Ο W12 της Bentley στο μικροσκόπιο
Αυτά είναι τα τεστ στα οποία υποβάλλεται ο κινητήρας W12 της Benltey προτού εφοδιάσει τη Bacalar.
Αποδίδει 659 ίππους και 900 Nm ροπής. Μικρή σημασία έχουν όμως οι αριθμοί όταν αναφερόμαστε σε έναν κινητήρα σαν τον W12 της Bentley.
Οι Βρετανοί, ανακοίνωσαν επισήμως, ό,τι ο πιο προηγμένος τεχνολογικά 12κύλινδρος κινητήρας στον κόσμο, είναι έτοιμος να προσφέρει τις υπηρεσίες του στη Bentley Mulliner Bacalar, καθώς πέρασε με απόλυτη επιτυχία όλα τα αυστηρά τεστ, στα οποία υπεβλήθει. Ουσιαστικά, πρόκειται για το ίδιο μοτέρ που προσφέρει τις υπηρεσίες του στα μοντέλα της βρετανικής φίρμας από το 2002, με αρκετές ωστόσο αναβαθμίσεις τα τελευταία χρόνια. Το αποτέλεσμα είναι κάτω από το καπό της Bacalar να εμφανίζεται με πιο βελτιωμένη ισχύ και ροπή κατά 27% και 38% αντίστοιχα, μειώνοντας συγχρόνως και το περιβαλλοντικό του αποτύπωμα κατά 28% σε σχέση με το παρελθόν.
Η διαμόρφωση «W», σημαίνει ότι ο κινητήρας είναι 24% πιο συμπαγής από έναν V12. Οι επιφάνειες των κυλίνδρων είναι επικαλυμμένες με μια ειδική επίστρωση ατσαλιού, μια διαδικασία που ονομάζεται Atmospheric Plasma Spray (APS), προκειμένου να μειωθούν οι τριβές και να βελτιωθεί η αντίσταση στη διάβρωση. Έγιναν επίσης πολλές βελτιώσεις στο σύστημα ψύξης, με τον κινητήρα να διαθέτει τρία ξεχωριστά κυκλώματα.
Το πρώτο, έχει σχεδιαστεί για να φέρει τις κυλινδροκεφαλές σε βέλτιστη θερμοκρασία λειτουργίας το συντομότερο δυνατό ώστε να επιτευχθεί η καλύτερη απόδοση του κινητήρα, το δεύτερο, ψύχει το μπλοκ του κινητήρα και το σύστημα λαδιού, ενώ το τρίτο χειρίζεται το θερμικό φορτίο των υπερσυμπιεστών. Κάθε σύστημα διαθέτει ειδική αντλία νερού, που επιτρέπει βελτιστοποιημένο έλεγχο.
Ο W12 κινητήρας, συνδυάζει υψηλής πίεσης άμεσο ψεκασμό καυσίμου (200 bar) με χαμηλής πίεσης έγχυση (6 bar). Ο συνδυασμός αυτών των δύο συστημάτων μεγιστοποιεί την απόδοση ισχύος και ροπής, μειώνοντας τις εκπομπές σωματιδίων. Επίσης, ο W12 κινητήρας δύναται να λειτουργήσει και με τους μισούς κυλίνδρους για περιορισμό της κατανάλωσης και των ρύπων.
Οι τρεις δοκιμές τις οποίες καλείται να φέρει εις πέρας με επιτυχία ο W12 κινητήρας, αποτελούν μέρος των εξαιρετικών διαδικασιών ποιοτικού ελέγχου της Bentley. Η πρώτη, ελέγχει για τυχόν διαρροές. Η δοκιμή διαρροής πραγματοποιείται με πίεση, μεμονωμένα, σε κάθε περιοχή που θα φιλοξενήσει «υγρά» στον κινητήρα (καύσιμο, λιπαντικό κ.α.). Κατά κύριο λόγο ασκούνται πιέσεις από 0,2 έως 5,0 bar. Η μείωση της πίεσης έναντι του χρόνου, καθορίζει και την ποιότητα της στεγανοποίησης του κινητήρα. Εάν η πίεση πέσει γρηγορότερα από το αναμενόμενο, τότε, αποδεικνύεται πως υπάρχει διαρροή.
Η δεύτερη και πιο προηγμένη δοκιμή είναι το Cold Test. Ο κινητήρας τοποθετείται σε μια βάση, ένα ειδικό τροχήλατο «καροτσάκι» ώστε να γίνουν οι απαραίτητες συνδέσεις με εξωτερικά μηχανήματα/υπολογιστές που θα σκανάρουν τα πάντα στα ενδότερα του κινητήρα. Ελέγχονται εξονυχιστικά, ο στροφαλοφόρος άξονας, τα πιστόνια, οι κύλινδροι, κ.α., με τον scanning να αξιολογεί περισσότερα από 600 μεμονωμένα χαρακτηριστικά του κινητήρα κατά τη διάρκεια ενός τεστ 15 λεπτών.
Λόγω της χαμηλής ταχύτητας λειτουργίας του (120 rpm) για τη δοκιμή, μπορούν να εντοπιστούν ακόμα και οι πιο «αθέατες» βλάβες ή τυχόν «ασυνέπειες» στο ρυθμό λειτουργίας του κινητήρα κάτι που δε θα ήταν ορατό εάν το μοτέρ δούλευε σε υψηλούς ρυθμούς περιστροφής. Αυτή η λεπτομερής ανάλυση είναι επίσης πολύτιμη για την επιβεβαίωση της ακρίβειας, στο χρονισμό του κινητήρα. Χρησιμοποιώντας όλες τις πληροφορίες που λαμβάνουν οι μηχανικοί από τους αισθητήρες που βρίσκονται στον στροφαλοφόρο άξονα –και όχι μόνο-, έχουν την πλήρη εικόνα του τι συμβαίνει στην καρδιά του κινητήρα. Προκειμένου να συλλεχθούν δεδομένα ειδικά για τους κυλίνδρους, πραγματοποιείται ένα ακόμη τεστ στο σύστημα εξαγωγής καυσαερίων και στους υπερσυμπιεστές.
Η τρίτη και τελευταία δοκιμή είναι το Hot Test, που προσομοιώνει ουσιαστικά τη χρήση του κινητήρα σε πραγματικές συνθήκες. Ο κινητήρας εκκινεί, ενεργοποιώντας το σύστημα ανάφλεξης και στη συνέχεια αφήνεται «αδρανής» με τον εκάστοτε υπεύθυνο μηχανικό της Bentley να τσεκάρει για τυχόν προβλήματα ή διαρροές με μια ειδική λάμπα UV.
Στη συνέχεια, κάθε W12 κινητήρας δοκιμάζεται για τουλάχιστον 21,5 λεπτά και λειτουργεί έως τις 3.800 rpm με μέγιστο «φορτίο» 300 Nm. Ένας στους εκατό κινητήρες θα αξιολογηθεί για 8 συνεχείς ώρες, δουλεύοντας στις 6.000 rpm στο μάξιμουμ της ροπής του (900 Nm).
Αξίζει να σημειώσουμε πως από το 2002, πάνω από 100.000 κινητήρες W12 έχουν κατασκευαστεί χειροποίητα, για τις ανάγκες των μοντέλων της Bentley.