GP Μ. Βρετανίας - Αγώνας: Σεμινάριο Hamilton στις μικτές συνθήκες

GP Μ. Βρετανίας - Αγώνας: Σεμινάριο Hamilton στις μικτές συνθήκες

Ο Hamilton πήρε μια εμφατική νίκη, η 2η θέση του Rosberg είναι υπό εξέταση, έλαμψε και πάλι ο Verstappen.

Ο Lewis Hamilton νίκησε στην Μ. Βρετανία και πλησίασε τον Rosberg στους 4 βαθμούς, με βάση την προσωρινή κατάταξη. Και μπορεί ο Βρετανός να τεθεί επικεφαλής, αν ο Rosberg  χάσει την θέση του επειδή δέχτηκε από την ομάδα τεχνικές οδηγίες για το πως να φροντίσει το κιβώτιο ταχυτήτων που ήταν έτοιμο να σπάσει, ώστε να φτάσει ως τον τερματισμό.

Η ομάδα προσπάθησε να δώσει  μόνο την απολύτως απαραίτητη πληροφόρηση. Όμως οι υπόλοιπες ομάδες, κυρίως η Red Bull, με τις επικοινωνίες τους από τον ασύρματο μετά τον τερματισμό, με tweets και δηλώσεις, ζητούν από την FIA να τιμωρήσει την Mercedes, θεωρώντας ότι παραβίασε τον κανονισμό που απαγορεύει στους μηχανικούς να δίνουν στον πιλότο οδηγίες για το τι πρέπει να κάνει μέσα στον αγώνα.



Η πίστα έγινε λίμνη λόγω μιας δυνατής σύντομης μπόρας λίγο πριν την εκκίνηση, και έτσι ο αγώνας ξεκίνησε πίσω από το safety car, υποχρεωτικά με λάστιχα βροχής για όλους τους πιλότους. Μετά από 6 γύρους, όταν το safety car αποσύρθηκε, πολλοί πιλότοι βούτηξαν στα pits για ενδιάμεσα, καθώς είχε ήδη βγει ο ήλιος στη μισή πίστα και η άσφαλτος άρχισε να στεγνώνει. Όσοι δεν το έκαναν, μπήκαν στον αμέσως επόμενο. Μόνη εξαίρεση οι δύο Mercedes, με τον Hamilton πρώτο και τον Rosberg δεύτερο, ο Verstappen στην 3η θέση και ο Perez με την Force India που είχε ανέβει 4ος από την 10η θέση που εκκινούσε.

Τα ενδιάμεσα φαίνονταν να είναι η ταχύτερη λύση και στον επόμενο γύρο, όταν βγήκε το virtual safety car λόγω εξόδου του Wehrlein, ακολούθησαν και οι πρωτοπόροι. Ο Hamilton είχε κάνει μια μικρή διαφορά ασφαλείας, γύρω στα 6”. Ο Rosberg δεν ήταν ιδιαίτερα γρήγορος και γρήγορα τον έπιασε ο Verstappen ο οποίος τον προσπέρασε με συγκλονιστικό τρόπο από την εξωτερική, στο τελείωμα του συμπλέγματος Beckets, μπαίνονας στην ευθεία Hangar. Ο Ολλανδός έκανε αμέσως διαφορά, και φαινόταν σε εκείνη τη φάση ικανός να κυνηγήσει και τον Hamilton.

Οι Ferrari και οι Williams υπέφεραν σε αυτές τις συνθήκες, αντίθετα ο Sainz με την Toro Rosso ήταν μέσα στην 10άδα, το ίδιο και ο Alonso που έδινε εντυπωσιακές μάχες θυμίζοντας σε όλους ποιος πραγματικά είναι.

Όμως σταδιακά η πίστα άρχισε να στεγνώνει. Ο πρώτος που μπήκε στα pits για slicks ήταν ο Vettel. Στους επόμενους δύο γύρους ακολούθησαν όλοι οι πιλότοι. Από εκείνη την στιγμή και μετά είχαμε πολλές εξόδους, καθώς ενώ η αγωνιστική γραμμή ήταν στεγνή, υπήρχαν κάποιες λακκούβες με νερό ή υγρά τμήματα εκτός γραμμής που έκαναν τα μονοθέσια να ξεκολλούν απότομα. Η Abbey, η πολύ γρήγορη δεξιά στροφή, η 1η της παλιάς χάραξης της πίστας, ήταν το σημείο των περισσότερων εξόδων. Hamilton, Verstappen, Alonso, Sainz, Haryanto, Kvyat, Vettel, Raikkonen και άλλοι μεταξύ των «θυμάτων». Ευτυχώς χωρίς σοβαρές συνέπειες για τους περισσότερους, που χρησιμοποιούσαν την ασφάλτινη  έξοδο διαφυγής για να επιστρέψουν στην πίστα. Ακόμη και ο Alonso που βγήκε στο χαλίκι και ακούμπησε ελαφρά τα προστατευτικά λάστιχα κατάφερε να κρατήσει το μοτέρ του ζωντανό και να επιστρέψει στην πίστα.

