Επίσημο: Η Renault επιστρέφει ως εργοστασιακή ομάδα

Επίσημο: Η Renault επιστρέφει ως εργοστασιακή ομάδα

Ο πρόεδρος της Renault, Carlos Ghosn, ανακοίνωσε ότι η εταιρεία θα επιστρέψει στην F1 το 2016 ως πλήρως εργοστασιακή ομάδα.

Μετά από έξι μήνες σκληρών διαπραγματεύσεων, η Renault υπέγραψε σήμερα την κύρια σύμβαση για την εξαγορά της Lotus F1 Team, όπως γράψαμε από χθες.

Η Renault ανακοίνωσε επίσης ότι συνεχίζεται η δουλειά για την ολοκλήρωση των όρων της εξαγοράς –η οποία πιστεύεται ότι κόστισε 100 εκατομμύρια ευρώ– «στο συντομότερο δυνατό χρόνο».

Ανακοινώνοντας την επιστροφή, ο Ghosn είπε: «Η Renault είχε δύο εναλλακτικές: να επιστρέψει στο 100% ή να αποχωρήσει. Μετά από λεπτομερή μελέτη, αποφάσισα να είναι η Renault στη Formula 1, ξεκινώντας από το 2016.

«Οι τελευταίες λεπτομέρειες που μας δόθηκαν από τους κύριους παράγοντες της F1, μας εμπνέουν την εμπιστοσύνη να δεχτούμε αυτή τη νέα πρόκληση. Η φιλοδοξία μας είναι να κερδίσουμε – ακόμη κι αν αυτό πάρει κάποιο χρόνο»

Το «αδελφό» μας AUTOSPORT πιστεύει ότι οι τελευταίες λεπτομέρειες της συμφωνίας με τη Lotus αφορούν στη μεταφορά των μετοχών από τον προηγούμενο ιδιοκτήτη, την Genii Capital, στη Renault – διαδικασία που θα πάρει έως 10 ημέρες.

Τα τελευταία εμπόδια στη διαπραγμάτευση άρθηκαν τις ημέρες του GP στο Αμπού Ντάμπι, όταν ο Bernie Ecclestone συναντήθηκε με τον πρόεδρο της Renault Sport, Jerome Stoll. Εκεί επιτεύχθηκε ένας συμβιβασμός σχετικά με το μερίδιο της Renault στο μπόνους των κατασκευαστών και στο ιστορικό επίδομα.

Σύμφωνα με το AUTOSPORT, η Renault δεσμεύτηκε να παραμείνει στην F1 για 9 χρόνια, μέχρι το τέλος του 2024, παίρνοντας μια χρηματική προκαταβολή για τα πρώτα 6 χρόνια και διατηρώντας όλα της τα ιστορικά δικαιώματα.

Η συμφωνία θα έχει ως αποτέλεσμα αλλαγές στη διοίκηση της ομάδας, αν και πιστεύεται ότι ο ιδιοκτήτης της Genii Capital, Gerard Lopez, θα διατηρήσει κάποιο ρόλο.

Πιστεύεται επίσης ότι η Renault θα επιστρέψει στο παραδοσιακό της κίτρινο χρώμα, σε μονοθέσια και εγκαταστάσεις.

Εξηγώντας το σκεπτικό πίσω από την επιστροφή, η Renault υποστηρίζει ότι δεν είχε την αναγνώριση που έπρεπε για τα 4 στη σειρά χρόνια επιτυχίας με τη Red Bull, τo 2010-13.

«Ως πλήρως εργοστασιακή ομάδα, η Renault θα πάρει το μέγιστο όφελος από τις νίκες της», λέει μια σχετική ανακοίνωση. «Η ανταπόδοση ως προμηθευτή κινητήρων αποδείχτηκε περιορισμένη. Τα κέρδη από την επένδυση, που απαιτήθηκε λόγω των νέων κανονισμών για τους κινητήρες, καθώς και η ανταπόδοση όσον αφορά στην εικόνα μας, ήταν χαμηλά.   

«Η Lotus F1 Team ουσιαστικά ξεχωρίζει ως ο καλύτερος συνεργάτης μας. Η Renault και η Lotus F1 γνωρίζονται επί 15 χρόνια και ήταν πρωταθλητές μαζί το 2005 και το 2006.

«Η απόφαση της Renault να συνεχίσει την εμπλοκή της στη Formula 1 είναι επιβεβαίωση του ότι βλέπει τους αγώνες ως βασικό μέρος της ταυτότητας της μάρκας».

Περισσότερες πληροφορίες για το πρόγραμμα της ομάδας της Renault θα ανακοινωθούν τον Ιανουάριο.

Η Renault συμμετείχε για πρώτη φορά στην F1 ως εργοστασιακή ομάδα τo 1977-1985 (φωτ. κάτω) και για δεύτερη φορά την περίοδο 2002-2009.

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube