Δέκα πράγματα που μάθαμε από τις ελεύθερες δοκιμές του GP Αυστραλίας

Δέκα πράγματα που μάθαμε από τις ελεύθερες δοκιμές του GP Αυστραλίας

Τα συμπεράσματα που μπορούν να βγουν από τις δύο περιόδους ελεύθερων δοκιμών του πρώτου αγώνα της χρονιάς, στην Αυστραλία

Αυτά είναι τα πρώτα συμπεράσματα που έβγαλαν οι συνάδελφοι του "αδελφού" μας AUTOSPORT αφού παρακολούθησαν τα πράγματα από κοντά στη Μελβούρνη.

1. Ο ROSBERG ΕΧΕΙ ΤΟ ΠΑΝΩ ΧΕΡΙ ΣΤΗ MERCEDES
Σε χρόνο γύρου, η ταχύτερη Mercedes (αυτή του Rosberg) ήταν 0,7” πιο γρήγορη από το ταχύτερο μονοθέσιο άλλης ομάδας (τη Ferrari του Vettel) και με τις δύο γόμες ελαστικών. Οι Mercedes ήταν μπροστά και στην προσομοίωση αγώνα. Άρα είναι σχεδόν βέβαιο ότι θα έχουμε ένα «ασημένιο βέλος» στην pole position κι ένα στην ψηλότερη θέση του βάθρου. Αλλά ποιο από τα δύο;

Μέχρι στιγμής, ο Nico Rosberg δείχνει να έχει το πάνω χέρι σε σχέση με τον Lewis Hamilton. Ήταν ένα ολόκληρο δέκατο ταχύτερος με τα μαλακά λάστιχα στην FP2 και η (σύντομη) προσομοίωση αγώνα που έκανε ήταν πιο εντυπωσιακή από του Hamilton. Δύο φορές έσπασε ο Γερμανός το φράγμα του 1’ 32” και έκανε τρεις γύρους κάτω από το 1’ 32” 2,  ενώ ο Βρετανός δεν κατάφερε να κατέβει από το 1’ 32” και δεν είχε σταθερότητα στους χρόνους, παραπονούμενος ότι είχε μια «δύσκολη μέρα» με το στήσιμο της W06 Hybrid.

2. Η FERRARI ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ Η ΠΡΩΤΗ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΥΠΟΛΟΙΠΟΥΣ
Η Scuderia έδειξε για μία ακόμη φορά ότι έχει κάνει σημαντική πρόοδο και μπορεί να έχει ξεπεράσει τις Red Bull και Williams.
Οι Vettel και Raikkonen ήταν άνετα μπροστά από τη Williams του Valtteri Bottas σε χρόνο γύρου – αν και η Williams δεν δείχνει συνήθως την πλήρη ταχύτητά της πριν το Σάββατο. Πάντως, η σύγκριση των χρόνων του Vettel με του Bottas στην προσομοίωση αγώνα με τη μεσαία γόμα ελαστικών στην FP2, έδειξε πως η Ferrari είναι άνετα μπροστά με ρυθμίσεις αγώνα και είναι πιθανό να πάρει θέση στο βάθρο.

3. Η RED BULL ΕΧΕΙ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ
Η Red Bull είναι αναμφίβολα καλύτερα προετοιμασμένη φέτος απ’ ό,τι πέρσι για τον πρώτο αγώνα, αλλά στο μεταξύ οι άλλοι έχουν προχωρήσει και είναι πιθανό η ομάδα να έχει χάσει την επαφή με τους κύριους ανταγωνιστές της.

Ο συνεργάτης της, η Renault αντιμετωπίζει προβλήματα οδηγησιμότητας του κινητήρα της που οφείλονται σε αναβαθμίσεις με στόχο τις επιδόσεις, που έγιναν μετά τις δοκιμές εξέλιξης της Βαρκελώνης.

Τα προβλήματα αυτά δεν έχουν λυθεί και επηρεάζουν τις επιδόσεις των οδηγών της ομάδας και της Toro Rosso. Επιπλέον, ο Ricciardo δεν οδήγησε σχεδόν καθόλου στα ελεύθερα δοκιμαστικά, αφού στην FP1 είχε υδραυλικό πρόβλημα και στην FP2 έσπασε ο κινητήρας του (ο ένας από τους τέσσερις που έχει διαθέσιμους για όλη τη χρονιά!...)

Ο Kvyat δεν είχε τόσα προβλήματα, αλλά οι επιδόσεις του με την RB11 δεν ήταν ενθαρρυντικές. O Ρώσος ήταν σαφώς πιο αργός από τον Bottas και τον Raikkonen, τόσο σε χρόνο γύρου όσο και στην προσομοίωση αγώνα με τη μαλακή γόμα.

