Επιτράπηκε η εξέλιξη των κινητήρων μέσα στη χρονιά

Επιτράπηκε η εξέλιξη των κινητήρων μέσα στη χρονιά

Οι κατασκευαστές κινητήρων της F1 και η FIA συμφώνησαν να επιτραπεί η εξέλιξη των κινητήρων μέσα στην αγωνιστική χρονιά του 2016.

Σύμφωνα με τους ισχύοντες κανονισμούς, οι διαθέσιμες «μάρκες» εξέλιξης θα μειώνονταν από τις 32 αυτής της χρονιάς σε 25 για το 2016.

Τα εξελιγμένα συστήματα έπρεπε να πιστοποιηθούν μέχρι το τέλος Φεβρουαρίου, ενώ η FIA επίσης θα απαγόρευε στις ομάδες τη χρήση κινητήρων της περασμένης χρονιάς.

Όμως, σε συνάντηση των επικεφαλής των Mercedes, Ferrari, Renault και Honda, με υψηλούς εκπροσώπους της FIA –συμπεριλαμβανομένου του προέδρου της, Jean Todt– ελήφθη η ομόφωνη απόφαση να μην αλλάξουν οι κανονισμοί.

Οι διαθέσιμες «μάρκες» εξέλιξης θα παραμείνουν στις 32, καθώς οι τομείς όπου θα απαγορευόταν πλέον η εξέλιξη –επάνω/κάτω στροφαλοθάλαμος, κίνηση βαλβίδων, μέρος του στροφαλοφόρου, σύστημα πνευματικών βαλβίδων και κίνηση παρελκομένων– θα παραμείνουν ανοικτοί.

Η απόφαση αυτή είναι κρίσιμης σημασίας για τη Honda και τη Renault, δεδομένων των προβλημάτων που έχουν αντιμετωπίσει. Πλέον κανείς τους δεν χρειάζεται να επισπεύσει την εξέλιξη της κινητήριας μονάδας του για να είναι έτοιμη σε τεσσερισήμιση μήνες, αλλά θα μπορούν να δουλεύουν πάνω στα μελλοντικά προβλήματα μέσα στη χρονιά και δεν θα είναι πλέον ανήμποροι να φτάσουν τους άλλους κατασκευαστές.

Ο στόχος της συνάντησης στη Γενεύη ήταν να δημιουργηθεί ένα πιο δίκαιο πλαίσιο ανταγωνισμού ανάμεσα στους τέσσερις κατασκευαστές κινητήρων, όχι μόνο για το 2016, αλλά και μακροπρόθεσμα.

Ο Todt, λέει το «αδελφό» μας AUTOSPORT, έπαιξε έναν δυναμικό ρόλο στη διαδικασία, η οποία χαρακτηρίστηκε ιδιαίτερα θετική και εποικοδομητική.

Ο κανονισμός που απαγόρευε στους κατασκευαστές να προμηθεύουν παλιότερους κινητήρες –όπως έκανε φέτος η Ferrari με τη Manor– επίσης καταργήθηκε, όπως είχαμε προβλέψει. Η εξέλιξη αυτή θα επιτρέψει στην Toro Rosso να τρέχει του χρόνου με κινητήρες Ferrari του 2015, αναβιώνοντας έτσι τη συνεργασία του 2007-2013.

Στις προτάσεις πρέπει να συμφωνήσει η Επιτροπή F1, πράγμα που θεωρείται καθαρά τυπικό. Στη συνέχεια θα επικυρωθούν από το Διεθνές Συμβούλιο Μηχανοκίνητων Σπορ (WMSC) της FIA στην τελευταία συνεδρίαση του έτους, αρχές Δεκεμβρίου. 

Το AUTOSPORT επίσης έμαθε ότι δεν θα υπάρξει εναλλακτικός κινητήρας στο κοντινό μέλλον. Κυκλοφορούσαν φήμες ότι ο Bernie Ecclestone σκεπτόταν την εναλλακτική χρήση κινητήρων V6 3.5 biturbo ή των V8 του 2013.

Όμως, παρότι αναγνωρίστηκε ότι η οικονομική βιωσιμότητα είναι βασικός παράγοντας για το μέλλον των μικρότερων ομάδων και ένας ενιαίος πελατειακός κινητήρας μπορεί να αποτελούσε λύση, εντούτοις η ιδέα αυτή απορρίφθηκε ασυζητητί.

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube