Η συνεργασία μεταξύ του Ομίλου FIAT και της SAAB πέρασε διάφορες φάσεις και αργότερα, η πιο γνωστή από τις οποίες ήταν η εξέλιξη της πλατφόρμας Tipo 4. Φώλιασε σε κάμποσες μπερλίνες, όπως τη Lancia Thema, το FIAT Croma, την Alfa Romeo 164 και το SAAB 9000.
Κι ενώ στην παραπάνω περίπτωση τα μοντέλα είχαν αρκετές διαφορές, στην περίπτωση της Delta, αποφασίστηκε να αλλαχθούν μόνο τα σήματα. Με τη Lancia να παραμένει στην ονομασία του μοντέλου, για να φανερώνει και τους δύο γονείς.
Το SAAB Lancia 600 κατασκευαζόταν στο εργοστάσιο στο Chivasso, όπως κι η Delta. Οι πωλήσεις του στις αγορές της Σουηδίας, της Νορβηγίας και της Δανίας ξεκίνησαν τον Ιανουάριο του 1980. Προσφερόταν μάλιστα σε δύο εκδόσεις εξοπλισμού, την GL, την GLS και την πλουσιότερη GLE.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ 25 Lancia, αμνοί και ερίφια [video]
Σε κάθε περίπτωση, κάτω από το καπό βρισκόταν η γνωστή 4κύλινδρη μονάδα της FIAT με τον έναν ΕΕΚ, 1,5 lt και 85 ίππους στις 5.800 rpm. Προφανώς ατμοσφαιρικούς, με καρμπιρατέρ της Weber. Και συνδυασμένη με 5άρι χειροκίνητο σασμάν. Η τελική ταχύτητα έφτανε τα 160 km/h, με το σπριντ 0-100 km/h να καλύπτεται σε 12”.
Δύο χρόνια αργότερα, τον Μάιο του 1982, λανσαρίστηκε η έκδοση GLS και με αυτόματο 3τάχυτο σασμάν. Και λίγους μήνες αργότερα, τον Νοέμβριο, λανσαρίστηκε το φρεσκαρισμένο αυτοκίνητο, με ανασχεδιασμένο εμπρός προφυλακτήρα, χείλος εκφυγής στο τελείωμα της οροφής, νέα φινιρίσματα μέσα κι έξω, μείωση του βάρους και καινούργιο καρμπιρατέρ για μείωση της κατανάλωσης. Το ανανεωμένο SAAB Lancia 600 έφερε την κατάργηση των εκδόσεων GL και GLE.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Lancia, 1906 - ? Η άνοδος, η πτώση και η ηλεκτροπληξία
Τον Μάρτιο του 1985, παρουσιάστηκε η νέα έκδοση όπου το μοτέρ άλλαξε την τροφοδοσία του από καρμπιρατέρ σε ψεκασμό και φόρεσε καταλύτη. Επρόκειτο όμως για το κύκνειο άσμα της αναβαπτισμένης Delta, καθώς παρέμεινε στους καταλόγους μέχρι τον Απρίλιο του 1986. Εδώ να σημειώσουμε ότι παράλληλα με το ψεκαστό SAAB Lancia 600, στον κατάλογο παρέμεινε και η έκδοση GLS με καρμπιρατέρ και χειροκίνητο 5άρι ή αυτόματο 3άρι σασμάν.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ NEVS Emily GT, τα απομεινάρια της SAAB τραγουδάν ακόμη
Ο γάμος SAAB και Lancia, κατά πώς έδειξε η Ιστορία δεν ήταν ανέφελος. Διότι μπορεί η η νύφη να ήταν πολύ όμορφη, πετυχημένη σε δυναμικό επίπεδο, ευρύχωρη και άνετη, αλλά έπασχε στην ποιότητα κατασκευής, ανάρμοστη για τα σουηδικά πρότυπα. Σύντομα εμφανίστηκαν προβλήματα οξείδωσης και ηλεκτρικές βλάβες που κατέστρεψαν τη φήμη του αυτοκινήτου σε αγορές που επικρατούσε σκληρό χειμερινό κλίμα για μεγάλο μέρος του έτους. Με αποτέλεσμα, ακόμη και το στοκ να αντιμετωπίζει προβλήματα.
Με τη διαθέσιμη γκάμα ουσιαστικά να μειώνεται σε μία έκδοση ύστερα από το 1982, το δίκτυο της SAAB συνέχισε να διανέμει τη Lancia 600 μέχρι το 1986 πριν η Lancia ξαναρχίσει να εμπορεύεται το αυτοκίνητο με τη δική της φίρμα. Τα τελευταία δείγματα του SAAB Lancia 600 ταξινομήθηκαν στη σκανδιναβική αγορά στις αρχές του 1987. Εδώ να σημειώσουμε ότι το SAAB Lancia 600, από το 1980 μέχρι το 1986, δεν έκανε καριέρα μόνο στη Σουηδία, αλλά και στη Νορβηγία και στη Δανία.
Ο αριθμός των μονάδων που κατασκευάστηκαν και ταξινομήθηκαν σε αυτές τις τρεις χώρες έφτασε τα 6.419 αυτοκίνητα. Ο μικρός αριθμός, η περιορισμένη γεωγραφική περιοχή διάθεσης και το ευαίσθητο αυτοκίνητο καθιστούν πραγματικά δύσκολο να βρεθεί σήμερα ένα SAAB Lancia 600 σε καλή κατάσταση: Επιζούν μόλις 159 αυτοκίνητα με 12 από αυτά να παραμένουν λειτουργικά.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ SAAB 92 1949-1956, αεροδυναμική σπουδή
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ SAAB 96 1960-1980, για τους μάγους του βολάν [video]
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ SAAB 96 V4 1966-1980, από τους δύο στους τέσσερις [video]
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ SAAB Sonett II 1966-1970, så nått, όνομα και πράμα