Στο δεύτερο μισό του αγώνα τα πράγματα άρχισαν να μπαίνουν σε τάξη. Ο Hamilton ήταν καθαρά μπροστά. Ακόμη και όταν η έξοδός του στην Abbey εκμηδένισε το προβάδισμά του, κατάφερε να το ξαναχτίσει. Ο Rosberg πλησίασε τον Verstappen. Ο Ολλανδός αμύνθηκε υποδειγματικά, η μονομαχία τους ήταν συναρπαστική. Ο Max έδειξε κλάση και μέταλλο πρωταθλητή, διαχειρίστηκε ιδανικά και τα ντουμπλαρίσματα, αλλά τελικά υπέκυψε στο ανοιχτό DRS και στο ισχυρό μοτέρ της Mercedes του Rosberg στο τέλος της ευθείας Hangar.

Σε εκείνη την φάση ο Rosberg ήταν περίπου 8 δευτερόλεπτα πίσω από τον Hamilton. Και με μια σειρά ταχύτερων γύρων είχε κάπως πλησιάζει. Δεν είναι βέβαιο αν είχε όντως την ταχύτητα να διεκδικήσει την πρώτη θέση ή αν ο Hamilton ήλεγχε τον ρυθμό και προστάτευε τον κινητήρα του. Γιατί ο Βρετανός είναι ήδη στην τελευταία μονάδα που του επιτρέπεται για φέτος, και από εδώ και μετά, κάθε αλλαγή μοτέρ ή και εξαρτημάτων θα σημαίνει ποινή θέσεων στο grid. Όπως και να έχει, μετά εμφανίστηκαν τα προβλήματα του Rosberg με το κιβώτιο και έτσι η μάχη δεν έγινε ποτέ.

Ο Vesrtappen στην 3η θέση ολοκλήρωσε χωρίς περιπέτειες έναν εξαιρετικό αγώνα και ανέβηκε ξανά στο βάθρο, μετά την 2η θέση της περασμένης εβδομάδας στην Αυστρία. Στην 4η θέση τερμάτισε ο Ricciardo που δεν είχε τον ρυθμό του Verstappen όλο το τριήμερο. Στο τελευταίο κομμάτι του αγώνα, όταν όλοι είχαν πλέον φορτωμένα με πολλούς γύρους τα λάστιχά τους και η θερμοκρασία της πίστας είχε κάπως ανέβει, η Ferrari φαινόταν να συνέρχεται κάπως. Ο Raikkonen πήρε την 5η θέση από τον Perez πέντε γύρους από το τέλος, και πλέον φιγουράρει στην 3η θέση της κατάταξης του πρωταθλήματος οδηγών. Στην 6η και 7η θέση τερμάτισαν οι Perez και Hulkenberg, συνεχίζοντας το σερί καλών εμφανίσεων της Force India. Ο Sainz παρά το τρομακτικό τετακε που είχε στην Abbey συνέχισε και τερμάτισε στην 8η θέση. Ο Vettel που μετά την ποινή πέντε θέσεων για αλλαγή ενός ακόμη κιβωτίου εκκίνησε 11ος, κατάφερε να μπει στους βαθμούς στο τελευταίο κομμάτι του αγώνα. Έδωσε μάχη με τον Massa, τον οποίο πέρασε αλλά ένα γλίστρημα, τον ανάγκασε υποστρέφοντας να φράξει τον δρόμο του Βραζιλιάνου σπρώχνοντάς τον ουσιαστικά εκτός πίστας. Δεν ακούμπησαν, χάρη στην εμπειρία του Massa που άνοιξε την τροχιά του. Αλλά η κίνηση χρεώθηκε στον Vettel στον οποίο επιβλήθηκε ποινή 5”. Ο Γερμανός πίεσε πολύ για να αυξήσει την διαφορά του από τον Kvyat ώστε να μη χάσει την θέση του. Πράγμα που κατάφερε, τερματίζοντας 5,1” μπροστά από τον Ρώσο. Έτσι κρατά τους δύο βαθμούς της 9ης θέσης για μόλις ένα δέκατο.


 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube