Nissan: Η αυτόνομη οδήγηση αλλάζει το ντιζάιν μας
Η εξέλιξη της τεχνολογίας ProPilot 2.0 στην Ιαπωνία δείχνει πώς σκέφτεται η Nissan τις νέες σχεδιαστικές κατευθύνσεις που υπαγορεύονται από τις τεχνολογίες αυτόνομης οδήγησης, και που θέλει ως κεντρικό στοιχείο του DNA της.
Ο Alfonso Albaisa, επικεφαλής σχεδιασμού της ιαπωνικής φίρμας, δήλωσε ότι το εμπρός μέρος του Nissan Skyline -βάση και για το Infiniti Q50 - έπρεπε να μακρύνει και να γίνει πιο ομαλό για να φιλοξενήσει όλους τους νέους αισθητήρες που απαιτούνται για το σύστημα ProPilot 2.0. Οι αισθητήρες που βρίσκονται κάτω από ένα φύλλο μετάλλου δεν «βλέπουν» καλά μέσα από περίτεχνες πτυχώσεις και πιο ακανθώδη σχεδιασμό.
«Έπρεπε να αλλάξουμε το εξωτερικό λόγω του εσωτερικού», δήλωσε ο Albaisa στο λανσάρισμα του ανανεωμένου Skyline, του πρώτου μοντέλου της εταιρείας που ενσωματώνει το ProPilot 2.0. «Υπάρχει πολλή τεχνολογία στο εμπρός μέρος του, ειδικά στις παρειές».
Το Skyline, όπως είπαμε, είναι το πρώτο μοντέλο που φορά το αναβαθμισμένο ProPilot, που επιτρέπει πραγματική οδήγηση hands-free και οδήγηση στον αυτοκινητόδρομο με αυτόματη πλοήγηση. Οι αλλαγές στο σχεδιασμό του εμπρός μέρους είναι ανεπαίσθητες αλλά απαραίτητες για την απρόσκοπτη λειτουργία της της νέας τεχνολογίας.
«Αυτό που συμβαίνει με πολλούς από αυτούς τους αισθητήρες είναι ότι δεν τους αρέσουν οι πτυχές και τα “φιλεταρίσματα” στη λαμαρίνα, επειδή αποκλίνουν τα μήκη του κύματός τους», δήλωσε ο Albaisa. «Θα διαπιστώσετε ότι σε πολλά αυτοκίνητα που έρχονται, πιθανώς σε όλες τις μάρκες, για να είμαι ειλικρινής, προτιμώνται οι καθαρές επιφάνειες έτσι ώστε οι αισθητήρες, το lidar και όλα τα ανάλογα συστήματα να μπορούν να στείλουν πολύ καθαρά κύματα».
Περισσότερες αλλαγές στο σχεδιασμό θα προκύψουν οσονούπω και στο εσωτερικό των αυτοκινήτων με αυτόνομες δυνατότητες οδήγησης. Μια κάμερα υπερύθρων, για παράδειγμα, είναι τοποθετημένη στο κέντρο του ταμπλό του Skyline. Παρακολουθεί τον οδηγό για να βεβαιωθεί ότι αυτός που κάθεται πίσω από το τιμόνι βρίσκεται σε εγρήγορση και είναι έτοιμος να αναλάβει τον έλεγχο σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης, ακόμα και όταν το όχημα οδηγείται αυτόνομα.