Mια σημαντική εξέλιξη από την Bosch που ίσως σώσει τους ντίζελ
Ένα νέο σύστημα εξαγωγής των πετρελαιοκινητήρων μειώνει τις εκπομπές ρύπων πολύ κάτω από τα επιτρεπόμενα όρια.
Οι ρύποι μειώνονται πολύ κάτω από τα όρια που θα ισχύσουν το 2020, οπότε το σύστημα μπορεί να βοηθήσει τους κατασκευαστές αυτοκινήτων να αποφύγουν ενδεχόμενες απαγορεύσεις κυκλοφορίας των ντίζελ στην Ευρώπη, που απειλούν να σκοτώσουν την πετρελαιοκίνηση.
«Αυτή η εξέλιξη μας δίνει την ευκαιρία να εκτρέψουμε σε άλλα επίπεδα την παθιασμένη διαμάχη για τους ντίζελ, με την ελπίδα να την κάνουμε να κλείσει», δήλωσε ο CEO της Bosch, Volkmar Denner, σε συνέντευξη Τύπου έξω από τη Στουτγάρδη.
Η Robert Bosch GmbH, ο μεγαλύτερος προμηθευτής τεχνολογίας πετρελαιοκίνησης σε παγκόσμια κλίμακα, από το Group VW και την GM μέχρι τη Fiat Chrysler, επεμβαίνει για να αντιμετωπιστεί η πτώση πωλήσεων των ντίζελ αυτοκινήτων μετά το σκάνδαλο VW “Dieselgate” του 2015. Ενώ χιλιάδες θέσεις εργασίας εξαρτώνται από την πετρελαιοκίνηση, οι πελάτες στρέφονται όλο και περισσότερο προς τα βενζινοκίνητα, καθώς πόλεις όπως η Στουτγάρδη, το Παρίσι και το Λονδίνο σκέπτονται να προβούν σε απαγορεύσεις κυκλοφορίας των ντίζελ για να βελτιώσουν την ποιότητα του ατμοσφαιρικού τους αέρα.
Η αυτοκινητοβιομηχανία έχει βασιστεί στο ντίζελ για να ανταποκριθεί στα όρια των εκπομπών CO2, οι οποίες φέρνουν την κλιματική αλλαγή. Όμως, ενώ εκπέμπουν λιγότερο CO2 από τους βενζινοκινητήρες, οι κινητήρες πετρελαίου ρυπαίνουν με οξείδια του αζώτου (NOx) που δημιουργούν βλαβερό νέφος στις μεγάλες πόλεις.
Θερμική διαχείριση
Το νέο σύστημα της Bosch βελτιστοποιεί τη διαχείριση των θερμοκρασιών εξαγωγής, μειώνοντας τις εκπομπές ΝΟx στο ένα δέκατο του επιτρεπόμενου ορίου, και δεν απαιτούν νέο εξοπλισμό, όπως λέει ο Denner. Οι εκπομπές διατηρούνται σταθερές ακόμη και σε χαμηλές θερμοκρασίες.
«Με τη νέα αυτή τεχνολογία συστημάτων εξαγωγής, δεν θα υπάρχει πλέον θέμα γενικών απαγορεύσεων κυκλοφορίας στα κέντρα των μεγαλοουπόλεων. Γιατί; Διότι τώρα έχουμε την τεχνολογία για να λύσουμε το πρόβλημα των οξειδίων του αζώτου στην οδική κυκλοφορία», συμπληρώνει ο CEO της Bosch.
Η τεχνολογία της Bosch είναι πιθανό να σχετίζεται με την ACCT που εξελίσσει το βρετανικό πανεπιστήμιο του Loughborough.
Έκκληση για διαφάνεια
Ο ρόλος της Bosch ως κορυφαίου προμηθευτή έχει μπει στο μικροσκόπιο των Γερμανών εισαγγελέων, στην έρευνά τους για ενδεχόμενα παράνομη τεχνολογία που χρησιμοποιούσαν οι κατασκευαστές αυτοκινήτων για να περνούν τις δοκιμές ρύπων.
Ο Denner επανέλαβε ότι η Bosch συνεργάζεται πλήρως με τις σχετικές Αρχές. Και έκανε έκκληση για περισσότερη διαφάνεια στις δοκιμές εκπομπής ρύπων των αυτοκινήτων με θερμικό κινητήρα, όσο και των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, ώστε να έχουμε μια ρεαλιστική οπτική για τις επιπτώσεις τους στο περιβάλλον και την ποιότητα του αέρα.
Είπε ότι η εταιρεία του απαγορεύει τεχνολογίες που αναγνωρίζουν τους κύκλους δοκιμών, και ότι δεν επιτρέπει πλέον να ρυθμίζονται τα προϊόντα της ειδικά για συνθήκες δοκιμών.
Από την πλευρά τους, οι νομοθέτες έχουν κλιμακώσει την προσπάθεια να κλείσουν την ψαλίδα ανάμεσα στις επίσημες τιμές κατανάλωσης και ρύπων που βασίζονται σε εργαστηριακές μετρήσεις, και σε αυτές που ισχύουν για την πραγματική οδήγηση.
[Πηγή: Automotive News]