BMW: Νέα γενιά ηλεκτρικών με έως 1.341 PS
Η BMW εργάζεται πάνω στη νέα γενιά των ηλεκτρικών της μοντέλων με αρχιτεκτονική 800V και ιπποδυνάμεις που θα φτάνουν έως και τους 1.341 ίππους.
Αν και η ΒMW έχει επισημάνει πως η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση δεν θα γίνει από τη μια μέρα στην άλλη, εντούτοις εξελίσσει συνεχώς το πλάνο της πάνω στα ηλεκτρικά της μοντέλα για να είναι πάντα μέσα στο παιχνίδι.
Αποτέλεσμα αυτής της εξέλιξης θα είναι η νέα σειρά ηλεκτρικών αυτοκινήτων που θα βασίζεται στη νέα πλατφόρμα με την ονομασία «Neue Klasse», η οποία θα παρουσιαστεί το 2025 και θα προσφέρει μοντέλα με απόδοση που θα φτάνει έως και τους 1.341 ίππους.
Η νέα πλατφόρμα δίνει τη δυνατότητα προσθιοκίνητων, πισωκίνητων ή ακόμα και τετρακίνητων διατάξεων με διαφορετικά μεγέθη μπαταριών και διαφορετικά μεγέθη μεταξονίων και μετατροχίων. Σύμφωνα με την ΒΜW, στη νέα πλατφόρμα θα μπορούν να βασιστούν από μοντέλα με το μέγεθος της 2 Series μέχρι μοντέλα παρεμφερή σε μέγεθος με την X7.
Ο Βαυαρός κατασκευαστής έχει επιβεβαιώσει ότι η νέα πλατφόρμα θα κάνει ντεμπούτο το 2025 με ένα ηλεκτρικό σεντάν στο μέγεθος της 3 Series, ενώ λίγο αργότερα θα ακολουθήσει και ένα σπορ SUV. Η ηλεκτρική μπερλίνα θα ακούει στο όνομα ΝΚ1 και θα πωλείται παράλληλα με άλλα σεντάν μοντέλα που θα είναι υβριδικά ή θα έχουν κινητήρες εσωτερικής καύσης.
Σύμφωνα με τον Frank Weber, Chief Technology Officer της BMW, η νέα γενιά ηλεκτρικών θα κάνει ένα τεράστιο τεχνολογικό άλμα βασιζόμενη κυρίως και στη νέα τεχνολογία κυψελών για τις μπαταρίες που θα χρησιμοποιεί. Αυτή είναι σε θέση να προσφέρει κατά 20% μεγαλύτερη ενεργειακή πυκνότητα και κατά 30% καλύτερη απόδοση, προσφέροντας παράλληλα κατά 30% ταχύτερες φορτίσεις και αυτονομία.
Οι μπαταρίες αυτές θα έχουν χωρητικότητα από 75 kWh έως 150 kWh και αρχιτεκτονική 800 Volts και θα μπορούν να προσθέτουν 48 km αυτονομίας για κάθε λεπτό φόρτισης.
Άλλο σημαντικό στοιχείο είναι πως η απόδοση των νέων ηλεκτρικών της BMW θα κυμαίνεται από τους 268 έως τους 1.341 ίππους και η μέγιστη αυτονομία τους θα ανέρχεται στα 603 km, κάτι που προφανώς θα ισχύει για τις χαμηλότερης απόδοσης εκδόσεις.
Εκτός αυτών όμως, θα υπάρχει βελτίωση και στο αεροδυναμικό κομμάτι, με το τμήμα EfficientDynamics της BMW να μιλάει για 25% μείωση του αεροδυναμικού συντελεστή τους.