Goodyear: Έξυπνα ελαστικά που προλαμβάνουν τα ατυχήματα

Goodyear: Έξυπνα ελαστικά που προλαμβάνουν τα ατυχήματα

Η νέα τεχνολογία SightLine της Goodyear ενισχύει τα συστήματα αυτόματης πέδησης σε δύσκολες συνθήκες οδήγησης.

GoodYear SightLine

Η Goodyear κάνει ένα σημαντικό βήμα για την ενίσχυση της ασφάλειας στους δρόμους, παρουσιάζοντας ένα πρωτοποριακό σύστημα που συνδυάζει δεδομένα από κάμερες οχημάτων, πληροφορίες για τα ελαστικά, καθώς και συνθήκες του δρόμου, ώστε να ενεργοποιεί τα συστήματα αυτόματης πέδησης (AEB) νωρίτερα από το συνηθισμένο.

Η νέα αυτή τεχνολογία, γνωστή ως SightLine, στοχεύει να κάνει την οδήγηση σε βρεγμένους ή χιονισμένους δρόμους ασφαλέστερη και να βοηθήσει τους κατασκευαστές αυτοκινήτων να συμμορφωθούν με τις νέες αμερικανικές ρυθμίσεις που απαιτούν AEB συστήματα σε όλα τα νέα αυτοκίνητα έως το 2029.

Τα περισσότερα AEB συστήματα σήμερα έχουν ρυθμιστεί για χρήση σε στεγνούς δρόμους με υψηλή τριβή, κάτι που τα καθιστά λιγότερο αποτελεσματικά σε συνθήκες βροχής ή χιονιού.

Ωστόσο, η συνεργασία της Goodyear με το ολλανδικό ερευνητικό ίδρυμα TNO επιτρέπει την ενσωμάτωση δεδομένων από τις μπροστινές και πίσω κάμερες του αυτοκινήτου, πληροφορίες τρίτων για τον καιρό, καθώς και στοιχεία σχετικά με τον τύπο και την κατάσταση των ελαστικών. Έτσι, το σύστημα μπορεί να καθορίσει την ιδανική στιγμή για την ενεργοποίηση του AEB.

Η τεχνολογία SightLine προσφέρει ακόμα πιο εξελιγμένες δυνατότητες. Τα ελαστικά της Goodyear μετράνε την τριβή με την επιφάνεια του δρόμου, την πίεση του αέρα και το βαθμό φθοράς του ελαστικού, προσφέροντας ακριβή δεδομένα για τη ρύθμιση της δύναμης πέδησης. Σύμφωνα με την εταιρεία, οι δοκιμές σε βρεγμένους δρόμους δείχνουν ότι τα AEB συστήματα με την τεχνολογία SightLine μπορούν να μειώσουν σημαντικά την ταχύτητα πρόσκρουσης, ακόμα και σε ταχύτητες έως 80 km/h.

GoodYear SightLine

«Η ασφάλεια αποτελεί βασικό πυλώνα της δέσμευσης της Goodyear για καινοτομία», δήλωσε ο Chris Helsel, ανώτερος αντιπρόεδρος και διευθυντής τεχνολογίας της Goodyear. «Με την παροχή κρίσιμων δεδομένων για τις συνθήκες του δρόμου και των ελαστικών στα συστήματα AEB, βοηθάμε τους κατασκευαστές και τους πελάτες τους να κάνουν ένα άλμα προς την ασφάλεια, πολύ πριν από την υποχρεωτική εφαρμογή των κανονισμών της National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA) το 2029».

Σε συνέντευξή του στον αμερικανικό Τύπο, ο αντιπρόεδρος του τμήματος Tire Intelligence και e-Mobility Solutions της Goodyear, Wener Happenhofer, επεσήμανε ότι το σύστημα μπορεί να ανιχνεύσει το μέγιστο δυναμικό επιβράδυνσης σε ολισθηρό δρόμο και να αντιδράσει πολύ νωρίτερα, όταν διαπιστώσει ότι μια σύγκρουση είναι επικείμενη.

Η τεχνολογία αυτή αναμένεται να διαδραματίσει σημαντικό ρόλο στη μελλοντική αυτόνομη οδήγηση, παρέχοντας μια ολοκληρωμένη λύση ασφάλειας, ακόμα και στις πιο απαιτητικές συνθήκες.

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube