Νέος καθαρός ντίζελ Mazda 1.5
Το επόμενο Mazda2 θα έχει ένα νέο κινητήρα 1.5 ντίζελ τεχνολογίας SkyActiv όταν διατεθεί στην αγορά στις αρχές του 2015
O νέος 1.5 ντίζελ είχε αποκαλυφθεί για πρώτη φορά στο Σαλόνι της Γενεύης, δίπλα στο πρωτότυπο Mazda Hazumi που προοιώνιζε το νέο Mazda2.
O νέος SkyActiv-D 1.5 μοιράζεται την ίδια προηγμένη τεχνολογία με τον αντίστοιχο ντίζελ 2.2, που ήδη κινεί τα CX-5, Mazda6 και Mazda3.
Η ιπποδύναμη του νέου κινητήρα φτάνει τους 105 PS/4.000 rpm και η ροπή του τα 25,5 kgm/1.500-2.500 rpm.
Παρά την πολύ χαμηλή (για ντίζελ) σχέση συμπίεσης 14,8:1, ο νέος SkyActiv D-1.5 έχει ιδιαίτερα υψηλή ενεργειακή απόδοση χάρη στην επέκταση του φάσματος καύσης ομοιογενούς φτωχού μίγματος, την περαιτέρω μείωση των μηχανικών απωλειών και μια νέα τεχνολογία θερμομόνωσης για να αντιμετωπιστεί η αυξημένη απώλεια θερμότητας που οφείλεται στο μικρότερο μέγεθος του κινητήρα.
Το νέο Mazda2 θα εμπεριέχει όλη την τεχνολογία οικονομίας καυσίμου SkyActiv, όπως το σύστημα i-stop (stop/start) της Mazda, το σύστημα i-ELOOP ανάκτησης ενέργειας μέσω των φρένων, και τα υψηλής απόδοσης κιβώτια ταχυτήτων SKYACTIV-DRIVE (αυτόματο 6άρι) και SKYACTIV-MT (χειροκίνητο 6άρι).
Το Mazda2 με τον νέο SkyActiv-D 1.5 θα διατεθεί αρχικά στην ιαπωνική αγορά, όπου η Mazda περιμένει το νέο σουπερμίνι με τον καθαρό κινητήρα ντίζελ να πετύχει χαμηλότερες τιμές κατανάλωσης από οποιοδήποτε άλλο αυτοκίνητο με κινητήρα εσωτερικής καύσης, εξαιρουμένων μόνο των υβριδικών και των λιλιπούτειων ιαπωνικών microcars.
Mazda SkyActiv-D 1.5
4κύλιδρος σε σειρά κινητήρας τουρμποντίζελ άμεσου ψεκασμού
Κυβισμός: | 1.497 cc |
Διάμ.x Διαδρομή: | 76.0 x 82.5 mm |
Σχέση συμπίεσης: | 14,8:1 |
Μέγ. ισχύς: | 77 kW [105 PS]/4,000 rpm |
Μέγ. ροπή: | 250 Nm [25,5 kgm]/1,500-2,500 rpm |