48βολτα υβριδικά συστήματα αντί για κινητήρες ντίζελ;

48βολτα υβριδικά συστήματα αντί για κινητήρες ντίζελ;

Σε αναζήτηση λύσης απέναντι στη μειούμενη απήχηση των –ακριβών- ντίζελ, η βιομηχανία φαίνεται να προτείνει τα «ήπια» υβριδικά συστήματα.

Απέναντι στην αυξανόμενη αυστηρότητα για τις εκπομπές ρύπων αλλά και τις μειούμενες πωλήσεις των ντίζελ, οι αυτοκινητοβιομηχανίες βρίσκονται σε αναζήτηση λύσης.

Προφανώς και η ηλεκτροκίνηση θα τη δώσει, όμως προς το παρόν χρειάζεται κάτι πολύ πιο άμεσο. Δεν είναι μάλιστα λίγοι εκείνοι που υποστηρίζουν ότι μπορεί να δοθεί από προμηθευτές όπως η Delphi, η Continental ή η Valeo και έχει τη μορφή αυτού που ονομάζουμε «ήπια» υβριδικά συστήματα.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ: Στην επόμενη γενιά του VW Golf το 48βολτο υβριδικό σύστημα

Πρόκειται για συστήματα που λειτουργούν σε τάση 48V, αντί για τα 100-300V που απαιτούν τα κανονικά υβριδικά, οπότε είναι σημαντικά πιο οικονομικά σε κόστος παραγωγής. Η μπαταρία τους δεν είναι μεγάλη και το ηλεκτρικό μοτέρ είναι στην ουσία το δυναμό. Γι’ αυτό κι έχουν σαφώς πιο αδύναμο ηλεκτρικό κύκλωμα οπότε και μικρότερη συνεισφορά στο θερμικό μοτέρ, άρα λιγότερο τελικά όφελος σε κατανάλωση.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ Mercedes-Benz: Εξηλεκτρισμός 50 μοντέλων μέχρι το 2022

Είναι όμως αρκετό ώστε να ρίχνουν τους ρύπους σε ανταγωνιστικό επίπεδο συγκριτικά με τους αντίστοιχους ντίζελ κινητήρες. Μιλάμε δηλαδή για ένα 15-20% κάτω από τους συμβατικούς κινητήρες βενζίνης κι αυτό είναι αρκετό ώστε οι εταιρείες να μην πληρώνουν τα € 95 για κάθε g CO2/km που θα υπερβαίνει το νόμιμο.

Να προσθέσουμε επίσης ότι μιλάμε για αυτοκίνητα με τελική τιμή που θα είναι € 500-1.000 κάτω από των αντίστοιχων ντίζελ, τα οποία ουσιαστικά θα κάνουν την υβριδική τεχνολογία πιο προσιτή στο ευρύ κοινό. Αξίζει επίσης να σημειωθεί ότι με τον τρόπο αυτό λύνεται και το θέμα με την αντιμετώπιση των Οξειδίων του Αζώτου, που είναι ένας ακόμα ακριβός πονοκέφαλος για τους κατασκευαστές των ντίζελ.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ Εκπομπές ρύπων: Τι διαφοροποιείται κάθε φορά που αλλάζουν τα «Euro»

Η λύση αυτή είναι κάτι που εφαρμόζεται ήδη σε φρέσκα μοντέλα όπως για παράδειγμα το Suzuki Swift, ενώ στο άμεσο μέλλον θα αρχίσουν να το χρησιμοποιούν πολύ περισσότερα. Τα Renault Mégane και Scenic, είναι μερικά από αυτά, ενώ ακολουθούν και πολλοί άλλοι κατασκευαστές όπως η Mercedes-Benz, η Volkswagen, η Peugeot, η Volvo και η Peugeot.

Κάπως έτσι, φαίνεται καθαρά πλέον πως δεν είναι μακριά ο καιρός που θα υπάρχουν ελάχιστα μοντέλα στην αγορά χωρίς τη συνδρομή του ηλεκτρισμού –με τον ένα ή τον άλλο τρόπο- στην κίνησή τους.

[Πηγή: Automotive News Europe]

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube