Michelin: «Λάστιχα για οδήγηση στο όριο»

Michelin: «Λάστιχα για οδήγηση στο όριο»

Υπόσχεται τα λάστιχα που θα προμηθεύει στην F1 θα επιτρέπουν στους οδηγούς να πιέζουν συνεχώς.

H Michelin ανακοίνωσε πρόσφατα ότι κατέθεσε στη FIA προσφορά για να γίνει o προμηθευτής ελαστικών της F1 από το 2017.

Αν και ο ισχυρός άνδρας της F1, o Bernie Ecclestone, πιστεύει πως η επιστροφή της Michelin (που συμμετείχε τελευταία φορά το 2006) θα είναι επιζήμια για την F1, ο αγωνιστικός διευθυντής της γαλλικής φίρμας, Pascal Couasnon, δήλωσε πρόθυμος να συνεργαστεί με τον 84χρονο ώστε να εξασφαλιστεί το ότι οι αγώνες θα έχουν ενδιαφέρον και θα είναι διασκεδαστικοί.

Μιλώντας στο «αδελφό» μας AUTOSPORT, o Couasnon είπε: «Προφανώς και θα μπορούσαμε να παρέχουμε διαφορετικές γόμες και να υποδεικνύουμε ότι τα μονοθέσια θα μπορούν να κάνουν τόσους γύρους με το τάδε λάστιχο, αλλά όταν πιέζονται στο όριο συνεχώς. Ο οδηγός δεν θα πρέπει να περιμένει να αλλοιωθεί το λάστιχο.

«Θα μπορούσε να θεσπιστεί ένας κανονισμός όπου θα πρέπει υποχρεωτικά να κάνεις pit-stop, και οι ομάδες θα μπορούσαν ακόμη και να χρησιμοποιήσουν ξανά κάποια λάστιχα, μία ή δύο φορές.

«Οπότε υπάρχουν πράγματα που μπορούν να γίνουν χωρίς ο οδηγός να οδηγεί στο 70% των δυνατοτήτων του, όπως γίνεται τώρα».

Ο Couasnon πιστεύει πως οι ζάντες 13 ιντσών, που χρησιμοποιούνται σήμερα στην F1, πρέπει να φύγουν και να υιοθετηθεί μια διάμετρος πιο σχετική με τα σύγχρονα αυτοκίνητα παραγωγής.

Είναι γνωστό ότι υπάρχει αντίδραση σε μια τέτοια αλλαγή καθώς η μεγαλύτερη διάμετρος σημαίνει αύξηση του βάρους (περίπου 4,5 kg ανά τροχό), σε μια εποχή όπου η F1 θέλει μείωση του βάρους για να γίνουν τα μονοθέσια ταχύτερα το 2017.

Παρ’ όλα αυτά, ο Couasnon δήλωσε: «Πιστεύουμε ότι οι 18 ίντσες έχουν λογική, και αν χρειαστεί να πάμε στις 19 ή τις 20, τότε γιατί όχι;

«Η ουσία είναι ότι πρέπει να έχουμε κάτι πιο κοντά στην πραγματικότητα. Σήμερα, τόσο στα αυτοκίνητα δρόμου όσο και στα αγωνιστικά, δεν βλέπεις 13άρες ζάντες και λάστιχα με ψηλό προφίλ.

«Αυτός είναι ο λόγος που προτείνουμε να πάμε σε κάτι πιο σύγχρονο, και η μεγάλη αλλαγή είναι να φύγουμε από τα ψηλά πλαϊνά [των ελαστικών]. Η Pirelli αρχίζει να συμφωνεί με εμάς, πράγμα που είναι καλό.

Ο Couasnon επίσης πιστεύει ότι υπάρχει χώρος και για τους δύο κατασκευαστές στην F1, αλλά χωρίς να επιστρέψουν σε έναν πολυέξοδο πόλεμο ελαστικών. Αν και οι κανονισμοί αναφέρουν ρητά πως το συμβόλαιο είναι για έναν προμηθευτή, ο Couasnon είπε: «Θα ήταν σπουδαίο αν επέτρεπαν να συμμετέχουμε και οι δύο και να είχαμε λιγάκι ανταγωνισμό όσον αφορά στα λάστιχα.

«Η εποχή του πολέμου ελαστικών, με τα τεράστια έξοδα, δεν είναι αυτό που θέλουμε. Με τον περιορισμό των δοκιμών εξέλιξης, έτσι κι αλλιώς ένας πόλεμος δεν είναι εφικτός.

«Σκεπτόμαστε κανονισμούς, όπως στους αγώνες σπορ αυτοκινήτων [σ.σ. WEC] όπου έχεις έναν περιορισμένο αριθμό ημερών για δοκιμές και όπου έχεις τη δυνατότητα να παίξεις έναν μπαλαντέρ [να αλλάξεις μια γόμα αν αποδειχτεί μη ανταγωνιστική] μέσα στη χρονιά.

«Με αυτό τον τρόπο αποφεύγεις τα παράπονα για κάποιο λάστιχο, ότι δηλαδή δεν κινείται τίποτε, ενώ υπάρχει και μια μικρή πίεση λόγω του ανταγωνισμού. Είναι μια καλή λύση για όλους».

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube