GP Μαλαισίας: «Ένα-δύο» της Red Bull μετά από έναν αγώνα όλο ανατροπές

GP Μαλαισίας: «Ένα-δύο» της Red Bull μετά από έναν αγώνα όλο ανατροπές

Η σύγκρουση του Rosberg στην πρώτη στροφή και ο σπασμένος κινητήρας του Hamilton έφεραν τη νίκη του Ricciardo.

O Daniel Ricciardo κράτησε πίσω του τον team-mate του, Max Verstappen, για να πάρει μια ανέλπιστη νίκη σε ένα απίθανο Grand Prix όπου ο Lewis Hamilton εγκατέλειψε με σπασμένο κινητήρα ενώ ήταν άνετα μπροστά.

Ο Hamilton ήταν έτοιμος να κερδίσει και να ξαναπάρει κεφάλι στη βαθμολογία του πρωταθλήματος, όντας 22,7” μπροστά από τον Ricciardo, αλλά ο V6 του εξερράγη θεαματικά στην είσοδο της Στροφής 1, ενώ απέμεναν 15 γύροι για τον τερματισμό.

Ο Βρετανός φώναξε «Α, όχι, όχι, όχι!» στον ασύρματο καθώς σταματούσε στην άκρη της πίστας. Βγήκε από το μονοθέσιο, κάθισε σε κάθισμα βαθύ κι έπιασε το κεφάλι του με απόγνωση.

Ενεργοποιήθηκε το εικονικό safety car και ο Ricciardo, που προσπαθούσε να κρατήσει τη δεύτερη θέση αποκρούοντας τις επιθέσεις του Verstappen, έσπευσε στα pits μαζί με τον team-mate του για να φορέσουν και οι δύο τα μαλακά λάστιχα καθώς είχαν μια διαφορά 40” από τον 3ο, τον Nico Rosberg.

Οι δύο Red Bull ξαναμπήκαν στην πίστα άνετα μπροστά από τη Mercedes του Γερμανού, αλλά παρότι ο Verstappen ήταν κάτω από 2” πίσω του, ο Ricciardo κρατήθηκε μπροστά για να πάρει την πρώτη του φετινή νίκη. Ήταν η πρώτη για τον Αυστραλό μετά από δύο και χρόνια, και το πρώτο «ένα-δύο» της Red Bull από το Βραζιλιάνικο GP του 2013.

Πριν την ατυχία του Hamilton, o Verstappen είχε πιάσει τον Ricciardo και, καθώς είχε πιο φρέσκα λάστιχα, ζητούσε από την ομάδα να τον αφήσει ο Αυστραλός να περάσει για να διεκδικήσει τη νίκη.

Όμως ο Ricciardo αντιστάθηκε σθεναρά και οι δυο τους ήρθαν δίπλα-δίπλα στις γρήγορες στροφές Κ5 και Κ6, με το Αυστραλό τελικά να κερδίζει τη μάχη στα φρένα για την Κ7 και να διατηρεί τη θέση του – πράγμα που αποδείχτηκε κρίσιμο για την έκβαση του αγώνα.

Ο Rosberg πραγματοποίησε μια εντυπωσιακή άνοδο, αφού είχε κάνει τετακέ στην πρώτη στροφή του αγώνα μετά από σπρώξιμο του Vettel. Ο Γερμανός, με την 3η θέση που πήρε, αύξησε τη διαφορά του από τον Hamilton στο πρωτάθλημα, στους 23 βαθμούς, ενώ απομένουν 5 αγώνες.

Η εκκίνηση του αγώνα ήταν επεισοδιακή καθώς ο Vettel επιχείρησε ένα φιλόδοξο προσπέρασμα επί του Verstappen από την εσωτερική της Κ1. Ο Γερμανός μπλόκαρε τους τροχούς του, ίσως τον σκούντησε κι ο Verstappen από πίσω, και το αποτέλεσμα ήταν να χτυπήσει η Ferrari τον πίσω δεξιό τροχό του Rosberg, να «γυρίσει» η Mercedes πέφτοντας στην τελευταία θέση, και να εγκαταλείψει ο Vettel με σπασμένη εμπρός αριστερή ανάρτηση.

Ο Rosberg συνέχισε, ξεκινώντας έναν αγώνα όλο μάχες και προσπεράσματα, για να ανέβει 4ος και να περάσει με σπρώξιμο τον Raikkonen στην Κ2, παίρνοντάς του την θέση.

Οι αγωνοδίκες δεν εκτίμησαν την κίνηση αυτή και επέβαλαν στον Γερμανό ποινή 10”, όμως ο Rosberg ήταν πιο γρήγορος και άνοιξε τη διαφορά του από τη Ferrari στα 12” για να κρατήσει τη θέση στο βάθρο.

Ο Hamilton είχε κάνει τέλειο αγώνα πριν την εγκατάλειψή του, κάνοντας ένα μακρύ πρώτο σκέλος με τα μαλακά λάστιχα, πριν φορέσει τα σκληρά και ανοίξει μια διαφορά που θα του επέτρεπε ένα δεύτερο pit-stop.

Όμως, μια «αναπάντεχη μηχανική αστοχία του κινητήρα εσωτερικής καύσης, χωρίς προειδοποίηση», σύμφωνα με τη Mercedes, έβαλε τέλος στις ελπίδες του για την πρώτη του νίκη μετά τη θερινή διακοπή.

Ο Verstappen έδειχνε σε τροχιά για τουλάχιστον μια 2η θέση και πιθανώς τη νίκη, αφού σταμάτησε νωρίς για ένα δεύτερο σετ μαλακών ελαστικών, ενώ ο Ricciardo παρέμεινε στην πίστα. Όμως το πλεονέκτημα του Ολλανδού εξανεμίστηκε όταν σταμάτησαν και οι δύο μετά την εγκατάλειψη του Hamilton.

O Raikkonen τερμάτισε 4ος, με τον Valtteri Bottas 5ο αφού έκανε ένα εντυπωσιακά μακρύ αρχικό σκέλος με τα μεσαία λάστιχα ώστε να μπορέσει να κάνει ένα μόνο pit-stop. Στην 6η θέση ο Sergio Perez.

O Fernando Alonso έδωσε μάχες και ανέβηκε θεαματικά αφού είχε εκκινήσει από την τελευταία θέση μετά την ποινή των 45 θέσεων που είχε δεχτεί για αλλαγή μηχανικών μερών στη Mclaren-Honda. Ο Ισπανός πήρε τελικά την 7η θέση, μπροστά από τον Nico Hulkenberg και τον Jenson Button.

Ο Jolyon Palmer ήταν πολύ καλύτερος στον αγώνα απ’ ό,τι στις «πολύ απογοητευτικές» γι’ αυτόν κατατακτήριες, παίρνοντας τελικά τη 10η θέση και τον πρώτο βαθμό της καριέρας του στην F1.

H Renault είχε προηγουμένως αποσύρει το μονοθέσιο του Kevin Magnussen περί το μέσο του αγώνα λόγω ζημιάς που είχε υποστεί όταν χτυπήθηκε από πίσω από τον Daniil Kvyat στην πρώτη στροφή του αγώνα.

Ο αγώνας ήταν καταστροφικός για τη Haas, αφού ο Grosjean βγήκε από την πίστα με σπασμένα φρένα, ενώ ο Gutierrez εγκατέλειψε όταν του έφυγε ο εμπρός αριστερός τροχός μέσα στην πίστα.

ΤΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΤΟΥ GP ΜΑΛΑΙΣΙΑΣ ΣΤΗΝ ΠΙΣΤΑ ΤΗΣ SEPANG:

 ΘΕΣΗΝο.ΟΔΗΓΟΣΜΟΝΟΘΕΣΙΟΓΥΡΟΙΧΡ./ΔΙΑΦ.ΒΑΘ.
 13DanielRicciardoRICRed Bull Racing TAG Heuer561:37:12.77625 
 233MaxVerstappenVESRed Bull Racing TAG Heuer56+2.443s18 
 36NicoRosbergROSMercedes56+25.516s15 
 47KimiRäikkönenRAIFerrari56+28.785s12 
 577Valtteri BottasBOTWilliams Mercedes56+61.582s10 
 611SergioPerezPERForce India Mercedes56+63.794s8 
 714FernandoAlonsoALOMcLaren Honda56+65.205s6 
 827NicoHulkenbergHULForce India Mercedes56+74.062s4 
 922JensonButtonBUTMcLaren Honda56+81.816s2 
 1030JolyonPalmerPALRenault56+95.466s1 
 1155CarlosSainzSAIToro Rosso Ferrari56+98.878s0 
 129MarcusEricssonERISauber Ferrari55+1 lap0 
 1319FelipeMassaMASWilliams Mercedes55+1 lap0 
 1426DaniilKvyatKVYToro Rosso Ferrari55+1 lap0 
 1594PascalWehrleinWEHMRT Mercedes55+1 lap0 
 1631EstebanOconOCOMRT Mercedes55+1 lap0 
 NC12FelipeNasrNASSauber Ferrari46DNF0 
 NC44LewisHamiltonHAMMercedes40DNF0 
 NC21EstebanGutierrez GUTHaas Ferrari39DNF0 
 NC20KevinMagnussenMAGRenault17DNF0 
 NC8RomainGrosjeanGROHaas Ferrari7DNF0 
 NC5SebastianVettelVETFerrari0DNF0

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube