Δοκιμάζουμε την Alfa Romeo Alfasud 1.2 Ν
Η πρώτη προσθιοκίνητη Alfa παραγωγής ήταν ένα εξαιρετικά ενδιαφέρον στην οδήγηση αυτοκίνητο με… κάποια προβλήματα αξιοπιστίας. Αγαπήθηκε όσο λίγα.
Παρουσιάστηκε στην έκθεση αυτοκινήτου του Τορίνο το 1971 αλλά οι πωλήσεις άρχισαν το καλοκαίρι του ’72. Για την Alfa ήταν µια βουτιά στο άγνωστο. Ήταν η πρώτη απόπειρα της µάρκας στην ιδιαίτερα ανταγωνιστική κατηγορία των µεσαίων χάτσµπακ δύο όγκων, µε ένα καινοτόµο µηχανολογικό πακέτο.
Πρώτα από όλα ήταν η πρώτη Alfa µαζικής παραγωγής µε κίνηση µπροστά. Ο κινητήρας ήταν επίπεδος, 4κύλινδρος, µε εκκεντροφόρο επικεφαλής σε κάθε σειρά κυλίνδρων. Με ένα µονό καρµπιρατέρ Solex, απέδιδε 63 ίππους στις 6.000 rpm και 8,5 kgm στις 3.500. Το σασµάν ήταν 4άρι και η τελική οριακά ξεπερνούσε τα 152 km/h. Το ’75 έγινε ένα ελαφρύ facelift και επέκταση της γκάµας µε την προσθήκη της έκδοσης station wagon, µε το όνοµα Giardinetta (το αυτοκίνητο του κηπουρού).
Από τα αυτοκίνητα µετά το facelift είναι κι αυτό που οδηγούμε. Τα φρένα, µε τέσσερις δίσκους, είναι δυνατά και το πεντάλ γραµµικό. Οι εµπρός δίσκοι είναι προσαρµοσµένοι στις εξόδους του διαφορικού, ώστε να µειωθεί η µη αναρτώµενη µάζα προς όφελος της λειτουργίας της ανάρτησης, που αποτελείται από γόνατα McPherson. Πίσω διαθέτει ράβδο Πανάρ.
Ο θόλος µπαίνει πολύ µέσα στην καµπίνα, σπρώχνοντας τα πόδια προς τα δεξιά. Κατά τα άλλα η θέση οδήγησης είναι καλή, και αρκετά χαµηλή. Το λεπτό πλαστικό τιµόνι έχει µεγάλη διάµετρο, αλλά προσφέρει πολύ αναλυτική πληροφόρηση. Το εμπρός µέρος είναι κυριολεκτικά πούπουλο όταν του ζητάς να αλλάξει κατεύθυνση. Ο συγκεκριµένος κινητήρας έτσι κι αλλιώς δεν µπορεί να φέρει σε δύσκολη θέση το πλαίσιο προκαλώντας υποστροφή ισχύος. Η ουρά ξεκολλάει µε το φρένο στα αργά ή με το τιµόνι στα γρήγορα κομμάτια. Προοδευτικά, έτσι ώστε να σε βοηθήσει στην τοποθέτηση χωρίς να αιφνιδιάζει.
Τα νούµερα σήµερα δείχνουν απογοητευτικά, αλλά λόγω του χαµηλού βάρους, µόλις 830 kg, και του εξαιρετικού πλαισίου, η Sud ξεχώρισε στην εποχή της. Αγαπήθηκε από τους ενθουσιώδεις και έµεινε στην Ιστορία ως ένα από τα καλύτερα προσθιοκίνητα που κατασκευάστηκαν ποτέ, από οδηγικής τουλάχιστον άποψης.
Η Alfasud 1.2 N σε αριθμούς
Κινητήρας 1.186 cc, 4κύλινδρος µπόξερ, κεφαλή από αλουµίνιο και µπλοκ από χυτοσίδηρο, 8v, 1ΕΕΚ σε κάθε σειρά κυλίνδρων, 1x2 Solex C32 DISA/21
Ισχύς/ροπή 63 PS @ 6.000 rpm / 9 kgm @ 3.200 rpm
Μετάδοση Στους εµπρός τροχούς, χειροκίνητο κιβώτιο τεσσάρων σχέσεων
Ανάρτηση εµπρός Γόνατα McPherson, ελικοειδή ελατήρια, αντιστρεπτική ράβδος
Ανάρτηση πίσω Άκαµπτος άξονας, ράβδος Πανάρ, εγκάρσιοι και υστερούντες βραχίονες, ελικοειδή ελατήρια
Φρένα Δίσκοι εµπρός πίσω, υδραυλική υποβοήθηση
Βάρος 860 kg
Τελική ταχύτητα 155 km/h