Δυναμικό μπάσιμο της Toyota στην ηλεκτροκίνηση
Η Toyota το έχει πάρει απόφαση. Επιθυμεί να διεκδικήσει το μερίδιο που της αναλογεί στον στίβο των ηλεκτρικών οχημάτων.
Όπως σας είχαμε μεταφέρει πριν από μερικές μέρες, η Toyota είναι έτοιμη να κάνει δυναμική είσοδο στην ηλεκτροκίνηση, επενδύοντας χρήματα για την ανάπτυξη νέων τεχνολογιών.
Ο ιαπωνικός κολοσσός, υπήρξε πρωτοπόρος στην ανάπτυξη της υβριδικής τεχνολογίας (βλέπε Prius). Δεν συνέβη όμως το ίδιο και στην ηλεκτροκίνηση. Αυτό όμως αναμένεται να αλλάξει, μιας και η Toyota έχει αποφασίσει να ακολουθήσει το δρόμο του εξηλεκτρισμού. Όχι σε ρόλο κομπάρσου, αλλά σε ρόλο πρωταγωνιστή.
Σκοπός της Toyota είναι πρωταγωνιστήσει και στην αγορά των ηλεκτρικών αυτοκινήτων στο άμεσο μέλλον
Τον περασμένο Απρίλιο, ο νέος CEO της εταιρείας, Koji Sato μετέφερε την πρόθεση της Toyota και της Lexus να πωλούν 1,5 εκατομμύριο ηλεκτρικά αυτοκίνητα ετησίως μέχρι το 2026. Αυτό είναι μόνο η αρχή, καθώς μέχρι το 2030, οι Ιάπωνες στοχεύουν να φέρουν στην αγορά 3,5 εκατομμύρια EV με το σήμα τους. Κι όλα αυτά, τη στιγμή που η Toyota πέρυσι πούλησε μόλις 24.000 ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Η μετάβαση από τις μερικές χιλιάδες στα εκατομμύρια αυτοκίνητα ασφαλώς και δεν είναι εύκολη υπόθεση. Πήγες από τη χώρα του Ανατέλλοντος Ηλίου θέλουν την Toyota να επιθυμεί να φτάσει πρώτα στον αριθμό των 150.000 μονάδων για το 2023. Το 2024 σχεδιάζει να παράγει 190.000 αυτοκίνητα και το 2025 προσδοκά να κάνει άλμα στις 600.000 μονάδες.
Η κίνηση αυτή έρχεται για να εμποδίσει το άνοιγμα της ψαλίδας από τα «αφεντικά» των EV, τις BYD και Tesla. Σύμφωνα με αξιόπιστες εκθέσεις, η Toyota και η Lexus έχουν ήδη ενημερώσει τους προμηθευτές τους για τα σχέδια αύξησης της παραγωγής.
Ωστόσο, για τα συνολικά στοιχεία των πωλήσεων της Toyota, τα ηλεκτρικά οχήματα δεν θα είναι παρά μια σταγόνα στον ωκεανό. Με την αυτοκινητοβιομηχανία να έχει θέσει ως στόχο την παραγωγή 11 εκατομμυρίων οχημάτων το 2025, τα ηλεκτρικά οχήματα θα εξακολουθούν να αποτελούν μόνο μεταξύ 5-6% του συνόλου της παραγωγής.
Η σχέση της Toyota με τον εξηλεκτρισμό μπορούμε να πούμε πως είχε αρκετές διακυμάνσεις. Ο πρώην διευθύνων σύμβουλος και νυν Πρόεδρος της εταιρείας, Akio Toyoda έχει εκφράσει την πεποίθησή του ότι η περαιτέρω ανάπτυξη της υβριδικής τεχνολογίας μπορεί να έχει μεγαλύτερο αντίκτυπο σε σχέση με τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Τη θέση του Toyoda, ανέλαβε ο νυν CEO της Toyota Koji Sato. Μόνο που τα πράγματα δεν ήταν ακριβώς ρόδινα. Ο Sato έπεσε από νωρίς στα βαθιά, καθώς έπρεπε να σβήσει τη φωτιά που είχε δημιουργήσει το σκάνδαλο Daihatsu. Οι μηχανικοί της Toyota και της θυγατρικής της αυτοκινητοβιομηχανίας είχαν ενισχύσει το πλαίσιο 88.000 αυτοκινήτων, με σκοπό να αποσπάσουν μεγαλύτερη βαθμολογία στις δοκιμές πρόσκρουσης. Για να μιλήσουμε με αθλητικούς όρους, κοινώς «έστησαν» τα crash-test.
Τον Μάιο, η Toyota ανακοίνωσε πως τα προσωπικά δεδομένα δύο εκατομμυρίων πελατών της διέρρευσαν λόγω ενός σφάλματος διαμόρφωσης του διακομιστή cloud. Τέλος, μόλις τον περασμένο μήνα, η εταιρεία εκτιμάται ότι έχασε 356 εκατομμύρια δολάρια μετά από διακοπή λειτουργίας των εργοστασίων στην Ιαπωνία, που προκλήθηκε από «δυσλειτουργία κατά τη διάρκεια αναβάθμισης του λογισμικού τους στο σύστημα».
Οι Ιάπωνες έδειξαν τα καίρια αντανακλαστικά τους και με τη συνέπεια που τους διακρίνει ξεκίνησαν ένα επιταχυνόμενο σχέδιο για τα ηλεκτρικά τους μοντέλα.
Επί του παρόντος, η Toyota έχει στη γκάμα της 16 ηλεκτροκίνητα οχήματα, εκ των οποίων τα δώδεκα είναι υβριδικά, τα δύο είναι plug-in hybrid και τα εναπομείναντα δύο αμιγώς ηλεκτρικά. Ο λόγος για τα bZ4X (διαθέσιμο στη χώρα μας) και το Mirai.
Στο προσεχές διάστημα, στην αγορά της Ταϊλάνδης αναμένεται να λανσαριστεί η εξηλεκτρισμένη παραλλαγή του εμβληματικού Toyota Hilux, ενώ ηλεκτρικά Toyota και Lexus θα κάνουν το ντεμπούτο τους στην Κίνα, την Αμερική, αλλά και την Ιαπωνία.
Με μεγάλο ενδιαφέρον αναμένεται και η νέα ηλεκτρική πλατφόρμα που θα κάνει την εμφάνισή της το 2026. Η νέα αυτή αρχιτεκτονική στοχεύει στο να μειώσει το κόστος, δημιουργώντας μεγαλύτερα κομμάτια, ώστε τα αυτοκίνητα να έχουν λιγότερα ανταλλακτικά.