Οι χρόνοι του μάλιστα, σε σύγκριση με αυτούς του Sainz με την Toro Rosso, δείχνουν ότι η Red Bull μάλλον θα συναγωνίζεται την αδελφή ομάδα της την Κυριακή, αντί για τη Ferrari και τη Williams.

4. ΟΙ ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΙ ΤΗΣ TORO ROSSO ΔΕΙΧΝΟΥΝ ΣΑΝ ΒΕΤΕΡΑΝΟΙ
Οι οδηγοί της Toro Rosso είναι οι νεότεροι όλων και οι λιγότερο έμπειροι. Έβλεπαν για πρώτη φορά την πίστα του Albert Park, αλλά οδήγησαν και οι δύο γρήγορα και χωρίς λάθη.

Ένα πρόβλημα αισθητήρα δεν επέτρεψε στον 17χρονο Verstappen να κάνει γρήγορο γύρο στην FP2, αλλά ο 20χρονος Sainz ήταν καθαρά ταχύτερος από τον Kvyat (Red Bull) και με τις δύο γόμες ελαστικών σε χρόνο γύρου, όπως και στην προσομοίωση αγώνα.

5. Η LOTUS ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΑΡΕΙ ΒΑΘΜΟΥΣ ΤΗΝ ΚΥΡΙΑΚΗ…
Μετά το τραγικό για την ομάδα 2014, ο πρώτος στόχος της Lotus –τώρα με κινητήρα Mercedes– είναι να βρίσκεται σταθερά μέσα στη βαθμολογούμενη δεκάδα.

Το καθυστερημένο ντεμπούτο της Force India και τα μύρια προβλήματα της McLaren-Honda κάνουν αυτό το στόχο πολύ πιο εφικτό στον πρώτο αγώνα της χρονιάς. Όμως η νέα Ε23 μπορεί να κάνει την ομάδα να ελπίζει σε κάτι παραπάνω από λίγους βαθμούς.

Αφού έχασε την FP1 λόγω ενός «αποσυνδεδεμένου σωλήνα», ο Romain Grosjean έκανε μια πολύ εντυπωσιακή προσομοίωση αγώνα στην FP2, όντας ταχύτερος από τις Red Bull και Toro Rosso, ενώ ο Maldonado ήταν οριακά πιο αργός από τους Kvyat και Sainz σε χρόνο γύρου.

6. ...Η FORCE INDIA ΟΜΩΣ ΜΑΛΛΟΝ ΟΧΙ
Η Force India πραγματοποίησε ένα θαύμα καταφέρνοντας να βρει ρυθμό μετά τις μεγάλες καθυστερήσεις στην κατασκευή του νέου της μονοθεσίου. Όμως η νέα VJM08 κατάφερε να κάνει μόνο δυόμισι μέρες δοκιμών εξέλιξης πριν πάει στη Μελβούρνη, οπότε η ομάδα είναι απίθανο να συνεχίσει από εκεί που σταμάτησε το 2014, όπου πήρε την 6η θέση στο πρωτάθλημα κατασκευαστών.

Μετά από κάποια αρχικά προβλήματα με τα φρένα, ο Nico Hulkenberg κατάφερε να περάσει σε χρόνους τη Sauber του Felipe Nasr και να πλησιάσει τη Lotus του Grosjean στα 0,3” στην FP2, αλλά ο Γερμανός είπε πως το νέο μονοθέσιο έχει τις ίδιες αεροδυναμικές αδυναμίες με τον προκάτοχό του, πράγμα που σημαίνει ότι μπορεί να έχει μείνει πίσω σε σχέση με τους βελτιωμένους ανταγωνιστές του.

Τόσο ο Hulkenberg όσο και ο Perez έκαναν σταθερές προσομοιώσεις αγώνα στην FP2, αλλά θα δυσκολευτούν να αναμιχθούν στη μάχη των μεσαίων ομάδων την Κυριακή, αν κρίνουμε από το ρυθμό τους.

7. Η McLAREN-HONDA ΕΙΝΑΙ ΑΚΟΜΑ ΣΤΟ ΠΟΥΘΕΝΑ
Πρόσθετα προβλήματα κινητήρα (αυτή τη φορά σχετιζόμενα με την εισαγωγή αέρα) συν άλλη μία άτυχη έξοδος (αυτή τη φορά του εφεδρικού οδηγού, Kevin Magnussen) είχαν ως αποτέλεσμα να συνεχιστεί ο εφιάλτης της McLaren.

