GP Ρωσίας: Νίκη για τον Bottas στον 81o αγώνα του στην F1

GP Ρωσίας: Νίκη για τον Bottas στον 81o αγώνα του στην F1

Ο Valtteri Bottas βρήκε τον ρυθμό που έλειπε όλο το τριήμερο από τις Mercedes και κέρδισε τις Ferrari. Δεύτερος ο Vettel, εκτός βάθρου ο Hamilton.

Την πιο ενδιαφέρουσα περίοδο κατατακτήριων δοκιμών ακολούθησε ένας από τους πιο βαρετούς αγώνες των τελευταίων ετών στην εξέλιξή του. Ωστόσο είχε μια θεμελιώδη ανατροπή. Ενώ οι Ferrari ήταν κυρίαρχες σε ελεύθερες δοκιμές και κατατακτήριες, και οι Mercedes δεν φαίνονταν να έχουν το ρυθμό, τελικά ο Bottas πήρε τη νίκη.

Ο Φιλανδός πήρε την πρώτη νίκη της καριέρας του στην 81η εκκίνησή του στην F1. Aπό την δεύτερη θέση του grid, νίκησε τον Vettel σε έναν αγώνα dragster ως τη δεύτερη στροφή - την πρώτη ουσιαστικά με δυνατά φρένα. Ο Γερμανός της Ferrari εκκίνησε επίσης πολύ καλά, αλλά ο Bottas εκμεταλλεύτηκε το slipstreaming στην τεράστια ευθεία. Πιο πίσω ο Hamilton έφυγε από την 4η θέση καλύτερα από τον Raikkonen στην 3η, στριμώχτηκε ανάμεσα στον Φιλανδό και τον Ricciardo. Έτσι έδωσαν την ευκαιρία στον Verstappen να τους πάρει την εσωτερική και να περάσει στην 5η θέση από την 7η .

Στη Στροφή 2 Palmer και Grosjean συγκρούστηκαν και εγκατέλειψαν επιτόπου. Και φυσικά έφεραν το safety car στην πίστα. Οι μόνοι οδηγοί που μπήκαν στα pits ήταν οι Vandoorne και Ericsson οι οποίοι είχαν εκκινήσει με την Super Soft γόμα την οποία άλλαξαν με την Ultra Soft. Νωρίτερα, στο γύρο σχηματισμού, ο Alonso ανέφερε ότι έχει πρόβλημα με τις ενδείξεις φόρτισης της μπαταρίας και στη συνέχεια πάρκαρε το μονοθέσιό του στην είσοδο του pitlane και εγκατέλειψε πριν καν την εκκίνηση.

Στην επανεκκίνηση στον 4ο γύρο ο Bottas πήρε αμέσως διαφορά 1”, με τους Vettel, Raikkonen, Hamilton, Verstappen, Massa, Ricciardo, Perez, Ocon, και Hulkenberg να ολοκληρώνουν τη 10άδα. Ο Ricciardo στον 5ο γύρο ανέφερε σοβαρό πρόβλημα στα πίσω φρένα και εγκατέλειψε.

Στον 10 γύρο η διαφορά Bottas – Vettel είχε ήδη ανοίξει στα 3,2. Την 3η θέση είχε ο Kimi ενώ ο Hamilton γύριζε 0,8” πιο αργά από τον team-mate του. Το πρόβλημα του Βρετανού ήταν κυρίως το 3ο sector, ενώ το καλύτερό του ήταν το πρώτο. Στον 11ο γύρο ο Hamilton κάνει ταχύτερο προσωπικό χρόνο και πιάνει τον Kimi αλλά τον ενημερώνουν για υπερθέρμανση του αυτοκινήτου και του ζητούν να κόψει ρυθμό. Από εκείνο το σημείο και μέχρι τα pitstops το σκηνικό αυτό επαναλήφθηκε αρκετές φορές. Ο Hamilton άφηνε λίγο το αυτοκίνητο να κρυώσει, πίεζε, μείωνε τη διαφορά από τον Raikkonen αλλά αμέσως μετά ανέβαζε λίγο το ρυθμό του ο Kimi και ο οδηγός της Mercedes έπρεπε να υποχωρήσει λόγω της υπερθέρμανσης που επανέρχονταν.



Στην μάχη της κορυφής ο Vettel έχανε συνέχεια τρία τέσσερα δέκατα από τον Bottas, κυρίως στο πρώτο sector. Στον 16ο γύρο οι τέσσερις πρώτοι έχουν διαφορά 4” ο ένας από τον άλλο. Ο Verstappen ήταν πολύ πίσω, +11” από τον Hamilton. Μόλις στον 16ο γύρο ο Vettel γύρισε πρώτη φορά 0,2” πιο γρήγορα από τον Bottas, ο οποίος απάντησε με ταχύτερο πέρασμα κατά ένα δέκατο στον επόμενο.

Για πρώτη φορά Vettel και Verstappen αναφέρουν προβλήματα με το εμπρός αριστερό λάστιχο στον 21ο γύρο. Στον 23ο γύρο η διαφορά έχει ανοίξει κι άλλο με τον Vettel πλέον στα 5 δευτερόλεπτα πίσω από την Bottas, άλλα 6” πιο πίσω είναι ο Kimi και ο Hamilton άλλα 3,5” πιο πίσω.

Στον 23ο γύρο ο Vettel έκανε ταχύτερο γύρο, μισό δεύτερόλεπτο από τον Bottas. Αυτή ήταν η πρώτη ένδειξη ότι θα μπορούσε να έχει καλύτερο ρυθμό αγώνα. Στους επόμενους 3-4 γύρους ψαλίδισε λίγο τη διαφορά, ενώ ο Bottas έχει να αντιμετωπίσει και τα πρώτα ντουμπλαρίσματα. Όταν ο Bottas μπήκε στα pits για να αλλάξει την Ultra Soft γόμα με Super Soft, η διαφορά  είχε πέσει στα 2,6”. Ο Vettel έμεινε έξω για έξι ακόμη γύρους με την εντολή να πιέσει. Και όταν δεν είχε ντουμπλαρίσματα ήταν σε θέση να κάνει εφάμιλλους χρόνους με τον Φιλανδό της Mercedes.

Στη μάχη για το βάθρο, o Kimi μπήκε στα pits στον 30ο γύρο. Πίσω του ο Verstappen και στη συνέχεια ο Hamilton. O Vettel που συνέχιζε με τα φθαρμένα λάστιχα, ανάλογα με τα ντουμπλαρίσματα γύριζε κατά περίπτωση από 0,8” ως 1,0” πιο γρήγορα από τον Bottas, πράγμα που του έδινε ελπίδα. Όταν τελικά τον φώναξαν στα pits στο τέλος του 34ου γύρου, ενώ ο Bottas είχε να ντουμπλάρει τον Kvyat, καθυστέρησαν ένα περίπου δευτερόλεπτο να βάλουν τον εμπρός αριστερό τροχό. Επιστρέφοντας στην πιστα βρέθηκε στα 4,7” πίσω από Bottas.

Με τα ίδια πλέον λάστιχα, αλλά έξι γύρους πιο φρέσκα ο Vettel είναι 0,4” κατά μέσο όρο πιο γρήγορος. Με τα ντουμπλαρίσματα να παίζουν το ρόλο τους. Στον 38ο γύρο ο Bottas μπλοκάρει δυνατά και χάνει 1,5” μαζεμένο. Και άλλο μισό στον επόμενο γύρο. Στον 40ο γύρο η διαφορά Bottas - Vettel έχει πέσει πλέον στα 1,7” και στον 42ο γύρο μειώνεται κι άλλο, στα 1,3”. Οι κάμερες δείχνουν τον Massa να κάνει ένα ανεξήγητο για εκείνη τη στιγμή pitstop για Ultra Soft, και να πέφτει από την 6η στην 9η θέση. Γιατί το αναφέρουμε; Θα δείτε…

Μόλις τρεις γύρους πριν το τέλος κατάφερε ο Vettel να μπει στο δευτερόλεπτο σε σχέση με τον Bottas, με διαδοχικούς ταχύτερους σε σχέση με τον Φιλανδό γύρους. Η Ferrari δείχνει ότι έχει το ρυθμό με τον Raikkonen να κάνει τον ταχύτερο γύρο του αγώνα. Μπαίνοντας στον 51ο γύρο ο Vettel πήρε επιτέλους DRS για πρώτη φορά στον αγώνα, ενώ πλησίαζαν τον Massa για ντουμπλάρισμα. Ο οποίος άφησε εύκολα τον Bottas αλλά καθυστέρησε τον Vettel. Και κάπου εκεί τέλειωσε η μάχη για την πρώτη θέση. 



Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube