Νέοι 4κύλινδροι, 6κύλνδροι σε σειρά και V8 από τη Mercedes-Benz
Η Mercedes-Benz αποκάλυψε τους τέσσερις νέους κινητήρες που θα εφοδιάζουν τη γκάμα της από το 2017, αρχής γενομένης από την S-Class.
Η μετάβαση από τα ηλεκτρικά κυκλώματα των 12V σε εκείνα των 48V αλλά και μια πλειάδα νέων τεχνολογιών, χαρακτηρίζουν τους νέους 8κύλινδρους, 6κύλινδρους και 4κύλινδρους κινητήρες της Mercedes-Benz.
Τέσσερις νέοι κινητήρες θα ενταχθούν στη γκάμα της Mercedes-Benz από το 2017. Ο μεγαλύτερος από αυτούς είναι ο 4λιτρος διτούρμπινος V8 με κωδικό Μ 176, που έχει εξελιχθεί από τη Mercedes-AMG και αποτελεί μια παραλλαγή του κινητήρα που τοποθετείται μεταξύ άλλων στις C63 και GT. Από την ερχόμενη χρονιά θα εφοδιάζει την ανανεωμένη S-Class σε μια έκδοση με απόδοση 476 PS. Θα διαθέτει σύστημα απενεργοποίησης κυλίνδρων στο φάσμα 900-3.250 rpm, αλλά και φίλτρο μικροσωματιδίων.
Η Mercedes-Benz επιστρέφει στη διάταξη των έξι κυλίνδρων σε σειρά, με τον 3λιτρο Μ 256. Πρόκειται για έναν κινητήρα που θα διαθέτει ένα συμβατικό και ένα ηλεκτρικό τούρμπο. Ο συνδυασμός τους υπόσχεται εξάλειψη του turbo lag και μέγιστη ισχύς που θα ξεπερνά τους 408 PS, ενώ η κατανάλωση θα είναι περίπου 15% χαμηλότερη σε σχέση με του απερχόμενου αντίστοιχου V6. Το ηλεκτρικό κύκλωμα των 48V θα επιτρέψει τη χρήση του Integrated Starter-Alternator, ενός συστήματος που θα εκτελεί χρέη μίζας, αλλά θα υποβοηθά τον κινητήρα στην εκκίνηση με επιπλέον 20 PS και 22,4 kgm.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Οδηγούμε τη Mercedes-AMG GT S [video]
Ακόμα ένας 6κύλινδρος σε σειρά θα προστεθεί στη γκάμα, αυτή τη φορά στο στρατόπεδο των ντίζελ. Ο νέος, 3λιτρος αλουμινένιος ΟΜ 656 αποτελεί το επόμενο μέλος της οικογένειας που εγκαινιάστηκε φέτος με τον 4κύλινδρο της E220 d. Θα αποδίδει περισσότερους από 313 PS, κατακτώντας τον τίτλο του δυνατότερου ντίζελ που είχε ποτέ επιβατική Mercedes-Benz, ενώ θα καταναλώνει και 7% λιγότερο από τον προκάτοχό του, των 258 PS.
Τέλος, από το 2017 θα δούμε και τον νέο 4κύλινδρο βενζίνης Μ 264, με ένα twin-scroll turbo και ειδική ισχύ 136 PS/lt. Θα συνδυάζεται κι αυτός με κύκλωμα 48V και μίζα-γεννήτρια η οποία θα προσφέρει λειτουργίες υβριδικού: σβήσιμο του κινητήρα με χαμηλή ταχύτητα, υποβοήθηση με επιπλέον δύναμη ως τις 2.500 rpm κ.ά.
Συνολικά, για αυτή τη νέα γενιά κινητήρων της η Mercedes-Benz έχει επενδύσει περίπου €3 δισ. Οι δοκιμές εξέλιξης γίνονται στο Powertrain Integration Centre, στο Sindelfingen, με στόχο την ιδανική συνεργασία κινητήρα και μετάδοσης για τη βέλτιστη άνεση, απόδοση και οικονομία. Το κέντρο διαθέτει δέκα πλατφόρμες εξέλιξης συστημάτων μετάδοσης, δυναμόμετρο με δυνατότητα προσομοίωσης θερμοκρασίας από -30 έως +42 C και υψομέτρου έως 5.000 m κ.ά.
[Πηγή: Mercedes-Benz]