Δύο τούρμπο για τους ντίζελ της BMW
Οι 4κύλινδροι κινητήρες πετρελαίου 18d και 20d, αλλά και ο 3κύλινδρος 1.5, αποκτούν ένα δεύτερο τούρμπο για καλύτερη απόκριση και οικονομία.
H BMW, σύμφωνα με πληροφορίες, προσθέτει ένα δεύτερο τούρμπο και στους πιο βασικούς 2λιτρους ντίζελ της.
Έτσι, οι 4κύλινδροι κινητήρες με τον κωδικό Β47 θα μετονομαστούν σε B47TU1.
Ενώ στις περισσότερες περιπτώσεις ο δεύτερος στροβιλοσυμπιεστής σημαίνει μεγαλύτερη ιπποδύναμη, η περίπτωση των 18d και 20d είναι διαφορετική. Και οι δύο κινητήρες εξακολουθούν να αποδίδουν την ίδια ισχύ, 150 και 190 PS αντίστοιχα, αλλά τώρα είναι πιο αποδοτικοί και οικονομικοί. Επίσης, πληρούν πλέον τις αυστηρότερες προδιαγραφές καυσαερίων Euro 6c και είναι έτοιμοι για τους νέους, ρεαλιστικούς κύκλους δοκιμών κατανάλωσης και εκπομπών, WTLP και RDE.
Δεν έχουν δοθεί ακόμη τα νούμερα για κάθε συγκεκριμένο μοντέλο, όμως ο μέσος όρος εκπομπής CO2 για όλα τα μοντέλα με τον 2λιτρο ντίζελ λέγεται ότι έχει μειωθεί κατά 4-5%, κυρίως χάρη στην αυξημένη θερμοδυναμική απόδοση. Επιπλέον έχει βελτιωθεί η επιφανειακή κατεργασία των εμβόλων και των χιτωνίων, για μείωση των εσωτερικών τριβών, ενώ έχει αυξηθεί η πίεση λειτουργίας του συστήματος άμεσου ψεκασμού.
Αντίστοιχες βελτιώσεις έχουν γίνει και στον 3κύλινδρο ντίζελ Β37, που μετονομάζεται σε Β37TU1.
Χάρη στο δεύτερο τούρμπο, οι νέοι κινητήρες θα έχουν επίσης καλύτερη ροπή και απόκριση από χαμηλά. Η BMW χρησιμοποιεί εδώ δύο διαφορετικά τούρμπο, ένα μικρό μεταβλητής γεωμετρίας για τις χαμηλές στροφές, κι ένα μεγάλο σταθερής γεωμετρίας για τις ψηλότερες στροφές και τα μεγαλύτερα φορτία.
Ένα ακόμη πλεονέκτημα της νέας διάταξης είναι ο μειωμένος θόρυβος από τον κινητήρα. Ανάλογα με τις στροφές και το φορτίο, ο νέος κινητήρας είναι «κάμποσα ντεσιμπέλ» πιο ήσυχος από πριν, σύμφωνα με το BMW Blog.
Η ισχυρότερη έκδοση του 2λιτρου ντίζελ, η 25d με τους 224 PS, ήδη έχει δύο τούρμπο αλλά αναμένεται να δεχτεί τις ίδιες βελτιώσεις που θα την κάνουν πιο αποδοτική και πιθανώς θα αυξήσουν κι άλλο την ιπποδύναμη.
Η BMW έχει δηλώσει ότι οι κινητήρες ντίζελ με τεχνολογία αιχμής έχουν μέλλον - και τώρα αποδεικνύει την πεποίθησή της.
[Πηγή: BMW Blog]