GP Αυστραλίας, FP2: Μπροστά οι Mercedes. Οριστικό

GP Αυστραλίας, FP2: Μπροστά οι Mercedes. Οριστικό

Ταχύτερες οι Mercedes, χωρίς δικαιολογία για την Ferrari αυτή τη φορά.

Η επικράτηση του Lewis Hamilton στην δεύτερη περίοδο ελεύθερων δοκιμών στο GP της Μελβούρνης ήταν η επιβεβαίωση. Η Formula 1 ξύπνησε απότομα από το όνειρο των χειμερινών δοκιμών, όταν η πολύ ανταγωνιστική Ferrari έδινε ελπίδες για ανατροπή σκηνικού.

Η περίοδος ξεκίνησε εντυπωσιακά. Στα πρώτα αναγνωριστικά περάσματα με την μαλακή γόμα είχαμε την έξοδο του Palmer στην τελευταία στροφή της πίστας, όταν ξεκόλλησε η ουρά της Renault. Είναι μία από τις στροφές που λόγω της αυξημένης κάθετης δύναμης και των φαρδύτερων ελαστικών δοκιμάζουν να πάρουν τέρμα γκάζι. Τα αυτοκίνητα έχουν πολύ περισσότερη πρόσφυση, αλλά όταν αυτή ξεπεραστεί, το γλίστρημα είναι πιο απότομο.



Όταν η πίστα καθάρισε και επανήλθαμε στη δράση, όλες οι ομάδες έβαλαν την ultra-soft γόμα και δοκίμασαν να κάνουν τους γρήγορους γύρους τους. Εκεί φάνηκε η κυριαρχία της Mercedes και ειδικά του Lewis Hamilton. Ο Βρετανός έκανε τον πρώτο γύρο του σε 1’23”9 την ώρα που ο Vettel γύριζε στο 1’24”6. Στην δεύτερη προσπάθειά τους βελτίωσαν και οι δύο, με τον Βρετανό να σημειώνει 1’23”6 και τον Vettel να μην καταφέρνει, έστω για λίγο, να σπάσει το φράγμα του 1’24”. O Bottas με την δεύτερη Mercedes κινήθηκε ουσιαστικά στον ρυθμό του Vettel. Η άλλη Ferrari του Raikkonen κινήθηκε 0,9” πιο αργά από τον ταχύτερο χρόνο, με μια πολύ μικρή έξοδο στον ταχύτερο γύρο του να του στοιχίζει ίσως λίγα δέκατα. Αν λοιπόν στην πρώτη περίοδο ελεύθερων δοκιμών είχαμε μια επιφύλαξη γιατί η Ferrari δεν είχε βάλει την ταχύτερη γόμα, στην δεύτερη το πράγμα ξεκαθαρίζει, αφού όλοι έκαναν τους ταχύτερους γύρους με τα ultras-soft λάστιχα.

Ο Ricciardo στον δικό του ταχύτερο γύρο ήταν ένα δευτερόλεπτο πιο αργός από τον ρυθμό του Hamilton. Ο Verstappen στην δική του προσπάθεια είχε έξοδο στη Στροφή 12. Κράτησε το αυτοκίνητο και απέφυγε τα χειρότερα αλλά προφανώς το αυτοκίνητο γέμισε χώμα και γρασίδι, ίσως έπαθε και κάποια ζημιά στο πάτωμα, οπότε έπρεπε να λυθεί και έτσι ο Ολλανδός δεν έκανε τελικά χρονομετρημένη προσπάθεια. Ως το σημείο της εξόδου ο γύρος του πάντως ήταν περίπου στο επίπεδο αυτού του Ricciardo. Οι στροφές 11 και 12 είναι ένα πολύ γρήγορο εσάκι, αριστερή σε δεξιά στροφή. Ένα ακόμη από τα σημεία που οι οδηγοί περνούν με δαιμονιώδη ρυθμό, τέρμα γκάζι, αξιοποιώντας την αυξημένη πρόσφυση των νέων μονοθεσίων.



Κατά τα άλλα, είδαμε τον Massa να εγκαταλείπει από κιβώτιο και τις Haas να αντιμετωπίζουν πολλά προβλήματα με τα φρένα. Ο Grosjean είχε δύο εξόδους στην αμμοπαγίδα μέσα σε λίγα λεπτά. Οι McLaren έβαλαν κάποιους γύρους, αλλά ακόμη και με ελαφρύ φορτίο καυσίμου ήταν στα +2,5” από την κορυφή και +0,5” από τις Force India που φαίνεται αυτή τη στιγμή να είναι ο άμεσος ανταγωνισμός τους. Οι Renault και Toro Rosso, είναι πιο κοντά στις Williams, σε ένα πιο γρήγορο group ομάδων από άποψη απόδοσης.

Στο τελευταίο μισάωρο οι χρόνοι δεν βελτιώθηκαν. Όλες οι ομάδες δοκίμασαν με βαρύτερο φορτίο καυσίμου. Οι Mercedes επικεντρώθηκαν στα ultra-soft. Με γυρολόγιο ανεβασμένο κατά 5-6 δεύτερα, έφτασαν να κάνουν ως και 17-19 γύρους. Οι Ferrari δοκίμασαν και με τα super soft. Ο Bottas στο τέλος του σκέλους του κινούνταν στο 1’27” δείχνοντας ότι η Mercedes είναι ταχύτερη και σε μέσο όρο, σε προσομοίωση αγώνα.

Η περίοδος ολοκληρώθηκε με την έξοδο του Marcus Ericsson με την Sauber δύο λεπτά πριν το πέσιμο της καρό σημαίας.

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube