Επαναστατικές αλλαγές στο Peugeot i-Cockpit το 2023
Με ντεμπούτο το 2012 στο πρώτο 208, το Peugeot i-Cockpit γιορτάζει τη δέκατη επέτειό του. Αμφιλεγόμενο, αλλά και πρωτότυπο, έκανε την εταιρεία του Sochaux να ξεχωρίζει. Τον Ιανουάριο στο πρωτότυπο Inception θα μας δείξει προς ποια κατεύθυνση θα εξελιχθεί.
Τιμόνι με μικρή διάμετρο και όργανα ελέγχου τοποθετημένα ψηλά αποτελούν τα πρωτότυπα συνθετικά στοιχεία του Peugeot i-Cockpit. Για πολύ καιρό, αυτή η ερμηνεία της θέσης οδήγησης παρέμενε μοναδική στο είδος της. Και εφέτος γιορτάζει τα δέκα χρόνια της.
Ανθρωποκεντρικά δεδομένα που μελετήθηκαν σε παγκόσμια κλίμακα καθοδήγησαν τους σχεδιαστές του Sochaux για τον σχεδιασμό του Peugeot i-Cockpit.
Το Peugeot i-Cockpit ανακοινώθηκε το 2010 με το πρωτότυπο SR1 και εμφανίστηκε σε αυτοκίνητο παραγωγής το 2012, στην πρώτη γενιά του 208.
Το παράγωγο SUV του, το Peugeot 2008, ενσωμάτωσε την πρωτότυπη εφαρμογή, πριν αυτή αρχίσει να εξαπλώνεται σταδιακά σε όλην την γκάμα του Γάλλου κατασκευαστή.
Ακόμη και μοντέλα που συμπαράγονται με άλλες φίρμες του Ομίλου Stellantis, όπως το Rifter, κάνουν χρήση του Peugeot i-Cockpit. Για την Peugeot, το i-Cockpit αποτελεί πλέον εμπορικό πλεονέκτημα και ένας τρόπος να ξεχωρίσεις από τον ανταγωνισμό.
Ωστόσο, ορισμένοι οδηγοί δεν μπόρεσαν ποτέ να αποδεχτούν πλήρως αυτήν την επιλογή της γαλλικής φίρμας, η αλήθεια είναι και μεταξύ των δημοσιογράφων του DRIVE. Ανάλογα με τον σωματότυπο και τη θέση οδήγησης, πράγματι μπορεί το επάνω μέρος της στεφάνης του τιμονιού να κρύβει μέρος των οργάνων. Περίπτωση πιο έντονη σε ορισμένα μοντέλα, όπως το στο υφιστάμενο 308.
Τελικά θεωρούμε όμως ότι η πλειονότητα των οδηγών φαίνεται να εκτιμά το Peugeot i-Cockpit που διαφέρει από τα συνηθισμένη διάταξη τιμονιού/οργάνων οδήγησης. Ειδικά από τη στιγμή που η Peugeot βρίσκεται σε μια διαρκή εξέλιξή του που βρίσκεται σε συμφωνία φάσης με το λανσάρισμα κάθε νέου μοντέλου.
Έτσι. με τη δεύτερη γενιά του 3008, το 2016, τα όργανα έγιναν ψηφιακά, η κεντρική οθόνη αφής μεγάλωσε και τα πλήκτρα συντόμευσης σε στιλ πιάνο, γνωστό στα ελληνικά και ως… toggle switches, ήρθαν να βελτιώσουν την εργονομία. Για να μην αναφέρουμε την άφιξη ενός εντυπωσιακού τιμονιού που εκτός από flat bottomed έγινε και… flat toped.
Στη συνέχεια, το 2019, με τη δεύτερη γενιά του 208, εμφανίστηκε το Peugeot i-Cockpit 3D στα όργανα ελέγχου των ακριβών εκδόσεων.
Το πρόσφατο 308 λανσάρισε ακόμα μια σημαντική εξέλιξη, την οποία στη συνέχεια ενσωμάτωσε το 408. Συγκεκριμένα, περιέλαβε νέες απτικές και προσαρμόσιμες συντομεύσεις, συνοδευόμενες από ένα πολύ πιο σύγχρονο σύστημα πολυμέσων.
Όμως, στο παρασκήνια, μαγειρεύονται ακόμη μεγαλύτερες αλλαγές. Το πρωτότυπο Inception, το οποίο θα παρουσιαστεί στις 5 Ιανουαρίου στην CES στο Las Vegas, πρόκειται να αποκαλύψει μια νέα γενιά Peugeot i-Cockpit.
Και θα δώσει έτσι μια πρώτη γεύση από το μελλοντικό 3008, το οποίο θα είναι το πρώτο που θα επωφεληθεί από αυτό το αναθεωρημένο Peugeot i-Cockpit. Σύμφωνα με πληροφορίες, κυρίαρχο στοιχείο θα είναι μιας μεγάλη πανοραμική επιφάνεια που θα συγκεντρώνει τις πληροφορίες που αυτή τη στιγμή μοιράζονται σε δύο οθόνες. Θα δούμε σε λίγες ημέρες…