Χλωμό το μέλλον του αμερικανικού GP

Χλωμό το μέλλον του αμερικανικού GP

Περικοπές στην κρατική επιχορήγηση βάζουν σε κίνδυνο το μέλλον του GP των ΗΠΑ από το 2017.

Το μέλλον του αμερικανικού GP είναι αμφίβολο, μετά την απόφαση της πολιτείας του Τέξας να μειώσει δραματικά την επιχορήγηση προς την πίστα του Austin.

Η πολιτεία είχε αποφασίσει την χρηματοδότηση του Circuit Of The Americas με 250 εκατομμύρια δολάρια σε διάστημα δέκα χρόνων. Με την λογική ότι η F1 κάνει γενικότερα καλό στην οικονομία τη περιοχής. Περίπου $25 εκατομμύρια έλαβε η πίστα το ’12, το ’13 και το ’14 στο πλαίσιο αυτής της χρηματοδότησης, ενώ εκτιμάται ότι η τοπική κυβέρνηση συνεισέφερε $4 εκατομμύρια επιπλέον, μετά την  εκκαθάριση φόρου.

Πηγές ωστόσο αναφέρουν ότι η ετήσια χρηματοδότηση θα μειωθεί στα $18-$19 εκατομμύρια, μετά από τον επαναπροσδιορισμό του τρόπου υπολογισμού από την μεριά της πολιτείας. Σύμφωνα με τις νέες εκτιμήσεις η Formula 1 φέρνει στο Τέξας περίπου 20% λιγότερα χρήματα από ότι είχε αρχικά υπολογιστεί, και έτσι αποφασίστηκε περικοπή τα χρηματοδότησης. Ανάλογη θα είναι η μείωση και από την πλευρά της τοπικής κυβέρνησης.

Όλα αυτά έρχονται να προστεθούν στην ζημιά που υπέστη φέτος η πίστα από την μειωμένη προσέλευση κόσμου στο φετινό GP λόγω των πολύ κακών καιρικών συνθηκών, ενώ έχουν ήδη κατατεθεί και αιτήσεις αποζημίωσης από κάποιους θεατές που είχαν αγοράσει εισιτήρια για τις ελεύθερες δοκιμές που ακυρώθηκαν και τις κατατακτήριες που έγιναν το πρωί της Κυριακής αντί για το Σάββατο.



Στο μεταξύ, ο Bernie Ecclestone κυριολεκτικά αρμέγει τους Αμερικανούς, αφού σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες το αρχικό παράβολο ήταν $25 εκατομμύρια δολάρια, αλλά από τον δεύτερο χρόνο διεξαγωγής του αγώνα αυξάνονταν για να φτάσει τελικά τα $33 εκατομμύρια το 2015.

«Θα πρέπει να πουλήσουμε 30.000 περισσότερα εισιτήρια για να αντισταθμίσουμε την ζημιά» δήλωσε ο πρόεδρος του COTA, Bobby Epstein. «Και είναι δύσκολο να το πετύχουμε. Δεν είναι πως καθόμασταν άπραγοι ως τώρα, οπότε αν προσπαθήσουμε θα ανεβάσουμε τις πωλήσεις. Προσπαθούμε ήδη πάρα πολύ, από την πρώτη χρονιά. Αν ήταν να πουλήσουμε 30.000 εισιτήρια ακόμη, αν υπήρχαν τόσοι ενδιαφερόμενοι, θα τους είχαμε ήδη βρει. Φοβάμαι ότι έχουμε εξαντλήσει τη δυναμικη», συνέχισε ο Epstein.

Ερωτηθείς για το εναλλακτικό πλάνο, ο Epstein απάντησε ότι δεν υπάρχει. «Θα μιλήσουμε με τον Bernie και θα δούμε. Ήταν πάντα καλός συνεργάτης, βλέπει τι έχουμε φτιάξει εδώ για να φέρουμε ξανά την F1 στην Αμερική και να έχει το παλάτι που της αρμόζει. Οι θεατές έχουν ανταποκριθεί σε αυτή τη προσπάθεια και ελπίζω ότι θα συνεχίσουμε».



Όλα τα παραπάνω, προς γνώση και συμμόρφωση όσων οραματίζονται Grand Prix στην Ελλάδα. Στο DRIVE, είμαστε οι πρώτοι που θα θέλαμε μια πίστα υψηλών προδιαγραφών στη χώρα, ένα σπίτι για τον μηχανοκίνητο αθλητισμό, έναν πυρήνα για την ανάπτυξη αυτοκινητικής κουλτούρας και οδηγικής παιδείας. Γιατί εκεί είναι το μεγάλο μας έλλειμμα. Αυτός θα έπρεπε να είναι ο στόχος. Τον οποίο δεν θα πετύχουμε ποτέ, όσο οι όποιες ενέργειες υποκινούνται από τη μεγαλομανία διεξαγωγής Grand Prix F1. Η πίστα του Austin εκτός της F1 φιλοξενεί και τους άλλους δύο μεγάλους παγκόσμιους θεσμούς, το WEC και το MotoGP. Αλλά και δεκάδες μικρότερες διοργανώσεις. Το γεμάτο πρόγραμμα, κανονικά, σημαίνει έσοδα και κέρδη. Αν παρόλα αυτά δεν τα καταφέρνει μια πίστα όπως το COTA σε μια αγορά όπως η αμερικάνικη χωρίς κρατική επιχορήγηση, είναι καλό να μην τρέφουμε αυταπάτες.

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube