Διχάζει η προστασία του ανοιχτού κόκπιτ

Διχάζει η προστασία του ανοιχτού κόκπιτ

Η Red Bull παρουσίασε την δική της πρόταση για το σύστημα προστασίας του κεφαλιού στα ανοιχτά κόκπιτ της F1, ενώ οι γνώμες διίστανται για την κατεύθυνση που πρέπει να ακολουθηθεί.

Η Ferrari χρησιμοποίησε στις δοκιμές της Βαρκελώνης ένα σύστημα προστασίας για το κεφάλι του οδηγού το οποίο φαίνεται να είναι αυτό που προτιμά η FIA. Αυτό δεν εμπόδισε την Red Bull να πειραματιστεί με μια διαφορετική λύση για μια καλύπτρα. Το πώς θα έδειχνε κάτι τέτοιο προσαρμοσμένο στο μονοθέσιο δείχνει αυτό το σχέδιο του Giorgio Piola.

Αντίθετα με το μονό εμπρός στήριγμα στο κέντρο του οπτικού πεδίου του οδηγού, η λύση της Red Bull έχει δύο στηρίγματα στις άκρες, οπότε ο οδηγός θα κοιτάζει ανάμεσά τους. «Είναι περισσότερο μια ανοιχτή καλύπτρα, ένα παρμπρίζ μεγαλύτερο από τον ανεμοθραύστη που χρησιμοποιούμε σήμερα και έχει ύψος λίγα εκατοστά», εξήγησε ο Christian Horner. «Δείχνει πιο όμορφο, προσαρμοσμένο στο αυτοκίνητο. Και η ορατότητα είναι καλύτερη. Οπότε ας περιμένουμε να ακούσουμε και την γνώμη της FIA».

Η Clairie Williams, αναπληρωτής επικεφαλής της ομάδας της Williams, δήλωσε ότι προτιμά την λύση της Red Bull. «Μοιάζει με μαχητικό αεροσκάφος, πραγματικά το προτιμώ. Και νομίζω ότι θα ταιριάζει καλύτερα με τη φουτουριστική, επιθετική σχεδίαση των μονοθεσίων, όπως αυτή θα εξελιχθεί βάσει των νέων κανονισμών για το 2017 και έπειτα. Αλλά θα πρέπει να μελετήσουμε τι θα γίνεται με το νερό και τους υδρατμούς που θα δημιουργούνται, δυσχεραίνοντας την ορατότητα. Υπάρχουν αρκετά πράγματα ακόμη που θα πρέπει να μελετήσουμε», δήλωσε η κόρη του Frank Williams.

Ο Christian Horner, επικεφαλής της ομάδας της Red Bull, συντάσσεται με όσους έκαναν αρνητική κριτική στο σύστημα Halo που παρουσίασε η Ferrari. «Προσωπικά, δεν μου αρέσει. Καταλαβαίνω ότι η ασφάλεια των οδηγών είναι πάνω από όλα, αλλά παραμένω ρομαντικός λάτρης των αγώνων με ανοιχτά μονοθέσια. Είναι κάτι που γίνεται 60 χρόνια. Και ναι, εμπεριέχει ένα ρίσκο. Φυσικά πρέπει να κάνουμε ό,τι είναι δυνατόν για να το περιορίσουμε. Αλλά το είδος της προστασίας που αυτή τη στιγμή εξετάζουμε δεν θα έκανε καμία διαφορά στο ατύχημα του Felipe Massa και δυστυχώς, ούτε στην περίπτωση του Jules Bianchi», κατέληξε ο Horner.

Η επιλογή θα  είναι τελικά στο χέρι της FIA που φαίνεται ότι κλίνει σαφώς υπέρ της λύσης που πρότεινε η Ferrari. Η Clairie Williams παραδέχεται ότι η ασφάλεια των οδηγών είναι η απόλυτη προτεραιότητα: «Έχω δει και τις δύο προτάσεις. Είναι ακόμη σε πειραματικό στάδιο και η FIA εξετάζει όλες τις παραμέτρους. Θα υποστηρίξω όποια λύση είναι η πιο ασφαλής για τους οδηγούς».

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube