Έρευνα: Οι πινακίδες του ΚΟΚ μπορούν να ξεγελάσουν τα αυτόνομα αυτοκίνητα

Έρευνα: Οι πινακίδες του ΚΟΚ μπορούν να ξεγελάσουν τα αυτόνομα αυτοκίνητα

Τα αποτελέσματα ερευνών δείχνουν ότι δεν είναι ακόμα λυμένα όλα τα προβλήματα σχετικά με την αυτόνομη οδήγηση.

Ενώ όλοι οι κατασκευαστές εξελίσσουν πυρετωδώς την αυτόνομη οδήγηση, ερευνητές από το Πανεπιστήμιο της Washington ανακάλυψαν ότι τα σημερινά συστήματα μπορούν αρκετά εύκολα να ξεγελαστούν.

Σύμφωνα λοιπόν με τον ερευνητή επάνω σε θέματα ασφαλείας σχετικά με τους υπολογιστές, Yoshi Kohno, οι κάμερες που χρησιμοποιούν τα περισσότερα από τα σημερινά συστήματα μπορούν vα μπερδέψουν -υπό προϋποθέσεις- ένα σήμα STOP με σήμα ορίου ταχύτητας.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ: Η αυτόνομη οδήγηση ίσως ξεκινήσει από τη Γερμανία

Αυτό συμβαίνει επειδή η λειτουργία τους βασίζεται επί το πλείστο σε έναν ανιχνευτή αντικειμένων και έναν ταξινομητή, με το δεύτερο ουσιαστικά να αναγνωρίζει τι είναι αυτό που βλέπει η κάμερα. Έτσι αναγνωρίζονται και τα σήματα του ΚΟΚ, οπότε από εκεί κι έπειτα το «μυαλό» του συστήματος αποφασίζει πως πρέπει να ενεργήσει στη συνέχεια.

Ο Kohno λοιπόν, υποστηρίζει ότι η αναγνώριση του σήματος από τον ταξινομητή μπορεί να είναι λανθασμένη χωρίς να χρειαστεί καν ηλεκτρονική παρεμβολή στο σύστημα. Αρκεί για παράδειγμα μια πινακίδα να μην είναι απόλυτα καθαρή και να έχει κολλημένα αυτοκόλλητα επάνω της. Αυτό, μπορεί να αρκεί ώστε να παρερμηνευθεί.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ: Η Audi επιδεικνύει την αυτόνομη οδήγηση σε δημόσιους δρόμους

Σε δοκιμές που έγιναν για παράδειγμα, το σύστημα εξέλαβε μια πινακίδα STOP ως όριο των 45 mph επειδή είχε κολλημένα μερικά μικρά χαρτάκια επάνω της, ενώ όταν γράφτηκε επάνω της το σύνθημα «Αγάπη και Μίσος» το ποσοστό του λάθους στο διάβασμά της έφτασε το 73,3%.

Είναι προφανές ότι η εξέλιξη των συστημάτων αυτόνομης οδήγησης θα πρέπει να λάβει υπόψη της τα αποτελέσματα της παραπάνω έρευνας, ωστόσο φαίνεται πως η αντιμετώπιση του προβλήματος δεν είναι και τόσο δύσκολη.

Οι ειδικοί λένε πως μπορεί να επιτευχθεί με τη χρήση περισσότερων τρόπων αναγνώρισης και «τροφοδοσίας» των σημάτων, όπως για παράδειγμα να διασταυρώνονται με τα δεδομένα των χαρτών του συστήματος πλοήγησης.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ: Η BMW εξηγεί τα 5 επίπεδα αυτόνομης οδήγησης [video]

Για παράδειγμα, μια πινακίδα STOP σε έναν αυτοκινητόδρομο προφανώς δεν έχει λόγο ύπαρξης, όπως άλλωστε και ένα όριο 110 km/h μέσα στην πόλη. Ας ελπίσουμε ότι οι εταιρείας έχουν -σχεδόν- έτοιμες τις απαραίτητες δικλείδες ασφαλείας για την αποτροπή τέτοιων λαθών.

[Πηγή: carscoops]

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube