GP Κίνας: Νίκη Hamilton, δηλαδή ισοπαλία

GP Κίνας: Νίκη Hamilton, δηλαδή ισοπαλία

O Hamilton νικά και ισοβαθμεί στην κορυφή με τον Vettel. Ferrari και Mercedes στο ίδιο επίπεδο, όσον αφορά τον ρυθμό, οπότε ετοιμαστείτε για σπουδαία σεζόν.

Η συγκυρία των χαοτικών πρώτων γύρων ευνόησε τον Hamilton ο οποίος από εκεί και μετά έκανε ό,τι ακριβώς έπρεπε για να κρατήσει τη νίκη, την 54η της καριέρας του. Ο Βρετανός έκανε επίσης το grand slam στην Κίνα, για 3η φορά στην καριέρα του, με pole, ταχύτερο γύρο και νίκη από το φανάρι ως την καρό σημαία. Παρόλα αυτά, η νίκη αυτή κάθε άλλο παρά εύκολα ήρθε.

Το σημαντικό είναι ότι Mercedes και Ferrari σε συνθήκες αγώνα είναι στον ίδιο ρυθμό. Οπότε το πρωτάθλημα του 2017, όπως όλα δείχνουν, θα εξελιχθεί σε μία αμφίρροπη μάχη μεταξύ δύο σπουδαίων οδηγών και ομάδων. Την κατάσταση αντικατοπτρίζει πλήρως η ισοβαθμία των δύο μονομάχων στην βαθμολογία του πρωταθλήματος.

Από την βροχή που είχε πέσει νωρίτερα η πίστα ήταν σε μια κατάσταση που έκανε πολύ δύσκολη την απόφαση: slicks ή ενδιάμεσα ελαστικά; Τελικά μόνο ο Sainz που εκκινούσε από την 11η θέση έκανε την υπέρβαση και προτίμησε τα super-soft, ενώ όλοι οι άλλοι στήθηκαν στο grid με intermediates. Στους πρώτους γύρους η άσφαλτος γλιστρούσε σαν πίστα πατινάζ. Ο Sainz δεν μπορούσε να ξεκινήσει καν από το σπινάρισμα, έκανε τετακε στην πρώτη στροφή, ακούμπησε στην μπαριέρα στην προσπάθειά του να ξαναμπεί στον αγώνα και ήταν τυχερός που συνέχισε, έστω 19ος. Ευτυχώς, γιατί από εκείνο το σημείο και μετά ο αγώνας του εξελίχθηκε σε μια εξαιρετική επίδοση. Ενδεικτικό του πόσο οριακή μεταξύ των δύο τύπων ελαστικών ήταν η κατάσταση της πίστας, ήταν η απόφαση του Palmer να βουτήξει στα pits για αλλαγή από intermediates σε slicks αμέσως μετά τον γύρο σχηματισμού.

Μπροστά, ο Hamilton κράτησε την πρωτοπορία. Ο Vettel είχε τοποθετήσει λοξά το αυτοκίνητό του στην σχάρα εκκίνησης, πράγμα για το οποίο διερευνήθηκε αλλά δεν θεωρήθηκε πως έκανε κάτι λάθος. Στον πρώτο γύρο ο Ricciardo πέρασε τον Kimi και ο Max Verstappen που εκκινούσε 16ος μετά τα προβλήματα με τον κινητήρα στις κατατακτήριες βρέθηκε 9ος μέσα σε λίγες στροφές. Ο Lance Stroll σε μια μονομαχία με τον Perez της Force India ακούμπησαν και ο Καναδός της Williams βρέθηκε εκτός και εγκατέλειψε. Ο αγώνας μπήκε σε καθεστώς virtual safety car και όλοι εκτός των Mercedes, των Red Bull και του Raikkonen μπήκαν στα pits για slicks. Ακόμη και με τον αργό ρυθμό του VSC ήταν δύσκολο να κρατηθούν τα αυτοκίνητα στην πίστα. Στην επανεκκίνηση, ο Giovinazzi έκανε το ίδιο λάθος στο ίδιο σημείο με τις κατατακτήριες και διέλυσε την Sauber, φέρνοντας το κανονικό safety car στην πίστα. Το οποίο, για να αποφύγουν τα συντρίμια, περνούσε το κομβόι των μονοθεσίων από το pitlane. Ήταν σε αυτό το σημείο που έκαναν την δική τους αλλαγή σε slicks οι Mercedes, οι Red Bull και ο Kimi.

Οι Ferrari και Mercedes ήταν με χρησιμοποιημένη μαλακή γόμα, οι Red Bull με πολύ μαλακή. Η δράση ξεκίνησε στον 8ο γύρο. Αλλά από το τρενάκι των πρωτοπόρων εκτός βρέθηκε ο Bottas που έκανε ένα ανόητο λάθος και τετακε την ώρα που ζέσταινε τα λάστιχά του, λίγο πριν το SC φύγει από την πίστα. Έτσι βρέθηκε 12ος.

Στην επανεκκίνηση, ο Verstappen απέδειξε για άλλη μια φορά την ικανότητά του στις μικτές συνθήκες, προσπερνώντας από την εξωτερική τον Raikkonen για την 2η θέση. Αμέσως μετά ο Raikkonen διαμαρτύρεται ότι ο κινητήρας του δεν έχει ροπή, και χάνει άλλη μία θέση από τον Ricciardo. Ο Vettel ήταν άτυχος καθώς το δεύτερο, το πραγματικό safety car ακύρωσε το πλεονέκτημα της στρατηγικής του δίνοντας σε όλους το πλεονέκτημα ενός pitstop χωρίς απώλεια θέσεων και χρόνου. Έτσι είχε πέσει 6ος.

Γρήγορα κόλλησε πίσω από τον Kimi, ο κινητήρας του οποίου στο μεταξύ είχε επανέλθει στην κανονική απόδοση. Όμως τον ρυθμό των δύο Ferrari οριοθετούσε ο Ricciardo. Πράγματι, τα προσπεράσματα στην φετινή F1 είναι δύσκολα. Μετά από αρκετούς γύρους χλιαρής πίεσης που ο Φιλανδός δεν έβρισκε τον τρόπο να βρεθεί μπροστά από την Red Bull. Οπότε ο Vettel αποφάσισε να πάρει την κατάσταση στα χέρια του. Πέρασε από την εσωτερική με μια βουτιά στα φρένα τον Raikkonen, και χρειάστηκε δύο τρεις γύρους μέχρι να κάνει ένα εκπληκτικό προσπέρασμα στον Ricciardo από την εξωτερική. Αλλάζοντας γραμμή, προσποιήθηκε ότι θα πάει στην εσωτερική, έκλεισε ο Ricciardo την πόρτα και τότε πήρε την εξωτερική και κρατήθηκε εκεί. Είχαν μάλιστα ένα μικρό τζαρτζάρισμα στην επόμενη ευθεία. Ο Vettel συνέχισε να πιέζει δαιμονισμένα, έφτασε πίσω από τον Verstappen, τον πίεσε και ο Ολλανδός έκανε ένα από τα σπάνια λάθη του μπλοκάροντας στα φρένα, στο τέλος της μεγάλης ευθείας. Έτσι η Ferrari του Γερμανού βρέθηκε στην 2η θέση, αλλά ο χρόνος που είχε χαθεί πίσω από τον Ricciardo, είχε επιτρέψει στον Hamilton να κάνει μια διαφορά που ήταν αδύνατο να καλυφθεί.

Από εκεί και μετά ήταν θέμα διαχείρισης. Hamilton και Vettel γυρνούσαν σε παρόμοιο ρυθμό, ανταλλάσοντας μεταξύ τους «μωβ» sectors ή και γύρους (με μωβ χρώμα δίνεται στα γραφικά της μετάδοσης το ταχύτερο πέρασμα). Όταν στον 35ο γύρο ο Vettel έβαλε ένα σετ μαλακής γόμας, ακολούθησε στον επόμενο ο Hamilton με την ίδια επιλογή. Και με την διαφορά τους σχεδόν σταθερή στα 7-8 δευτερόλεπτα, έφτασαν ως τον τερματισμό.

