Ο «μικρός» κινητήρας του Audi R8 θα είναι 2.9 V6 με δύο τούρμπο
Ένας νέος V6 κινητήρας 2,9 λίτρων θα αντικαταστήσει τον ατμοσφαιρικό V8 4.2 στη γκάμα της Audi και θα γίνει ο βασικός κινητήρας του R8.
Ένας νέος «βασικός» κινητήρας πρόκειται να τοποθετηθεί σύντομα στο Audi R8.
Πρόκειται για τον 2.9 V6 με διπλή υπερτροφοδότηση, τον οποίο πρόσφατα είδαμε στη νέα Porsche Panamera. Ο ίδιος κινητήρας βέβαια θα τοποθετηθεί και στα επερχόμενα RS5 και RS4 και σύντομα και στο νέο RS Q5. Έχει προκύψει από τη συνεργασία της Audi με την Porsche, ως μέρος ενός μεγαλύτερου πλάνου για την κατασκευή μιας «ευέλικτης» οικογένειας κινητήρων, γνωστής με το όνομα εργασίας KoVoMo.
Αυτός ο νέος τούρμπο V6 λοιπόν, με περιεχόμενη γωνία 90 μοιρών, αντικαθιστά τον ατμοσφαιρικό V8 4.2, ο οποίος αποσύρεται από τη γκάμα της εταιρείας. Σύμφωνα με την Audi, οι λόγοι της αποστρατείας είναι αφενός το υψηλό κόστος εξέλιξης προκειμένου να πληροί τους αυστηρούς κανόνες εκπομπών ρύπων και το γεγονός ότι στην Κινεζική αγορά η φορολόγηση των αυτοκινήτων συνδέεται με τον κυβισμό.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ Σπάμε το ρεκόρ μας στις Σέρρες με το νέο Audi R8 V10 [video]
Στην νέα Panamera 4S, ο συγκεκριμένος κινητήρας αποδίδει 440 PS μεταξύ 5.650 και 6.600 rpm και 56 kgm ροπής από τις 1.750 έως τις 5.500 rpm με σχετικά χαμηλή υπερπλήρωση, στα 0,4 bar. Με μικρές βελτιώσεις η ιπποδύναμη του κινητήρα μπορεί να φτάσει τους 510 PS, αν και δεν έχει ακόμα επιβεβαιωθεί ποια θα είναι η ιπποδύναμη που θα επιλέξει η Audi για την τετράδα των σπορ μοντέλων της. Εκπρόσωποι της Audi, με τους οποίους επικοινώνησε το Autocar επιβεβαίωσαν ότι ο νέος V6 θα παράγεται σε διάφορες ιπποδυνάμεις.
Σημαντική λεπτομέρεια είναι ότι ο νέος 2.9 που θα τοποθετείται στα νέα RS4, RS5, RS Q5 και R8 είναι ελαφρώς υποκυβισμένος σε σχέση με τον 3λιτρο που κινεί τα νέα S4 και S5.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ Οδηγούμε το νέο Audi S5
Άλλες διαφορές εντοπίζονται στην πολλαπλή εισαγωγής και βέβαια στο γεγονός ότι τα S4 και S5 χρησιμοποιούν μία τουρμπίνα μεταβλητής γεωμετρίας και όχι δύο, όπως ο 2.9 V6.