Ο Ricciardo κυρίαρχος του Spa [upd]
O Daniel Ricciardo και η Red Bull του σημείωσαν στο Spa την τρίτη φετινή νίκη τους αφού οι δύο Mercedes συγκρούστηκαν μεταξύ τους
O Daniel Ricciardo πήρε τη δεύτερη στη σειρά νίκη του, αφού οι δύο φετινοί πρωταγωνιστές, ο Nico Rosberg κι ο Lewis Hamilton, συγκρούστηκαν στην αρχή του αγώνα.
Ο Αυστραλός της Red Bull, που είναι σχεδόν πάντα σε θέση να επωφεληθεί από τα στραβοπατήματα των Mercedes, έκανε άλλον έναν άψογο αγώνα, κρατώντας τελικά πίσω του τον Rosberg που ανέβαινε θεαματικά μετά την αλλαγή εμπρός πτέρυγας που είχε αναγκαστεί να κάνει. Η τελική τους διαφορά ήταν 3,3”.
Αυτή ήταν η τρίτη νίκη στην καριέρα του Ricciardo στην F1, ενώ από την πλευρά του ο Rosberg αύξησε στους 29 βαθμούς τη διαφορά του από τον Hamilton στο κυνήγι του παγκόσμιου τίτλου. O Βρετανός της Mercedes εξαναγκάστηκε τελικά στην τρίτη φετινή του εγκατάλειψη.
Ο Kimi Raikkonen (Ferrari) φαινόταν έτοιμος να ανέβει στο πρώτο φετινό του βάθρο, αλλά τον πέρασε ο Valtteri Bottas (Williams) προς το τέλος του αγώνα, ενώ ο Sebastian Vettel (Red Bull) κέρδισε μια θεαματική μάχη με τις δύο McLaren και τη Ferrari του Alonso για να τερματίσει 5ος.
Οι οδηγοί της Mercedes είχαν ξεκινήσει από την πρώτη σειρά, έχοντας κυριαρχήσει στις κατατακτήριες δοκιμές, αλλά συγκρούστηκαν στο 2ο γύρο του αγώνα ενώ ο poleman Rosberg, που είχε κάνει κακή εκκίνηση, επιχειρούσε να ξαναπεράσει τον Hamilton στη στροφή Les Combes.
Ο Γερμανός προσπάθησε να περάσει από την εξωτερική και χτύπησε το πίσω λάστιχο του team-mate του την ώρα που μετάνιωσε και έκοψε για να ξαναμπεί πίσω του.
Ο Hamilton επέστρεψε αργά στα pits με σκασμένο λάστιχο και ζημιά στο πάτωμα έχοντας βγει για λίγο από την πίστα. Στη συνέχεια του αγώνα, έχοντας χάσει πολύ χρόνο, πολεμούσε να κρατήσει ένα γρήγορο ρυθμό με τη λαβωμένη W05 και ζητούσε από την ομάδα του να εγκαταλείψει για να εξοικονομήσει χιλιόμετρα στον κινητήρα του. Τελικά εγκατέλειψε πέντε γύρους πριν το τέλος.
Η ομάδα ζήτησε από τον Rosberg να συνεχίσει με ελαφρώς χτυπημένη εμπρός πτέρυγα μετά το ατύχημα. Ο Γερμανός ήταν ευάλωτος, αλλά διατήρησε την πρώτη θέση μέχρι να σταματήσει στον 8ο γύρο (από τους 44) για λάστιχα και καινούργια εμπρός πτέρυγα.
Η στάση έριξε τον Rosberg πίσω από τoν Raikkonen (Ferrari), που σταμάτησε στον ίδιο γύρο και ανέβηκε από την 6η στη 2η θέση μετά τα πρώτα pit-stops. Τελικά ο Rosberg συνέχισε 4ος, πίσω από τον Vettel (Red Bull).
Πρώτος ήταν πλέον ο Ricciardo, που είχε περάσει τον team-mate του στον 5ο γύρο, όταν ο Vettel γλίστρησε στην έξοδο της Pouhon και παρά λίγο να χάσει τον έλεγχο. Ο Αυστραλός στη συνέχεια άρχισε να απομακρύνεται από τον Raikkonen που τον ακολουθούσε.
