Renault Dauphine 1093 1962-1964: Σπορ πρεμιέρα
Το Renault Dauphine 1093 εγκαινίασε την γκάμα των μικρών σπορ αυτοκινήτων στην Billancourt. Και η επιτυχία στα ράλι θα ενεθάρρυνε την επώαση της σειράς «Gordini».
Το μοντέρνο και αστικό Renault Dauphine που λανσαρίστηκε το 1956 θα στρογγυλοκαθόταν με χάρη ανάμεσα στο δημοφιλές, λαϊκό 4CV και στη «μεγάλη» Frégate.
Δύο χρόνια αργότερα, η Régie θα στεφάνωνε την γκάμα του Dauphine με μια έκδοση «Gordini», πιο πολυτελή και λίγο πιο γρήγορη χάρη στο 4άρι σασμάν της.
Γρήγορο, «αναιδές», απίστευτα ακριβές, το Renault Dauphine 1093 έπαιζε με τα μεγαλύτερα και ισχυρότερα αυτοκίνητα σε δρόμους-κορδέλα με κλειστές στροφές
Σε αντίθεση με την εικόνα κύρους του Amédée Gordini, μιας και ήταν ο τελευταίος Γάλλος κατασκευαστής Formula 1 στη δεκαετία του ’50, το αυτοκίνητο δεν είχε δα και κάτι το σοβαρό πάνω του για σπορ αυτοκίνητο. Με προίκα μια μετά βίας ταπεινή εξέλιξη του υπάρχοντος Dauphine και απέναντι στη γήρανση του 4CV, το λιλιπούτειο αλλά πολύ δυναμικό και δραστήριο αγωνιστικό τμήμα της Renault πήρε την πρωτοβουλία να ετοιμάσει ένα μοντέλο κομμένο ραμμένο πάνω στο Dauphine.
Η εποχή εκείνη συνέπεσε με τη διεθνοποίηση των αγωνιστικών κανονισμών και δεν υπήρχε πια η περίπτωση για ένα εργοστάσιο να φτιάξει μία δύο εκατοντάδες αυτοκίνητα ειδικά για αγώνες. Έτσι, αν η Renault έδινε το πράσινο φως για την παραγωγή 1.000 αυτοκινήτων που απαιτούνταν για την ομολογκασιόν στην κατηγορία «Τουρισμού», οι άνθρωποι του αγωνιστικού τμήματος θα έπρεπε να αντιμετωπίσουν αυστηρές λογιστικές απαιτήσεις και να αναθεωρήσουν προς τα κάτω τις φιλοδοξίες τους.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Renault 8 Gordini 1964-1970 [video]
Βασισμένο πάνω στην πλατφόρμα του μοντέλου Export, το 1093 ξεχώριζε εξωτερικά από την άσπρη καροσερί που γράμμωναν δύο διαμήκεις μπλε ρίγες, από τα εμπρός φανάρια μεγαλύτερης διαμέτρου και από την ελαφρά πιο χαμηλή στάση του.
Πολύ πιο διακριτικές, οι τροποποιήσεις κάτω από το καπό δεν έδιναν αυτό που θα λέγαμε φωτιά στις επιδόσεις του σεβάσμιου 4κύλινδρου κινητήρα. Με μόλις πιο άγριο χρονισμό και ανασχεδιασμένη εξάτμιση, σπέσιαλ ελαφρύτερα κομμάτια και διπλό καρμπιρατέρ, το μικρό μοτέρ των 845 κυβικών ανέβηκε από τα 38 στα 49 άλογα. Ιπποδύναμη σχεδόν για χλεύη, αν ξεχνούσες τα 630 kg του αυτοκινήτου και την αεροδυναμική καροσερί.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Renault 12 Gordini 1970-1974: Το ανερμάτιστο
Γρήγορο, αναιδές, απίστευτα ακριβές, το Renault Dauphine 1093 έπαιζε με τα μεγαλύτερα και ισχυρότερα αυτοκίνητα σε δρόμους-κορδέλα με κλειστές στροφές. Με τα 49 άλογά του, αυτό το μικρό Renault των 845 cc έπιανε τα 140 και οι επιταχύνσεις του ήταν συγκρίσιμες με αυτές μιας Citroën DS 19. Κάτι που επιβεβαιώνει το τριπλό πλασάρισμα στις πρώτες θέσεις στον Γύρο της Κορσικής το 1962. Θρίαμβος που είχε τη σχετική εμπορική εξαργύρωσή του και θα ενεθάρρυνε τη Renault να ακολουθήσει την πολιτική των μικρών σπορ αυτοκινήτων παραγωγής που εγκαινιάστηκε μετά βαΐων και κλάδων με το R8 Gordini το 1964.
Σήμερα, στην αγορά του κλασικού αυτοκινήτου ένα Renault Dauphine 1093 σε πολύ καλή κατάσταση στοιχίζει 45 χιλιάδες ευρώ.
Το Dauphine 1093 με μια ματιά
Κινητήρας 4κύλινδρος σε σειρά, τετράχρονος
Χωρητικότητα 845 cc
Τροφοδοσία Ένα διπλό καρμπιρατέρ Solex 32 PAIA3
Ισχύς 49 PS/5.600 rpm
Ροπή 75,5 Nm/4.500 rpm
Διαστάσεις 3,95 x 1,52 x 1,44 m
Ρεζερβουάρ 32 lt
Βάρος 630 kg
Φρένα Ταμπούρα 228,6 mm σε όλους τους τροχούς
Λάστιχα 145-380 (σ.σ. 145/90 R15)
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 16,5”
0-400 m 20,0” @ 106 km/h
0-1.000 m 38,6” @ 120 km/h
Τελική ταχύτητα 140 km/h
Παραγωγή 2.148 αυτοκίνητα (1962-1964)
Τιμή σήμερα Από €45.000 (πολύ καλή κατάσταση)