H νέα μπαταρία της CATL δεν καταλαβαίνει από ακραίο κλίμα
Η CATL, ίσως ο μεγαλύτερος κατασκευαστής μπαταριών στον κόσμο, αποκάλυψε τις μπαταρίες ιόντων νατρίου δεύτερης γενιάς, που σύμφωνα με τα λεγόμενά του λειτουργούν χωρίς απώλειες ακόμα και σε πολικές θερμοκρασίες.
Ο τεχνολογικός κολοσσός που ακούει στο όνομα CATL, λίγο μετά την αποκάλυψη των μπαταριών που υπόσχονται αυτονομία 400 km στα PHEV, παρουσίασε τις μπαταρίες ιόντων νατρίου δεύτερης γενιάς που μπορούν να λειτουργούν χωρίς απώλειες ακόμα και στους -40 βαθμούς Κελσίου.
Είναι δεδομένο πως όσο εξελίσσεται η ηλεκτροκίνηση τόσο θα εξελίσσονται και οι μπαταρίες των ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Μπορεί σήμερα οι περισσότεροι κατασκευαστές να χρησιμοποιούν μπαταρίες ιόντων λιθίου ωστόσο δεν είναι η μοναδική λύση που μελετούν.
Πρόσφατες έρευνες έχουν δείξει πως οι μπαταρίες ιόντων νατρίου είναι ένα επίπεδο πάνω και βελτιωμένες στα σημεία που οι συστοιχίες ιόντων λιθίου χωλαίνουν. Συγκεκριμένα, ο κίνδυνος θερμικής απώλειας είναι μικρότερος, επιτρέποντάς τους να λειτουργούν πιο αποτελεσματικά σε ποικίλες συνθήκες. Ενώ από την κουβέντα δεν θα μπορούσε να απουσιάζει και το μικρότερο κόστος του νατρίου σε σύγκριση με το λίθιο.
H CATL παρουσίασε τις νέες μπαταρίες ιόντων νατρίου δεύτερης γενιάς, που μπορούν να λειτουργούν χωρίς απώλειες ακόμα και στους -40 βαθμούς Κελσίου
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Πώς η Tesla κατακτά την αγορά χωρίς παραδοσιακές διαφημίσεις
Υπό αυτό το πρίσμα, η CATL παρουσίασε τις νέες μπαταρίες ιόντων νατρίου δεύτερης γενιάς, σε συνέχεια εκείνων της πρώτης, οι οποίες έχουν ήδη εισέλθει στην παραγωγή στην Κίνα. Σύμφωνα λοιπόν με τον κινεζικό τεχνολογικό κολοσσό, οι εν λόγω μπαταρίες δεν παρουσιάζουν απώλειες ακόμα κι αν το θερμόμετρο δείχνει -40 Βαθμούς Κελσίου.
Εξασφαλίζοντας έτσι στα μοντέλα που θα εξοπλίζονται με αυτές τις μπαταρίες πως δεν θα χάνουν αυτονομία στις χαμηλές θερμοκρασίες. Ταυτόχρονα μάλιστα, θα φορτίζουν και με κανονικούς ρυθμούς. Θυμίζουμε σε αυτό το σημείο, πως σε συνθήκες ακραίας ζέστης ή ψύχους τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα χάνουν αυτονομία και φορτίζουν με πιο αργούς ρυθμούς. Κυρίως λόγω του ότι τα ιόντα λιθίου δεν μπορούν να κινηθούν με την ίδια ελευθερία, όπως το πράττουν σε κανονικές για την εποχή θερμοκρασίες.
Τέλος, η CATL γνωστοποίησε πως οι μπαταρίες ιόντων νατρίου θα κάνουν πρεμιέρα στην Κίνα το 2025, με την μαζική τους παραγωγή να ξεκινά το 2027. Εικάζεται μάλιστα πως θα τοποθετηθούν στις εισαγωγικές εκδόσεις αυτοκινήτων με μικρή μπαταρία και σχετικά χαμηλή ονομαστική αυτονομία. Μένει λοιπόν να δούμε τα αποτελέσματα και στην πράξη…