Γνήσια Ferrari 365GTS/4 Spider Daytona στο σφυρί ύστερα από 33 χρόνια

Γνήσια Ferrari 365GTS/4 Spider Daytona στο σφυρί ύστερα από 33 χρόνια

Με το πολύ εύστοχο παρατσούκλι «κρυμμένη Spider», αυτή η Ferrari 365GTS/4 Spider του 1972 βγαίνει στο σφυρί για πρώτη φορά ύστερα από 33 χρόνια.

Το αυτοκίνητο αποτελεί το 40ό από τα 122 που κατασκευάστηκαν συνολικά, βρισκόταν στην ιδιοκτησία μίας και μόνο οικογένειας από το 1983 και ήταν κρυμμένο σε γκαράζ για 20 χρόνια.

Η ανοιχτή έκδοση της Ferrari 365GTB/4, επονομαζόμενη και «Daytona» (ρεβανσιστικό προσωνύμιο, αφιερωμένο στο θριαμβευτικό 1-2-3 της Ferrari στην ομώνυμη πίστα το 1967 απέναντι στα Ford, που είχαν νικήσει την προηγούμενη χρονιά στο Le Mans), πρόκειται για μια τέτοια περίπτωση. Και βγαίνει στο σφυρί, ως δυσεύρετο «εμπόρευμα» μεταξύ των συλλεκτών.

Η 365 GTB/4 του 1968 ήρθε ως απάντηση στη Lamborghini Miura που το 1966 προκάλεσε σοκ στον κόσμο των σπορ αυτοκινήτων. Τότε, πολλοί βιάστηκαν να προδιαγράψουν το τέλος των GT με τον κινητήρα εμπρός. Μια άποψη που πάτησε τον κάλο του Γέρου, ο οποίος και παρήγγειλε την «Daytona» για να επαναδιατυπώσει την πρωτοκαθεδρία του Cavallino Rampante. Μια Ferrari δεν ακολουθεί τη μόδα! Την επιβάλλει!

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ DRIVE Legends: Ferrari 365 GT4 Berlinetta Boxer 1973-1976

Από το 1968 μέχρι το 1973, αυτό το υπέροχο αυτοκίνητο που φιλοτέχνησε ο Leonardo Fioravanti (εργαζόταν τότε για τον οίκο Farina), βγήκε σε 1.406 κομμάτια σε GTB/4 από τις οποίες μόλις 122 σε GTS/4 Spider με υφασμάτινη οροφή. Όλες οι GTS κατασκευάστηκαν κατόπιν παραγγελίας και, όπως και η GTB/4, ολοκληρώνονταν στον Sergio Scaglietti για λογαριασμό της Ferrari.

Η ανοιχτή έκδοση 365GTS/4 αποκαλύφθηκε ένα χρόνο ύστερα από τα λανσάρισμα της κουπέ, το 1969. Κάτω από το καπό, το αυτοκίνητο φορούσε τον ίδιο 4,4λιτρο κινητήρα V12 με τους τέσσερις εκκεντροφόρους και τα έξι διπλά 40άρια Weber και 358 PS –εναλλακτικά παρουσιάστηκαν και αυτοκίνητα με Solex. Πρόκειται για το ίδιο μοτέρ Tipo 251 που φορούσε και η 275GTB/4 που συνδυαζόταν με 5άρι χειροκίνητο κιβώτιο transaxle. Και φυσικά όπως και η κουπέ, βασιζόταν σε ατσάλινο σωληνωτό πλαίσιο και ανεξάρτητη ανάρτηση εμπρός πίσω.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Είναι πολλά τα λεφτά για την πρωτότυπη Ferrari 275GTB/4

Οι εργοστασιακές GTS/4 αντιπροσωπεύουν παραδόξως χαμηλότερη αξία από τις GTB/4 στο χρηματιστήριο του κλασικού αυτοκινήτου, αλλά δεν πρέπει να συγχέονται με τις πολλές μετατροπές GTB σε «GTS» από ιδιώτες μετασκευαστές που δεν συσχετίζονταν με τη Ferrari ή την Carozzeria Scaglietti. Μετασκευές που κατά ένα μέρος υπαγορεύτηκαν από τον εξέχοντα ρόλο του αυτοκινήτου στη τηλεοπτική σειρά Miami Vice. Που όμως ο παραγωγός της χρησιμοποιούσε ρέπλικες βασισμένες σε Chevrolet Corvette

Οι ενδιαφερόμενοι οφείλουν να γνωρίζουν ότι τα VIN δεν διαφέρουν σε GTB και GTS, ειδικά για τα αμερικανικά μοντέλα, όπου και κατευθύνθηκε η πλειονότητα της παραγωγής. Ως εκ τούτου οφείλεται να επιδεικνύεται η δέουσα προσοχή στην επιβεβαίωση της ιστορίας και της προέλευσης της Daytona. Κάποιες από τις μετατροπές aftermarket περιλαμβάνουν τις ατσάλινες ενισχύσεις εσωτερικά των φτερών, καθώς και διαφοροποιημένες εμπρός κολόνες που ήταν χαρακτηριστικά κατασκευής των εργοστασιακών GTS, κάνοντας πειστικότατη τη μετασκευή.

Αυτή η 365 GTS/4 Spider Daytona θα δημοπρατηθεί από τον οίκο RM Sotheby’s στο Monterey στις 18 και 19 Αυγούστου. Σύμφωνα με το χρηματιστήριο του κλασικού αυτοκινήτου, το συγκεκριμένο δείγμα θα πετύχει τιμή ανάμεσα στις 500 με 520 χιλιάδες ευρώ.

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube