BMW: Κατάργηση του ανθρακονημάτινου άξονα μετάδοσης σε M3 και M4
Νέες συσκευές που θα απαιτηθούν στο άμεσο μέλλον από τις ρυθμιστικές αρχές, επιβάλλουν τη μείωση της διαμέτρου του άξονα μετάδοσης, ως εκ τούτου και του υλικού του.
Η πρόοδος δεν είναι τελικά κάτι που κινεί τα πράγματα πάντα προς τα εμπρός ή για καλό σκοπό.
Πάρτε για παράδειγμα την άνοδο του ενδιαφέροντος για την υπερτροφοδότηση. Παρόλο που οι σύγχρονοι κινητήρες γίνονται πιο ισχυροί και αποδοτικοί, ωθούν τους κατασκευαστές να επιχειρούν να πετύχουν την ίδια απόδοση από μικρότερη χωρητικότητα. Και η δουλειά που έγινε για να καταστεί αυτό δυνατό συνέβαλε με τη σειρά της να σφίξουν ακόμη περισσότερα τα πρότυπα οικονομίας στα καύσιμα. Αυτές περίπου οι ίδιες οδηγίες πρόκειται να γυρίσουν πίσω τα ρολόγια της προόδου για τις Μ3 και M4.
Ένα από τα στοιχεία προηγμένης τεχνολογίας και για τα δύο αυτοκίνητα ήταν το άξονας μετάδοσης από πλαστικό ενισχυμένο με ίνες άνθρακα (CFRP). Υλικό που όχι μόνο μείωνε το συνολικό βάρος του αυτοκινήτου, αντικαθιστώντας ένα τυπικά βαρύ κομμάτι του μηχανολογικού πακέτου με ελαφρύ συνθετικό υλικό, αλλά συνέβαλε την εύστροφη φύση του κινητήρα, μειώνοντας την περιστροφική αδράνεια που έπρεπε να υπερκεράσει για να μεταδώσει την ισχύ από το σασμάν στο πίσω διαφορικό.
Ε, λοιπόν, προσπαθήστε οι φίλοι αυτής της συνταγής να μην βάλετε τα κλάματα, καθώς αυτό το εξωτικό κομμάτι οσονούπω θα καταργηθεί από τις Μ3 και Μ4, και θα αντικατασταθεί από ένα αντίστοιχο, πιο παραδοσιακό, ατσάλινο. Ο λόγος γι’ αυτό, όπως δηλώνει η BMW, δεν έχει να κάνει σε τίποτα με την ανάκληση του 2016 που περιέλαβε τις Μ2, Μ3 και Μ4. Αντίθετα, η ευθύνη βαραίνει τις ρυθμιστικές αρχές που απαίτησαν το κομμάτι αυτό να αντικατασταθεί προκειμένου οι υφιστάμενες Μ3 και Μ4 να συμμορφωθούν στα πρότυπα ρύπων.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Δοκιμάζουμε την BMW M3 στο Grossglockner [video]
Δεν είναι ο ίδιος ο άξονας που θέτει το πρόβλημα και το αυτοκίνητο ρυπαίνει περισσότερο. Είναι οι μηχανολογικές απαιτήσεις του τμήματος αυτού που χρειάζεται να έχει μεγαλύτερη διάμετρο, η οποία προφανώς παρεμποδίζει τις συσκευές ελέγχου εκπομπών ρύπων που θα χρειαστεί να τοποθετήσει η BMW για να παραμείνουν τα αυτοκίνητα νόμιμα. Σε μεταγενέστερο στάδιο δε, η BMW θα τοποθετήσει φίλτρα σωματιδίων βενζίνης που σύντομα θα απαιτηθούν από τους κατασκευαστές.
Παρόλα αυτά, η BMW υποστηρίζει ότι οι επιδόσεις θα παραμείνουν ανεπηρέαστες. Το πιθανότερο βέβαια είναι ότι οι επιδόσεις θα επηρεαστούν τόσο οριακά, έτσι ώστε αυτό δεν θα γίνει αντιληπτό από τους περισσότερους οδηγούς.