Στην 3η θέση τερμάτισε τελικά ο Verstappen. O Ολλανδός μπήκε στον 30ο γύρο για super-soft λάστιχα. Επέστρεψε στην πίστα 5ος, πίσω από τον Bottas. Τον πέρασε όμως γρήγορα και αμέσως έκανε ταχύτερο γύρο. Στους τελευταίους γύρους του αγώνα δέχτηκε ασφυκτική πίεση από τον Ricciardo, ο οποίος είχε πρόβλημα με το κράτημα και κινούνταν αργά αμέσως μετά την μονομαχία με τις Ferrari. Η ένταση μεταξύ των δύο Red Bull δεν κλιμακώθηκε. Ο Αυστραλός δεν πήρε περιττό ρίσκο, πιο πολύ περίμενε ένα λάθος που δεν ήρθε. Ο Verstappen γκρίνιαζε για υποστροφή, την οποία προκαλούσε ο… Grosjean. Ο οποίος ήταν μεν ένα γύρο πίσω, αλλά σε εκείνη τη φάση γύριζε σε παρόμοιο ρυθμό με τον Verstappen, μπροστά του, σε απόσταση περίπου 1,5 δευτερολέπτου. Η ακάθαρτη ροή αέρα που άφηνε πίσω της η HAAS επηρέαζε την αεροδυναμική της Red Bull, σύμφωνα με τον Ολλαδό.   

Στην 5η θέση τερμάτισε ο Raikkonen ο οποίος εκτός από τα παράπονα για τον κινητήρα του, είχε διαφοροποιημένη και μάλλον την λάθος στρατηγική. Στο μεσαίο κομμάτι του αγώνα έμεινε πολύ παραπάνω στην πίστα με το ταλαιπωρημένο πρώτο σετ slick ελαστικών, γυρίζοντας μέχρι και 2” πιο αργά από τον Vettel. Όπως φάνηκε, το έκαναν για να του βάλουν super-softs για ένα γρήγορο τελευταίο σκέλος, αλλά η διαφορά στην απόδοση μεταξύ των δύο τύπων ελαστικού δεν ήταν τέτοια που να δικαιολογεί τον χαμένο χρόνο στο μεταξύ.

Στην 6η θέση κατάφερε να φτάσει τελικά ο Bottas, μετά το λάθος του, σε έναν αδιάφορο αγώνα. Προσπερνώντας τον εξαιρετικό Sainz, ο οποίος άξιζε περισσότερα από την 7η θέση. Όχι μόνο γιατί είχε την τόλμη να βάλει πρώτος τα slicks αλλά γιατί σε όλο τον αγώνα εκτέλεσε άψογα το σχέδιό του, με αλάνθαστα γρήγορη οδήγηση. Είχε μάλιστα και μια όμορφη μονομαχία με τον Fernando Alonso, για την 7η θέση, πριν τα pitstops. Ήταν σε εκείνη τη φάση που η McLaren, αμέσως μετά το προσπέρασμα που δέχτηκε, έμεινε από ημιαξόνιο βάζοντας τέλος στην ηρωική προσπάθεια του Alonso.

Το τελευταίο κομμάτι του αγώνα ήταν καλό για τις HAAS. Με προσπεράσεις στις Renault και Force India. Ο Magnussen πέρασε τους Ocon και Perez και τερμάτισε 8ος, με τις δύο Force India να ολοκληρώνουν την 10άδα. Λίγο νωρίτερα o Grosjean είχε περάσει τον Hulkenberg και στον προτελευταίο γύρο τον Massa από την εξωτερική στην Στροφή 1, σε μια κίνηση σκηνοθετημένη θαρρείς για highlight.

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube