H θεωρία πίσω από τους «χαυλιόδοντες» της νέας Lotus E22

H θεωρία πίσω από τους «χαυλιόδοντες» της νέας Lotus E22

Ο ειδικός του «αδελφού» μας AUTOSPORT, Craig Scarborough, εξηγεί τα πιθανά πλεονεκτήματα του περίεργου, διπλού ρύγχους της νέας Lotus

Η εμφάνιση των μονοθεσίων του 2014 έχει ήδη γίνει θέμα συζήτησης, αλλά η Lotus ρίχνει κι άλλο λάδι στη φωτιά δίνοντας στη δημοσιότητα άλλη μία ψηφιακή εικόνα της νέας Ε22, που ακολουθεί μια διαφορετική φιλοσοφία.

Όπως έμαθαν οι Βρετανοί συνεργάτες μας, το ρύγχος με τους «χαυλιόδοντες» δημιούργησε πρόβλημα στην αντιμετώπιση του υποχρεωτικού crash-test της FIA. Όμως το εμπόδιο ξεπεράστηκε και η Ε22 θα είναι έτοιμη για τις δεύτερες δοκιμές εξέλιξης, που θα γίνουν στο Μπαχρέιν.

Οι νέοι κανονισμοί, για λόγους ασφαλείας, επιβάλλουν ένα μοναδικό ρύγχος, πολύ χαμηλότερο από πέρσι και με μια προκαθορισμένη ελάχιστη διατομή.

Τα άλλα νέα μονοθέσια που έχουν μέχρι στιγμής αποκαλυφθεί έχουν το λεγόμενο «ρύγχος μυρμηγκοφάγου», με μια λεπτή προεξοχή σαν δάχτυλο.

Η διάταξη της Lotus με τους δύο «χαυλιόδοντες» ακολουθεί διαφορετική φιλοσοφία, ερμηνεύοντας τον κανονισμό με οριακό τρόπο.

Για να πληρούται η διάταξη για ένα μόνο ρύγχος, οι δύο χαυλιόδοντες δεν έχουν ίδιο μήκος, έτσι ώστε ο μακρύτερος να είναι το υποχρεωτικό «ρύγχος» ενώ ο κοντύτερος να μη θεωρείται μέρος του ρύγχους.

Έτσι κάθε χαυλιόδοντας μπορεί να χρησιμεύει ως στοιχείο απορρόφησης ενέργειας σύγκρουσης, ως πυλώνας στήριξης της πτέρυγας και –καθώς η διάταξη λεπταίνει προς το πίσω μέρος– ως πτερύγιο στροφής της ροής του αέρα.

Πράγμα που σημαίνει ότι το αναπόφευκτο αεροδυναμικό εμπόδιο του ρύγχους μετατρέπεται σε στοιχείο πολλαπλών χρήσεων.

Η διάταξη μπορεί να προβάλλει λίγο μεγαλύτερη διατομή στη ροή του αέρα, όμως τοποθετεί το εμπόδιο στην πιο αποδοτική θέση.

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube