Μπορώ να αναμίξω διαφορετικά λιπαντικά κινητήρα;
Κάθε λιπαντικό κινητήρα έχει τα δικά του χαρακτηριστικά και έναν συγκεκριμένο ρόλο για να επιτελέσει. Είναι καλό να αναμιγνύεις διαφορετικά λιπαντικά μεταξύ τους;
Κάθε λιπαντικό κινητήρα έχει τα δικά του χαρακτηριστικά και έναν συγκεκριμένο ρόλο για να επιτελέσει. Μπορούν όμως να αναμειχθούν δύο διαφορετικά λιπαντικά; Ποιες οι πιθανές συνέπειες για τον κινητήρα; Υπάρχει κάποιος «χρυσός κανόνας»;
Αναμφισβήτητα, η μίξη δύο διαφορετικών λιπαντικών δεν θα προσφέρει την ίδια απόδοση και, με την πάροδο του χρόνου, υπάρχει ο κίνδυνος να υποβαθμίσει την ποιότητα λειτουργίας, την απόδοση του μοτέρ και -κυρίως- την υγεία του μοτέρ. Κάτι που ισχύει ακόμη περισσότερο για τους κινητήρες σύγχρονης τεχνολογίας που απαιτούν εξειδικευμένη λίπανση.
Με την ανάμειξη δύο λιπαντικών, ο κινητήρας και άλλα μηχανικά μέρη μπορεί να εμφανίσουν φθορές. Ο χρυσός κανόνας για την περίπτωση είναι να ανατρέξετε στο βιβλιαράκι συντήρησης του αυτοκινήτου, όπου θα μάθετε τις συστάσεις του κατασκευαστή, πριν συμπληρώσετε λιπαντικό στο μοτέρ.
Εάν από λάθος ή κατ’ ανάγκη αναμίξετε διαφορετικά λιπαντικά στον κινητήρα του αυτοκινήτου σας, συνιστάται με την πρώτη ευκαιρία να αδειάσετε εντελώς το λιπαντικό του κινητήρα για να αποφύγετε την πρόκληση ζημιάς στα μηχανικά μέρη. Στη συνέχεια, ξαναγεμίστε με λιπαντικό σύμφωνο με τις συστάσεις του κατασκευαστή.
Καλό είναι να γνωρίζετε επίσης ότι το λιπαντικό κινητήρα δεν πρέπει ποτέ να αναμιγνύεται με πρόσθετα που δεν έχουν πιστοποιηθεί ούτε είναι εγγυημένα από εγκεκριμένους προμηθευτές. Ακόμα κι έτσι όμως, χρειάζεται να γνωρίζετε ότι όλα τα λιπαντικά κινητήρων διαθέτουν στη σύνθεσή τους τα απαραίτητα πρόσθετα και βελτιωτικά για να πληρούν τους περιορισμούς και τις προδιαγραφές των κατασκευαστών.
Και προσοχή! Υπάρχουν διάφοροι τύποι λιπαντικών: Για τον κινητήρα, για το κιβώτιο ταχυτήτων κ.λπ. Αυτό δεν σημαίνει ότι όλα αναμειγνύονται, έστω και κατ’ ανάγκη. Μην αναμίξετε ποτέ λιπαντικό κινητήρα και λιπαντικό κιβωτίου ταχυτήτων, για παράδειγμα. Αυτά τα δύο λιπαντικά δεν έχουν να επιτελέσουν τον ίδιο ρόλο, οπότε η ζημιά στον κινητήρας σας είναι κάτι παραπάνω από σίγουρη.