BMW: Σύστημα ανάκτησης ενέργειας και από την ανάρτηση
Η BMW πατεντάρει σύστημα το οποίο θα μπορεί να εκμεταλλευθεί την κινηματική των αναρτήσεων, ανακτώντας ποσοστό ενέργειας για τις μπαταρίες των ηλεκτρικών της αυτοκινήτων.
Μετά την ανάκτηση ενέργειας από την πέδηση, η BMW φαίνεται πως έχει βρει τη λύση να μπορεί να ανακτηθεί ενέργεια και από την κίνηση της ανάρτησης των αυτοκινήτων της. Το σύστημα αυτό που έχει πατενταριστεί από τη Βαυαρική εταιρεία, χρησιμοποιεί το ίδιο λογισμικό των 48V που χρησιμοποιεί και το σύστημα ενεργών αντιστρεπτικών των μεγάλων της SUV.
To σύστημα διαθέτει μια μονάδα γεννήτριας με σφόνδυλο που βρίσκεται τοποθετημένη στο υποπλαίσιο της ανάρτησης και λειτουργεί σαν αντιστρεπτική δοκός. Συνδέεται με τα ελατήρια της ανάρτησης και παράγει ενέργεια τόσο κατά τη συμπίεση όσο και την εκτόνωση της ανάρτησης.
Η περιστροφή του σφονδύλου παράγει ηλεκτρική ενέργεια που αποθηκεύεται στη μπαταρία σε μια λύση που μοιάζει με αυτή που χρησιμοποιείται και στην περίπτωση της ανάκτησης από την πέδηση, με κάποιες μικρές παραλλαγές.
Ακόμα δεν είναι ξεκάθαρη πάντως η εικόνα για το βαθμό ανάκτησης που επιτρέπει το συγκεκριμένο σύστημα και στο κατά πόσο θα μπορεί να αυξάνει την αυτονομία ενός ηλεκτρικού οχήματος, ενώ άγνωστο παραμένει και το πότε θα φτάσει στην παραγωγή.
Απαντήσεις για τα παραπάνω ζητήματα θα πάρουμε όταν εφαρμοστεί, με πιο πιθανή την εμφάνισή του σε κάποιο από τα νέα ακριβά μοντέλα που θα προκύψουν από τη νέα πλατφόρμα Neue Klasse της BMW. Αυτό γιατί προφανώς μιλάμε για μια νέα και ακριβή τεχνολογία η οποία δεν θα μπορέσει να χρησιμοποιηθεί σε πρώτη φάση από κάποιες συμβατικές ηλεκτρικές προτάσεις.