Gemballa GT Concept, μια widebodied Porsche 911 Turbo με 828 άλογα
To πρωτότυπο Gemballa GT είναι μια ακόμη βελτιωμένη εκδοχή της Porsche 911 Turbo με widebody και 828 PS και προς πώληση παρά το χαρακτηρισμό «Concept».
Αντίθετα με αυτό που πιστεύουν για το SEMA Show, το αμερικανικό (παγκόσμιο;) λίκνο της βελτίωσης και του restomodding δεν είναι μόνο muscle cars, καρα-τουρμπισμένα JDM, ημιφορτηγά με lifters και καστομιές της Hyundai.
Εδώ στο Las Vegas, κάνουν την εμφάνισή τους και πιο διακριτικοί, ευρωπαϊκής αισθητικής βελτιωτές, επικεντρωμένοι σε τοπ βελτιωμένες εκδοχές της Porsche 911. Και η γερμανική Gemballa, είναι μια από τις εφετινές παρουσίες, κάτι που δεν το συνηθίζει στο SEMA. H εμφάνισή της όμως στη Nevada αποκάλυψε το GT Concept με 828 άλογα.
Βασισμένο στην υφιστάμενη γενιά 991 της Porsche 911, το Gemballa GT είναι μια υπερβιταμινωμένη 911 Turbo, τόσο στην ουσία όσο και στην εμφάνιση. Με ανθρακονημάτινα φαρδιά ρούχα που περιλαμβάνουν φουσκωμένα φτερά και ενσωματωμένα aero splitters, εμπρός πίσω. Την εμφάνιση ολοκληρώνει μια υπερμεγέθης ρυθμιζόμενη πτέρυγα που «κρέμεται» πάνω από τους πίσω τροχούς, υποσχόμενη να κρατά τον άξονα κάτω για να βάλει όλη αυτή την ιπποδύναμη στην άσφαλτο. Με τελικούς αποδέκτες τις ζάντες των 9,0Jx21” με λάστιχα 255/30 ZR εμπρός και 12,0Jx21” με λάστιχα 325/25 ZR πίσω. Από πίσω τους κρύβεται ένα αναβαθμισμένο κάρμπον-κεραμικό σύστημα φρένων με 6πίστονες δαγκάνες πάνω σε αεριζόμενους δίσκους των 380 mm εμπρός και 4πίστονες δαγκάνες σε δίσκους 360 mm πίσω.
Προφανώς, το Gemballa GT δεν πρόκειται για μια περίπτωση χαϊδέματος του στοκ κινητήρα, καθώς ο 3,8λιτρος διτούρμπινος flat-six ανασχεδιάστηκε σοβαρά. Επέμβαση που περιέλαβε νέα πολλαπλή εισαγωγής, αναθεωρημένα κυλινδροκεφαλές, βαλβίδες, τούρμπο και σύστημα πεταλούδων. Φυσικά, στην αναπνοή του μοτέρ προστέθηκε ένα νέο, πιο άγριο σύστημα εξάτμισης, περιλαμβάνοντας βαλβίδες δύο σταδίων και καταλυτικούς μετατροπείς high-flow. Για τη διαχείριση όλων των παραπάνω αναπρογραμματίστηκε τόσο το λογισμικό του μοτέρ όσο και αυτό του σασμάν PDK.
Οι παραπάνω αλλαγές, τροποποιήσεις και επεμβάσεις μετουσιώθηκαν σε 828 άλογα στις 7.000 rpm και 97 kgm στις 5.200 rpm. Νούμερα που, όπως λέει ο Γερμανός tuner, φτάνουν για να γράφει το αυτοκίνητο 2” 38 στο σπριντ των 0-100 km/h, τα 7” 50 για το 0-200 km/h, τα 18” 8 για το 0-300 km/h και για να ξεπερνά σε τελική ταχύτητα τα 360 km/h.
Μην σας μπερδεύει η λέξη «Concept» στην ονομασία του αυτοκινήτου, καθώς η Gemballa λέει ότι θα κατασκευάσει το αυτοκίνητο σε όποιον της το ζητήσει. Έτσι, ο βελτιωτικός οίκος ζητά €25.500 για τις εξωτερικές αλλαγές, €7.200 για το πακέτο των τροχών (ζάντες λάστιχα) και €50.000 για την αναβάθμιση του μοτέρ. Αυτό μας κάνει στο σύνολο 82.700 ευρώ στα οποία θα χρειαστεί να υπολογίσετε και περίπου άλλες 262 χιλιάδες ευρώ για την αγορά μιας 911 Turbo -στη Γερμανία, φυσικά. Οπότε έχουμε συνολική σούμα €345.100. Καθόλου άσχημα, αν αναλογιστεί κάποιος πως μια 911 Turbo S με 580 άλογα, χωρίς τις αναβαθμίσεις που κάνουν το αυτοκίνητο μια σοβαρή περίπτωση για δρόμο και πίστα, κοστίζει στη Γερμανία 304 χιλιάρικα.
[Πηγή Gemballa]