Stellantis, νέα πλατφόρμα για ευέλικτη παραγωγή EV, υβριδικών και θερμικών
Η νέα πλατφόρμα STLA Frame σχεδιάστηκε για να προσφέρει ευελιξία στην παραγωγή και υποστηρίζει πολλαπλές τεχνολογίες μετάδοσης της κίνησης.
Ο Όμιλος Stellantis παρουσίασε την πλατφόρμα STLA Frame, σχεδιασμένη για pick-up και SUV μεγάλου μεγέθους
O στόχο της είναι να προσφέρει ευελιξία στην παραγωγή αυτοκινήτων με θερμικούς κινητήρες, υβριδικά συστήματα, μπαταρίες ηλεκτρικής ενέργειας και υδρογόνο.
Η πολυχρηστικότητα του νέου πατώματος επιτρέπει στην αυτοκινητοβιομηχανία να ανταποκριθεί στις προκλήσεις της μετάβασης στην ηλεκτροκίνηση, σε μια περίοδο αβεβαιότητας για τη ζήτηση ηλεκτρικών .
Τα πρώτα μοντέλα που θα αξιοποιήσουν την πλατφόρμα STLA Frame είναι των Jeep και Ram
Σύμφωνα με τον CEO της Stellantis, Carlos Tavares, η εταιρεία παραμένει προσηλωμένη στην εκτέλεση του στρατηγικού της σχεδίου, παρά τις δυσκολίες που αντιμετωπίζει ο κλάδος. «Είμαστε πολύ επικεντρωμένοι στην υλοποίηση του σχεδίου μας, παρά τις προκλήσεις», δήλωσε χαρακτηριστικά.
Οι αυτοκινητοβιομηχανίες βρίσκονται σε δίλημμα σχετικά με το αν θα επενδύσουν περισσότερο σε αποκλειστικές πλατφόρμες για ηλεκτρικά οχήματα ή σε ευέλικτες λύσεις που υποστηρίζουν πολλαπλές τεχνολογίες. Η Stellantis επιλέγει τη δεύτερη προσέγγιση, προσφέροντας αυτή τη στιγμή κυρίως plug-in υβριδικά οχήματα στις ΗΠΑ, με στόχο να αυξήσει τις πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων, φτάνοντας το 100% των πωλήσεων στην Ευρώπη και το 50% στις ΗΠΑ μέχρι το 2030.
Η STLA Frame υπόσχεται αυτονομία έως 800 km για τα ηλεκτρικά οχήματα και δυνατότητα ρυμούλκησης έως 6.350 kg, ενώ υποστηρίζει και υδρογονοκίνητες εφαρμογές. Τα πρώτα αυτοκίνητα που θα χρησιμοποιήσουν τη νέα πλατφόρμα θα φέρουν τα σήματα των Jeep και Ram, δύο μάρκες που τα μοντέλα τους προσφέρουν παραδοσιακά υψηλή κερδοφορία στην αγορά της Βόρειας Αμερικής.
Προκλήσεις από πολιτικές αλλαγές
Παράλληλα, η επιστροφή του Donald Trump στον Λευκό Οίκο δημιουργεί νέες αβεβαιότητες. Σχέδια για την κατάργηση των κινήτρων αγοράς ηλεκτρικών αυτοκινήτων, όπως η επιδότηση των 7.500 δολαρίων, μπορεί να επηρεάσουν αρνητικά τη ζήτηση. Ήδη, κάποια plug-in υβριδικά μοντέλα της Stellantis, όπως το Jeep Grand Cherokee, λαμβάνουν το ήμισυ αυτής της επιδότησης.
Παράλληλα, η Stellantis αντιμετωπίζει μειωμένες πωλήσεις και υψηλά αποθέματα στη Βόρεια Αμερική, με τη μετοχή της να έχει σημειώσει πτώση 40% μέσα στο 2024. Για να αντιμετωπίσει τα προβλήματα, ο Tavares προχώρησε σε αλλαγές στη διοίκηση, με στόχο τη σταθεροποίηση της απόδοσης μέχρι το 2026, όταν σκοπεύει να αποσυρθεί.