VW, οι μπαταρίες ημί-στερεάς κατάστασης των 1.000 km είναι ήδη εδώ!
Οι μπαταρίες ημί-στερεάς κατάστασης από την Gotion, μια εταιρεία που συνδέεται με τη Volkswagen, θα μπουν σε πλήρη παραγωγή φέτος. Και υπόσχονται δύο πράγματα: 1.000 km αυτονομίας και σημαντική μείωση βάρους.
Ο τεχνολογικός αγώνας στην αυτοκινητοβιομηχανία ήταν πάντα ξέφρενος, αλλά σε μια περίοδο πλήρους μετάβασης από το θερμικό στο ηλεκτρικό αυτοκίνητο όπως αυτή που βιώνουμε, έχει γίνει ιλλιγγιώδης. Ανάμεσα στα ερείσματα και οι συσσωρευτές, με νέα έλευση τις μπαταρίες ημί-στερεάς κατάστασης
Και δεν είναι λίγοι οι παραδοσιακοί γίγαντες της αυτοκινητοβιομηχανίας που θέλουν να «βουλώσουν το στόμα» του αδιαμφισβήτητου μέχρι τώρα ηγέτη της αγοράς, την Tesla. Ο όμιλος που κατά πώς φαίνεται έρχεται όλο και πιο κοντά σε αυτόν τον ευσεβή η Volkswagen. Με το γερμανικό όμιλο να έχει καταφέρει να διατηρήσει την ηγετική του θέση τα τελευταία χρόνια και υπό αυτό το νέο σενάριο.
Παρόλα αυτά, η πρόοδος για να φτάσεις και να ξεπεράσεις την Tesla είναι, προς το παρόν, ανέφικτη. Το κλειδί βρίσκεται στην κορυφαία τεχνολογία της, που αυτή τη στιγμή της επιτρέπει να προσφέρει χαρακτηριστικά και επιδόσεις που οι υπόλοιποι δεν μπορούν καν να διανοηθούν. Ίσως όμως αυτό αλλάξει σύντομα. Τουλάχιστον, αυτό ελπίζει η Volkswagen.
Οι μπαταρίες ημί-στερεάς κατάστασης προσφέρουν 360 Wh/kg, σε σύγκριση με λίγο πάνω από 200 Wh/kg για τις αντίστοιχες συμβατικές μπαταρίες ιόντων λιθίου.
Ο άσος που κρύβει στο μανίκι της και που σκοπεύει να παίξει η Volkswagen είναι ένας τύπος μπαταρίας που, σε αντίθεση με τις solid-state που αναμασάμε συνέχεια και αργούμε να δούμε , είναι πολύ κοντά στο να τεθούν σε μεγάλη παραγωγή.
Μιλάμε για τις τριμερείς μπαταρίες ημί-στερεάς κατάστασης από την Gotion, μια τεχνολογική πολυεθνική κινεζικής προέλευσης που πριν μήνες κατέληξε σε συμφωνία συνεργασίας και σύνδεσης με τη Volkswagen. Και η Gotion ισχυρίζεται ότι εφέτος το πολλά υποσχόμενο προϊόν της θα ξεκινήσει μεγάλης κλίμακας παραγωγή.
Αλλά τι το ιδιαίτερο έχουν αυτές οι μπαταρίες; Σε γενικές γραμμές, προσφέρουν πολύ υψηλότερη ενεργειακή πυκνότητα: 360 Wh/kg, σε σύγκριση με λίγο πάνω από 200 Wh/kg για τις αντίστοιχες συμβατικές μπαταρίες ιόντων λιθίου.
Αυτό, με τη σειρά του, έχει αποτέλεσμα η αυτονομία να αυξάνεται έως και τα 1.000 χιλιόμετρα, ενώ παράλληλα σημαντική είναι και η μείωση του βάρους, ένα από τα κύρια μειονεκτήματα των σημερινών ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
Το σχέδιο της κινεζικής εταιρείας είναι να επιταχύνει τη μετάβαση από τις μπαταρίες υγρής σε μπαταρίες ημι-στερεάς ροής και, τέλος, να συμπληρώσει τις μπαταρίες στερεάς κατάστασης μέσω της τεχνολογικής καινοτομίας της επανάληψης ανόδου με βάση το πυρίτιο, ανόδου μετάλλου λιθίου και τεχνολογίας προ-λιθίου.
Η Gotion πρόκειται επίσης να λανσάρει τις νέες μπαταρίες LFP με ενεργειακή πυκνότητα 230 Wh/kg. Παρομοίως, παρουσίασε την τεχνολογία ανταλλαγής ενέργειας JTM+ Gotion που ονομάζεται «Leishi» και την έξυπνη κινητή κυψέλη φόρτισης αποθήκευσης ενέργειας EPLUS.
Επί του παρόντος, υπάρχουν περισσότερα από 100 μέλη στην κοινοπραξία Volkswagen και Gotion που καλύπτουν όλους τους λειτουργικούς τομείς: R&D για κυψέλες, διαδικασίες παραγωγής, διαχείριση πρότζεκτ, έλεγχος ποιότητας και δοκιμές απόδοσης.
[Πηγή Autonews.gasgoo.com]