Οδήγηση χωρίς χέρια στον αυτοκινητόδρομο με το ProPilot 2.0 της Nissan
Το προηγμένο σύστημα υποβοήθησης του οδηγού προσφέρει εξελιγμένες λειτουργίες ημιαυτόνομης οδήγησης στον αυτοκινητόδρομο.
Η Nissan ανακοίνωσε τη νέα γενιά του συστήματος ProPILOT 2.0, η οποία δίνει τη δυνατότητα στον οδηγό να πάρει τα χέρια του από το τιμόνι όταν το όχημα παραμένει σε μια λωρίδα στον αυτοκινητόδρομο. Το προηγμένο πακέτο συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού θα κάνει πρεμιέρα στο Nissan Skyline της ιαπωνικής αγοράς από το φθινόπωρο του 2019 και στη συνέχεια θα επεκταθεί και σε άλλα μοντέλα της ιαπωνικής εταιρείας.
Η διαδικασία ξεκινά με τον οδηγό να εισάγει τον προορισμό του στο σύστημα δορυφορικής πλοήγησης το οποίο ορίζει τη διαδρομή που θα ακολουθηθεί. Όταν το όχημα εισέλθει στον αυτοκινητόδρομο, ενεργοποιείται αυτόματα η νέα λειτουργία ημιαυτόνομης οδήγησης. Εκεί προσφέρεται η δυνατότητα οδήγησης χωρίς χέρια, με το αυτοκίνητο να διατηρείται στο μέσο της λωρίδας κυκλοφορίας και σε σταθερή απόσταση από το προπορευόμενο όχημα. Παράλληλα ένας αισθητήρας ελέγχει το βλέμμα του οδηγού ο οποίος πρέπει να κρατά την προσοχή του στο δρόμο.
Όταν το ProPILOT 2.0 εντοπίσει πως κάποιο προπορευόμενο όχημα κινείται αργά και υπάρχει η δυνατότητα προσπέρασης, ειδοποιεί τον οδηγό να ακουμπήσει τα χέρια του στο τιμόνι και να επιβεβαιώσει τη διαδικασία. Αν ο οδηγός συμφωνήσει, το σύστημα υποβοηθά στην αλλαγή λωρίδας και την επιτάχυνση, ενώ αν είναι εφικτό επιστρέφει στην ίδια λωρίδα εφόσον ο οδηγός επιβεβαιώσει. Τέλος, όταν το όχημα φτάσει στο τέλος του αυτοκινητόδρομου ειδοποιεί οπτικά και ηχητικά τον οδηγό πως η ημιαυτόνομη λειτουργία θα τερματιστεί, έτσι ώστε να αναλάβει ξανά τον έλεγχο του οχήματος.
Όλα αυτά είναι εφικτά χάρη σε ένα συνδυασμό καμερών, ραντάρ, και σόναρ που σκάναρει τον περιβάλλοντα χώρο, παίρνοντας δεδομένα από το GPS και τον τρισδιάστατο χάρτη. Μέχρι σήμερα, περισσότερα από 350.000 αυτοκίνητα της Nissan εξοπλίζονται με το ProPILOT πρώτης γενιάς, θέτοντας τις βάσεις για ακόμα πιο εξελιγμένα συστήματα στο μέλλον.