Για να διεκδικήσει την νίκη, ο Rosberg επέλεξε εναλλακτική στρατηγική τριών pit-stops, αντί για τη συμβατική των δύο, και μπήκε στα pits στον 17ο γύρο, αφού δεν είχε καταφέρει να περάσει τον Vettel και είχε πέσει πίσω από τη Williams του Bottas.
Ο Γερμανός της Mercedes εκμεταλλεύτηκε πολύ καλά το δεύτερο σετ του των μεσαίων Pirelli και, παρά κάποιες ανησυχίες για έναν κραδασμό στο μπροστινό σύστημα, ανέβηκε στη 2η θέση όταν οι άλλοι πρωταγωνιστές έκαναν το τελευταίο τους pit-stop.
O Rosberg σταμάτησε για τρίτη φορά 10 γύρους πριν το τέλος, πράγμα που ανακούφισε την πίεση στον Ricciardo καθώς η Mercedes έπεσε στην 4η θέση, πίσω από τον Raikkonen και τον Bottas που τον πέρασε με DRS πριν τη Les Combes.
Με τα φρέσκα λάστιχά του, ο Rosberg πέρασε τον Bottas στην Blanchimont και τον Raikkonen εύκολα στην ευθεία Kemmel στον επόμενο γύρο. Ήταν πλέον 2ος, αλλά 20” πίσω από τον επικεφαλής Ricciardo ενώ απέμεναν 8 γύροι μέχρι τον τερματισμό. Στην αρχή έφτανε τον Αυστραλό με ρυθμό 3” στο γύρο, αλλά τελικά έμεινε 3,3” πίσω του.
Ο Bottas ανέβηκε στο βάθρο για τέταρτη φορά το 2014, ενώ η 4η θέση του Raikkonen ήταν το καλύτερο φετινό του αποτέλεσμα μέχρι στιγμής.
Ο Vettel διεκδικούσε βάθρο αλλά αναγκάστηκε να αλλάξει σε στρατηγική τριών pit-stops και έμεινε πίσω. Εκμεταλλεύτηκε όμως τη σκληρή μάχη ανάμεσα στους Mgnussen, Alonso και Button για να τους περάσει και τους τρεις.
Ο Magnussen κατάφερε να μείνει μπροστά από τον team-mate του και τον Alonso που ήταν ο μεγάλος χαμένος της υπόθεσης. Ο Ισπανός εξέτισε μια ποινή 5” στα pits (λόγω του ότι οι μηχανικοί του είχαν αργήσει να φύγουν από τη σχάρα εκκίνησης) και στη συνέχεια έχασε μέρος της εμπρός αεροτομής του στη μάχη με τον Vettel και τις δύο McLaren, για να τερματίσει τελικά 8ος.
Ο Sergio Perez (Force India) και ο Daniil Kvyat (Toro Rosso) ήταν οι τελευταίοι στη βαθμολογούμενη δεκάδα, με το Ρώσο να κρατάει πίσω του τις δύο Force India για μόλις 0,3”.
Η δεύτερη Williams, του Felipe Massa, τερμάτισε σε μια απογοητευτική 13η θέση, πίσω από την Toro Rosso του Jean-Eric Vergne.
