Αυτόνομα κινούμενα οχήματα στα εργοστάσια της BMW
Πρότζεκτ της BMW δοκιμάζει αυτόνομα οχήματα που θα υποστηρίζουν με ταχύτητα και χωρίς λάθη την εφοδιαστική αλυσίδα της εταιρείας, με στόχο τη μείωση του κόστους και του χρόνου παραγωγής ανά αυτοκίνητο.
Η BMW AG επικεντρώνεται σε οχήματα αυτόνομης κίνησης στα εργοστάσιά της, δοκιμάζοντας τρόλει-ρομπότ ως μέρος για την αυτοματοποίηση στη διαδικασία παραγωγής. Κάτι, που θα τη βοηθήσει να μειώσει το κόστος κατά 5%.
Σε ένα πρότζεκτ που ξεκίνησε το μήνα αυτό στο το κέντρο της εφοδιαστικής αλυσίδας της BMW στο Wackersdorf, στη Γερμανία, τα αυτόνομα κινούμενα οχήματα βρίσκουν τα ζητούμενα κοντέινερ με τα ανταλλακτικά και τα μεταφέρουν στο πάρκινγκ για παραλαβή. Το σύστημα αυτό εξοικονομεί χρήματα έναντι της χειροκίνητης διαδικασίας, με ταχύτερη απόκριση και βελτιωμένη ροή στην καταγραφή και απογραφή, είπε σε συνέντευξη ο Oliver Zipse, επικεφαλής παραγωγής της BMW.
«Αν δεν είσαι αρκετά ταχύς με την επιλογή των σωστών εξαρτημάτων για αποστολή προς τη σωστή κατεύθυνση, θα επικρατήσει ακαταστασία σε όλη εφοδιαστική αλυσίδα, με ανταλλακτικά σκορπισμένα παντού», είπε ο Zipse.
Ο Γερμανός κατασκευαστής σχεδιάζει να δρομολογήσει τα αυτοματοποιημένα τρόλεϊ, τα οποία η BMW τα κατασκευάζει η ίδια, και στις άλλες αποθήκες της ύστερα από 6μηνη δοκιμή. Το πρόγραμμα αποτελεί μέρος μιας ευρύτερης προσπάθειας, προκειμένου να εξοικονομηθούν εκατομμύρια ευρώ στα προσεχή χρόνια, για να χρηματοδοτηθεί η εξέλιξη συσκευών αυτόνομης οδήγησης και άλλων τεχνολογιών για τα αυτοκίνητά της. Επενδύσεις που δεν μπορεί να κάνει για χρόνια τώρα.
Ο Harald Krueger, διευθύνων σύμβουλος της BMW, είπε σε παρουσίαση της εταιρείας ότι, «η επόμενη» στρατηγική, που θα απλοποιεί τις εργασίες, είναι «επιτακτική ανάγκη» για να επενδύσουμε στο μέλλον.
Με τις γραμμές συναρμολόγησης «καλά ακονισμένες», η κυκλοφορία των ανταλλακτικών είναι ένα από τα τελευταία ανοιχτά πεδία προς βελτίωση της παραγωγικότητας. Η διαδικασία γίνεται όλο και πιο πολύπλοκη, καθώς τα εργοστάσια συχνά κατασκευάζουν πολλά μοντέλα ταυτόχρονα σε μια και μόνη γραμμή παραγωγής. Αλλά επίσης δημιουργούνται όλο και περισσότερες επιλογές εξατομίκευσης, προκειμένου να ικανοποιηθούν οι σύγχρονες καταναλωτές.
Ο στόχος των αλλαγών είναι να μειωθούν οι χρόνοι παραγωγής σε ένα μέσο όρο 30 ωρών ανά αυτοκίνητο και η BMW «δεν είναι μακριά», είπε ο Zipse, αποφεύγοντας να προσδιορίσει ποιος είναι ο σημερινός μέσος χρόνος παραγωγής ανά αυτοκίνητο. Για παράδειγμα, να αναφέρουμε ότι ο χρόνος για τη Mercedes-Benz το 2005 ήταν 61 ώρες.
Σε ίδιο πλαίσιο μείωσης κόστους και χρόνου είναι και ο διαχωρισμός των εργοστασίων της BMW, σε αυτά που θα κατασκευάζουν μόνο πισωκίνητα και σε αυτά που θα κατασκευάζουν μόνο προσθιοκίνητα αυτοκίνητα
[Πηγή Bloomberg]