Οι προτάσεις για προστασία του οδηγού στο κόκπιτ

Οι προτάσεις για προστασία του οδηγού στο κόκπιτ

Η FIA θα παρουσιάσει την πρόταση που προτιμά, σε συνάντηση των τεχνικών διευθυντών, την Παρασκευή.

Σύμφωνα με το «αδελφό» μας AUTOSPORT, οι τρεις προτάσεις που υπάρχουν εδώ και κάμποσο καιρό δοκιμάστηκαν ξανά την περασμένη εβδομάδα, με την πρόταση «φωτοστέφανο» (halo) της Mercedes (βλ. φωτογραφία) να έχει τώρα το προβάδισμα.

Η πρώτη από τις δύο άλλες ιδέες, γνωστή ως AFP-V2, είναι μια εκσυγχρονισμένη εκδοχή ενός ρολ-κέιτζ (κλωβού ασφαλείας) μπροστά από το κόκπιτ, με τρία προεξέχοντα ελάσματα σχεδιασμένα για να εκτρέπουν ιπτάμενα αντικείμενα.

Η δεύτερη κατασκευή είναι ένας άλλος κλωβός που αποτελείται από τρεις μπάρες οι οποίες ξεκινούν από τον εμπρός καθρέφτη του μονοκόκ και ενώνονται με την εισαγωγή αέρα του κινητήρα, πάνω από το κεφάλι του οδηγού.

Και οι τρεις λύσεις εντάσσονται στη συνεχιζόμενη καμπάνια της FIA για την προστασία των οδηγών από ιπτάμενα αντικείμενα και κυρίως αποσπασμένους τροχούς.

Λέγεται ότι η FIA πιστεύει πως το «φωτοστέφανο» είναι η καλύτερη ιδέα. Τα αποτελέσματα των δοκιμών θα δοθούν κατά την παρουσίαση της λύσης, που έχει προγραμματιστεί για την ερχόμενη Παρασκευή.  

Παρότι ο στόχος της FIA είναι να επιβάλει τη λύση αυτή από την επόμενη σεζόν, παραμένουν αρκετά εμπόδια που πρέπει να ξεπεραστούν.

Ένα από τα θέματα που απασχολούν τη Διεθνή Ομοσπονδία σ’ αυτό το στάδιο είναι το γεγονός ότι το «φωτοστέφανο», αντίθετα από τις άλλες δύο λύσεις, δεν απορροφά ενέργεια. Συνεπώς, πρέπει να γίνει αρκετά ανθεκτικό ώστε να μπορεί να σταματήσει έναν ιπτάμενο τροχό.

Είναι γνωστό ότι οι οδηγοί βλέπουν θετικά την ιδέα, όμως μια δυσκολία γι’ αυτούς αποτελεί το ότι, ενώ η κανονική ορατότητα προς τα εμπρός είναι σχετικά ανεμπόδιστη, το να δεις προς τα επάνω –όπως πριν την Eau Rouge του Spa ή τη Στροφή 1 του Austin– μπορεί να αποδειχτεί δύσκολο.

Πάντως η FIA είναι αποφασισμένη να εφαρμόσει τελικά κάποιας μορφής λύση, με δεδομένα τα σχετικά ατυχήματα που έχουν συμβεί τα τελευταία χρόνια.

Αναγνωρίζεται ότι το «φωτοστέφανο» μπορεί να μην είχε αποτρέψει το θάνατο των Jules Bianchi και Dan Wheldon, όμως έχουν θεσπιστεί άλλα μέτρα ασφαλείας ώστε να αποφευχθεί μια επανάληψη του ατυχήματος του Bianchi στο Ιαπωνικό GP του 2014.

Στην περίπτωση όμως των ατυχημάτων που κόστισαν τη ζωή στους Justin Wilson και Henry Surtees, μια τέτοια λύση θα είχε αποτέλεσμα.

Σε αντίθεση με το εντελώς κλειστό κόκπιτ, που εξετάστηκε παλιότερα, το «φωτοστέφανο» επιτρέπει τη σχετικά εύκολη απελευθέρωση του οδηγού μετά από ατύχημα.

Το θέμα θα συζητηθεί την Παρασκευή και στη συνέχεια οι τεχνικοί διευθυντές θα κληθούν να εκτιμήσουν πώς θα μπορεί η λύση να εφαρμοστεί σε ένα σύγχρονο μονοθέσιο.

Δύο θέματα σχετίζονται με το πώς θα τοποθετηθεί το «φωτοστέφανο» στο μονοθέσιο: αν θα διπλώνει ή θα αρθρώνεται σε κάποιο σημείο, και τι ενισχύσεις θα απαιτηθούν στο μονοκόκ πλαίσιο.

Μια ενιαία για όλους κατασκευή θα ήταν πιο πρακτική για τη FIA, όμως η Διεθνής Ομοσπονδία αναγνωρίζει ότι κάθε ομάδα θα προτιμούσε να σχεδιάσει η ίδια την κατασκευή της. Οπότε κάθε μία θα πρέπει να δοκιμαστεί ξεχωριστά.

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube