Νέου τύπου αερόσακοι για τα αυτόνομα αυτοκίνητα
Η ZF παρουσίασε έναν αερόσακο σχεδιασμένο για τους νέους τρόπους που θα κάθονται οι επιβάτες στο μέλλον.
Ο νέος αυτός αερόσακος προστατεύει σήμερα σε πλευρικές συγκρούσεις, όμως θα είναι χρήσιμος και στο μέλλον, όταν τα αυτόνομα αυτοκίνητα θα απαιτήσουν αναθεώρηση των συστημάτων ασφαλείας.
Αυτό επισήμανε ο Frank Laakmann, διευθυντής μηχανολογίας για την ασφάλεια των επιβατών στην ZF TRW.
Ο νέου τύπου αερόσακος (φωτ. κάτω) έχει σχεδιαστεί βασικά για να προστατεύει τον οδηγό ή τον επιβάτη σε περίπτωση πλευρικής σύγκρουσης από την άλλη πλευρά του αυτοκινήτου. Αναπτύσσεται μέσα από το κάθισμα και είναι δεμένος με αυτό, έτσι ώστε να μην αφήνει τον επιβάτη να χτυπήσει πάνω στον διπλανό του ή πάνω σε άλλα σημεία της καμπίνας.
Θα είναι όμως χρήσιμος και στο μέλλον, όπου οι επιβάτες δεν θα κάθονται δεμένοι με τις ζώνες σε ένα σταθερό σημείο, αλλά θα μπορούν να στρέφουν ή και να μετακινούν το κάθισμά τους.
«Η εμφάνιση αυτοματοποιημένων οχημάτων σημαίνει ότι τα συστήματα προστασίας των επιβατών θα εξελιχθούν. Δεν θα εξαφανιστούν», εξήγησε ο Laakmann.
Τα αυτόνομα αυτοκίνητα θα εμπλέκονται και αυτά σε ατυχήματα, είναι αναπόφευκτο. Και στις περιπτώσεις αυτές, οι εξελιγμένοι αερόσακοι όπως ο συγκεκριμένος θα πρέπει να προσαρμόζονται στις διάφορες θέσεις που θα παίρνουν οι επιβάτες, παρέχοντας προστασία οπουδήποτε κι αν αυτοί κάθονται και προς οποιαδήποτε κατελυθυνση κι αν βλέπουν.
«Το γεγονός ότι τα αυτόνομα αυτοκίνητα θα συναντούν συμβατικά αυτοκίνητα στους δρόμους, για κάποια χρονική περίοδο, αποτελεί έναν παράγοντα. Όμως το βασικό κίνητρο θα είναι οι νέες διατάξεις του εσωτερικού. Η μεγαλύτερη ελευθερία των επιβατών απαιτεί νέου τύπου αερόσακους και ζώνες ασφαλείας με πρόσθετες ιδιότητες», πρόσθεσε ο Laakmann.
Τα αυτόνομα αυτοκίνητα θα σηματοδοτήσουν την αρχή μιας νέας εποχής για την οδική ασφάλεια, παρέχοντας πολύ υψηλότερο επίπεδο προβλεψιμότητας στους δρόμους απ’ ό,τι οι άνθρωποι οδηγοί. Όμως αυτό δεν σημαίνει πως θα εξαλειφθούν τα ατυχήματα. Τα συστήματα ασφαλείας θα είναι εξίσου σημαντικά με σήμερα, απλά θα πρέπει να προσαρμοστούν.
[Πηγή: ZF Friedrichshafen]