2014 FORMULA 1 SHELL BELGIAN GRAND PRIX
Θέση | No | Πιλότος | Ομάδα | Γύροι | Χρόνος | Γκριντ | ΒΘΜ |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 3 | Daniel Ricciardo | Red Bull Racing-Renault | 44 | 1h 24' 36" 556 | 5 | 25 |
2 | 6 | Nico Rosberg | Mercedes | 44 | +3.3" | 1 | 18 |
3 | 77 | Valtteri Bottas | Williams-Mercedes | 44 | +28.0" | 6 | 15 |
4 | 7 | Kimi Räikkönen | Ferrari | 44 | +36.8" | 8 | 12 |
5 | 1 | Sebastian Vettel | Red Bull Racing-Renault | 44 | +52.1" | 3 | 10 |
6 | 20 | Kevin Magnussen | McLaren-Mercedes | 44 | +54.2" | 7 | 8 |
7 | 22 | Jenson Button | McLaren-Mercedes | 44 | +54.5" | 10 | 6 |
8 | 14 | Fernando Alonso | Ferrari | 44 | +61.1" | 4 | 4 |
9 | 11 | Sergio Perez | Force India-Mercedes | 44 | +64.2" | 13 | 2 |
10 | 26 | Daniil Kvyat | STR-Renault | 44 | +65.3" | 11 | 1 |
11 | 27 | Nico Hulkenberg | Force India-Mercedes | 44 | +65.6" | 18 | |
12 | 25 | Jean-Eric Vergne | STR-Renault | 44 | +71.9" | 12 | |
13 | 19 | Felipe Massa | Williams-Mercedes | 44 | +75.9" | 9 | |
14 | 99 | Adrian Sutil | Sauber-Ferrari | 44 | +82.4" | 14 | |
15 | 21 | Esteban Gutierrez | Sauber-Ferrari | 44 | +90.8" | 20 | |
16 | 4 | Max Chilton | Marussia-Ferrari | 43 | +1 γύρος | 19 | |
17 | 9 | Marcus Ericsson | Caterham-Renault | 43 | +1 γύρος | 22 | |
18 | 17 | Jules Bianchi | Marussia-Ferrari | 39 | +5 γύροι | 16 | |
Εγκ | 44 | Lewis Hamilton | Mercedes | 38 | +6 γύροι | 2 | |
Εγκ | 8 | Romain Grosjean | Lotus-Renault | 33 | +11 γύροι | 15 | |
Εγκ | 13 | Pastor Maldonado | Lotus-Renault | 1 | +43 γύροι | 17 | |
Εγκ | 45 | Andre Lotterer | Caterham-Renault | 1 | +43 γύροι | 21 |
Βαθμολογία πιλότων
Θέση | Πιλότος | Εθνικότητα | Ομάδα | Βαθμοί |
---|---|---|---|---|
1 | Nico Rosberg | Γερμανός | Mercedes | 220 |
2 | Lewis Hamilton | Βρετανός | Mercedes | 191 |
3 | Daniel Ricciardo | Αυστραλός | Red Bull Racing-Renault | 156 |
4 | Fernando Alonso | Ισπανός | Ferrari | 119 |
5 | Valtteri Bottas | Φιλανδός | Williams-Mercedes | 110 |
6 | Sebastian Vettel | Γερμανός | Red Bull Racing-Renault | 98 |
7 | Nico Hulkenberg | Γερμανός | Force India-Mercedes | 69 |
8 | Jenson Button | Βρετανός | McLaren-Mercedes | 66 |
9 | Kevin Magnussen | Δανός | McLaren-Mercedes | 45 |
10 | Felipe Massa | Βραζιλιάνος | Williams-Mercedes | 40 |
11 | Kimi Räikkönen | Φιλανδός | Ferrari | 39 |
12 | Sergio Perez | Μεξικανός | Force India-Mercedes | 31 |
13 | Jean-Eric Vergne | Γάλλος | STR-Renault | 11 |
14 | Romain Grosjean | Γάλλος | Lotus-Renault | 8 |
15 | Daniil Kvyat | Ρώσος | STR-Renault | 7 |
16 | Jules Bianchi | Γάλλος | Marussia-Ferrari | 2 |
17 | Adrian Sutil | Γερμανός | Sauber-Ferrari | 0 |
18 | Marcus Ericsson | Σουηδός | Caterham-Renault | 0 |
19 | Pastor Maldonado | Βνεζουελάνος | Lotus-Renault | 0 |
20 | Esteban Gutierrez | Μεξικανός | Sauber-Ferrari | 0 |
21 | Max Chilton | Βρετανός | Marussia-Ferrari | 0 |
22 | Kamui Kobayashi | Japanese | Caterham-Renault | 0 |
23 | Andre Lotterer | German | Caterham-Renault | 0 |
Βαθμολογία Ομάδων
Θέση | Ομάδα | Βαθμοί |
---|---|---|
1 | Mercedes | 411 |
2 | Red Bull Racing-Renault | 254 |
3 | Ferrari | 158 |
4 | Williams-Mercedes | 150 |
5 | McLaren-Mercedes | 111 |
6 | Force India-Mercedes | 100 |
7 | STR-Renault | 18 |
8 | Lotus-Renault | 8 |
9 | Marussia-Ferrari | 2 |
10 | Sauber-Ferrari | 0 |
11 | Caterham-Renault | 0 |