Απορρίφθηκε το σύστημα Shield, πήρε έγκριση το Halo
Από το 2018 τα μονοθέσια θα φορούν σύστημα προστασίας κεφαλής του οδηγού
Θοδωρής Τσίκας |
Οι συζητήσεις είχαν ξεκινήσει από το 2016, όταν το Strategy Group είχε αποφασίσει να τοποθετηθεί ένα σύστημα προστασίας του κόκπιτ των μονοθεσίων και κατ' επέκταση της κεφαλής των οδηγών. Η απόφαση ήθελε το σύστημα να αρχίσει να χρησιμοποιείται από το 2018.
Έτσι αρχικά δοκιμάστηκε το σύστημα Halo, μια κατασκευή με τρεις βάσεις η οποία υποτίθεται ότι απέτρεπε μεγάλα αντικείμενα να χτυπήσουν το κεφάλι του οδηγού.
Ωστόσο, στις δοκιμές που έγιναν πέρυσι, οι οδηγοί δεν το υποδέχτηκαν με ενθουσιασμό κάτι που οδήγησε τη FIA να αναζητήσει και άλλη εναλλακτική λύση, παρά το γεγονός ότι είχε επενδύσει στην εξέλιξη του.
Κάπως έτσι εμφανίστηκε η πρόταση της «ασπίδας» (shield) που δοκιμάστηκε για πρώτη φορά στο περιθώριο του αγώνα στο Silverstone πριν λίγες μέρες από τον Vettel.
Για το συγκεκριμένο σύστημα οι αρνητικές κριτικές είχαν αρχίσει να ακούγονται πολύ πριν δοκιμαστεί. Η γκρίνια είχε να κάνει τόσο με το γεγονός ότι το...περίεργο αυτό «παρμπρίζ» ενδεχομένως να μείωνε την ορατότητα σε περίπτωση βροχής, όσο και με το γεγονός ότι μάλλον δεν θα μπορούσε να προσφέρει προστασία στον οδηγό σε περίπτωση μεγάλων αντικειμένων.
Ωστόσο, δεν χρειάστηκε να... εμβαθύνουν σε δοκιμές. Ο Vettel ο οποίος έπρεπε να το δοκιμάσει έκανε μόλις ένα γύρο στο Silverstone και αμέσως μετά μπήκε στα πιτ για να το αφαιρέσει.
Δηλώσεις δεν έκανε αμέσως, αλλά λίγο αργότερα παραπονέθηκε λέγοντας ότι η κυρτότητα της κατασκευής εμπόδιαζε σημαντικά την ορατότητα.
Έτσι φτάσαμε στη χθεσινή συνεδρίαση του Strategy Group, όπου αποφασίστηκε η απόρριψη του shield έναντι του Halo.
Και όλα αυτά παρά το γεγονός ότι οι περισσότερες ομάδες διαφωνούν όχι με το Halo, αλλά γενικά με κάποιο τέτοιο σύστημα.
Μάλιστα δεν είναι λίγες οι φωνές που λένε πώς είτε με το Halo, είτε με το Shield, είτε με οποιοδήποτε άλλο σύστημα, εκείνο που γίνεται ιδιαίτερα δύσκολο είναι ο τρόπος που θα εγκαταλείψει ο οδηγός το μονοθέσιο σε περίπτωση ατυχήματος.
Όπως και να έχει τον τελευταίο λόγο έχει το Παγκόσμιο Συμβούλιο Μηχανοκίνητου Αθλητισμού.
Όπως και να έχει τον τελευταίο λόγο έχει το Παγκόσμιο Συμβούλιο Μηχανοκίνητου Αθλητισμού.