Ανάκτηση ενέργειας από καυσαέρια, μείωση κατανάλωσης 5%
Η τεχνολογία που αναπτύσσεται από βρετανική έρευνα θα βελτιώσει την αποδοτικότητα του κινητήρα κατά 5%, μετατρέποντας τα καυσαέρια σε ηλεκτρισμό.
Μια βρετανική start-up, καθοδηγούμενη από το γκρουπ Jaguar Land Rover σε αυτό το πρότζεκτ, ανακοίνωσε ότι έχει αναπτύξει ένα σύστημα ικανό να ανακτήσει ενέργεια από καυσαέρια και θερμότητα. Οι Βρετανοί μιλούν για τελικό κέρδος στην κατανάλωση περίπου 5%.
Πιθανόν να γνωρίζετε ήδη την ανακύκλωση των καυσαερίων (μέσω της βαλβίδας EGR), η οποία μειώνοντας τη θερμοκρασία καύσης μειώνει τις εκπομπές οξειδίων του αζώτου στους κινητήρες ντίζελ. Χρειάζεται να γνωρίζετε όμως ότι μια βρετανική εταιρεία εργάζεται πάνω σε ένα νέο τρόπο εκμετάλλευσης της εξάτμισης: Στην ανάκτηση ενέργειας.
Εξ ορισμού, τα καυσαέρια είναι θερμά, ειδικά σε βενζινοκινητήρες όπου η θερμοκρασία καύσης είναι σημαντικά υψηλότερη από εκείνη του ντίζελ. Θερμικές απώλειες που θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν για την τροφοδοσία των μπαταριών και, τελικά, ενός μικρού ηλεκτρομοτέρ σε μικρά υβριδικά αυτοκίνητα.
Σήμερα, μόνο το 30-35% του καυσίμου που καταναλώνεται μετατρέπεται πραγματικά σε κινητική ενέργεια, ενώ τα υπόλοιπο ποσοστό αφορά απώλειες θερμότητας. Αυτός είναι ο στόχος του πρότζεκτ, το οποίο υποστηρίχθηκε επίσης από τη Ford και την κυβέρνηση της Βρετανίας. Το σύστημα βασίζεται στο φαινόμενο Seebeck, το οποίο λέει ότι μια μεταβολή θερμοκρασίας μεταξύ δύο πόλων διαφορετικών υλικών είναι πιθανό να δημιουργήσει διαφορά τάσης και επομένως ροή ρεύματος.
Οι υπεύθυνοι του πρότζεκτ αναμένουν να αντλήσουν 300 Watt από αυτή την κόμπακτ συσκευή που θα μπορούσε να τοποθετηθεί μεταξύ των δύο σειρών των κυλίνδρων σε κινητήρες διάταξης V, σημάδι ότι η συσκευή είναι σχετικά μικρή. Ωστόσο, η παραγωγή της δεν προγραμματίζεται πριν από το 2025.