Η σύγκρουση του Magnussen με την μπαριέρα της Στροφής 6 στην FP2, από οδηγικό λάθος του στο φρενάρισμα, σήμαινε ότι ο Δανός δεν έκανε τίποτε αξιόλογο σήμερα Παρασκευή. Ο Jenson Button κατάφερε να κάνει ένα σεβαστό αριθμό γύρων (21) στην FP2, αλλά ο καλύτερος χρόνος του με τα μαλακά λάστιχα τον έφερε μπροστά μόνο από μονοθέσια που είχαν σημαντικά προβλήματα.

Μια έλλειψη δύναμης από τον κινητήρα Honda (με «περίπλοκα» αίτια) έκανε τον Βρετανό να ελπίζει ότι η Manor θα καταφέρει τελικά να αγωνιστεί ώστε οι McLaren να μην είναι στην τελευταία σειρά της εκκίνησης του αγώνα…

Η χρονιά για τον ιστορικό συνδυασμό ξεκινά με ντροπιαστικό τρόπο…

8. ΜΙΑ ΑΧΤΙΔΑ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΑ ΣΥΝΝΕΦΑ ΓΙΑ ΤΗ SAUBER
Το αγωνιστικό τριήμερο άρχισε άσχημα για την ελβετική ομάδα, αφού ο Giedo van der Garde κέρδισε πρωτόδικα και στην έφεση το δικαίωμα να οδηγήσει για την ομάδα στην Αυστραλία. Έτσι η Sauber βρέθηκε με τρεις οδηγούς αγώνων για δύο μονοθέσια.

Η επικεφαλής της ομάδας, Monisha Kaltenborn, παραδέχτηκε ότι η ιστορία αυτή είχε αρνητικές επιπτώσεις στην ομάδα και όντως κανένα από τα δύο της μονοθέσια δεν έτρεξε στην FP1.

Οι Nasr και Ericsson εμφανίστηκαν στην FP2, αλλά ο Σουηδός σταμάτησε μετά από 14 γύρους με πρόβλημα στην πίσω ανάρτηση, ενώ ο καλύτερος χρόνος του Βραζιλιάνου τον έφερε μόλις ανάμεσα στις δύο Force India, στην 11η θέση από τους 16 που πήραν μέρος.

Όμως αυτό μπορεί να οφείλεται στην απώλεια της FP1 και ο ρυθμός του Nasr στην προσομοίωση αγώνα δεν ήταν μακριά από εκείνον του Kvyat (Red Bull) και του Sainz (Toro Rosso), επιτρέποντας στην ελβετική ομάδα να τρέφει κάποιες ελπίδες για την Κυριακή.

9. Η MANOR GP ΚΑΝΕΙ ΤΗΝ ΥΣΤΑΤΗ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΑ
Η αναστημένη ομάδα έκανε ένα θαύμα μόνο και μόνο που κατάφερε να έρθει στην Αυστραλία, όμως το να βγάλει τα μονοθέσια στην πίστα αποδεικνύεται ένα μεγάλο τελευταίο εμπόδιο.

Ούτε ο Roberto Merhi ούτε ο Will Stevens έτρεξαν σήμερα και η ομάδα δεν είναι σίγουρη ότι θα καταφέρουν να πάρουν μέρος στην FP3 αύριο Σάββατο το πρωί. Αυτό είναι ένα μεγάλο πρόβλημα, διότι τα τροποποιημένα Marussia του 2014 θα δυσκολεύονταν έτσι κι αλλιώς να ξεπεράσουν την απαίτηση για χρόνο στο 107% του πρώτου, στις κατατακτήριες.

Το πρόβλημα είναι η αποκατάσταση της ηλεκτρονικής υποδομής για να λειτουργήσουν τα μονοθέσια, αφού οι σκληροί δίσκοι της ομάδας είχαν σβηστεί όταν επρόκειτο να βγει στο σφυρί το ενεργητικό της ομάδας, μετά την πτώχευσή της υπό την παλιά ιδιοκτησία.

Η ομάδα έχει και λιγότερο προσωπικό, οπότε το πρόβλημα οξύνεται, αλλά όλοι είναι αποφασισμένοι να το ξεπεράσουν.

10. Η ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΕΝΟΣ ΜΟΝΟ PIT-STOP ΕΙΝΑΙ ΕΦΙΚΤΗ
Οι βελτιώσεις που έκανε η Pirelli στον σκελετό των πίσω ελαστικών έχουν μειώσει το ρυθμό φθοράς τους. Αυτό, σε συνδυασμό με την πίστα της Μελβούρνης που δεν καταπονεί τόσο τα λάστιχα, καθιστά εφικτή μια στρατηγική ενός μόνο pit-stop, αν και ο χρόνος που χάνεται με τη μεσαία γόμα σημαίνει πως δύο στάσεις για λάστιχα, ώστε να ελαχιστοποιηθεί αυτή η απώλεια, ίσως να είναι μια καλύτερη λύση.

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube