Ράλι Ακρόπολις: Πετάει ο Lukyanuk

Ράλι Ακρόπολις: Πετάει ο Lukyanuk

Του πήγε στραβά η Υπερειδική, αλλά στην πρώτη κανονική ΕΔ, την μεγαλύτερη μάλιστα του αγώνα, ο Lukyanuk έκανε μια σοβαρή διαφορά και προηγείται στη γενική κατάταξη.

Οι δύο πρώτες ΕΔ του φετινού Ράλι Ακρόπολις ήταν εντελώς διαφορετικής φύσης: Η μικρότερη και η μεγαλύτερη του αγώνα, αντίστοιχα, η Υπερειδική Διαδρομή στον Ιππόδρομο Μαρκόπουλου και η «τριαντάρα» (σε χιλιόμετρα) Θήβα, επεφύλασαν εντελώς διαφορετική εξέλιξη για τον πρωτοπόρο και φαβορί Alexey Lukyanuk.

Ο Ρώσος ξεκίνησε άσχημα την ημέρα, προσκρούοντας σε ένα ανάχωμα της Υπερειδικής, με αποτέλεσμα να χρειαστεί να αλλάξει τροχό. Έχασε 12” αλλά το χειρότερο ήταν ότι χρειάστηκε να μπει στη ΕΔ Θήβα χωρίς την ασφάλεια του εφεδρικού τροχού στο πίσω μέρος του Ford Fiesta R5 της Russian Performance Motorsport. Κι ενώ αυτό θεωρητικά θα μπορούσε να τον κάνει πιο επιφυλακτικό, αντίθετα ο Ρώσος το σανίδωσε και πήρε διαφορά 44,5” από τον Eyvind Brynildsen. O Νορβηγός, όπως και ο τρίτος της Ειδικής και της Γενικής Κατάταξης Juuso Nordgren, έχασαν χρόνο από οδηγικά λάθη.

Ο Lukyanuk δήλωσε έκπληκτος από την πρόσφυση που βρήκε στην ΕΔ της Θήβας, αποτέλεσμα κυρίως της 15ης θέσης στην εκκίνηση που επέλεξε χθες στο Service Park της Λαμίας - σε αντίθεση με τους περισσότερους άλλους οδηγούς, κυρίως όσους εκκινούσαν από τις πρώτες θέσεις, οι οποίοι γλιστρούσαν αρκετά στα μαλακά χώματα αυτής της κλασικής αυτής «ακροπολικής» Ειδικής. Την 11η θέση του στην εκκίνηση αξιοποίησε και ο Brynildsen, σε αντίθεση με τον Norbert Herczig, που έκανε τον πρώτο χρόνο στην Υπερειδική. Αλλά στη Θήβα ήταν μόλις έβδομος, χάνοντας πάνω από ένα λεπτό από τον Lukyanuk.
Σε μια συναρπαστική μάχη τριών οδηγών για την 4η θέση, μόλις 2,2” χωρίζουν τον Bruno Magalhaes, τον Αλέξανδρο Τσουλόφτα και τον Yuriy Protasov - αν και ο Κύπριος θα μπορούσε να ήταν ακόμα ψηλότερα αν ένα μικρό συμβάν δεν είχε προκαλέσει ζημιά στο ρύγχος του Citroen DS3 R5, κι αν δεν αντιμετώπιζε ένα πρόβλημα μετάδοσης.

O Lukasz Habaj ήταν ο άτυχος της ημέρας από τους πρωταγωνιστές του ERC, καθώς στο 18ο χιλιόμετρο της Θήβας εγκατέλειψε έπειτα από έξοδο, ενώ ένα σημαντικό πλήγμα για τις ελληνικές ελπίδες ήταν το μηχανικό πρόβλημα των Βασίλη και Παναγιώτη Δρυμούση, με το Subaru Impreza WRX STi. Ωστόσο, και τα δύο πληρώματα πιθανότατα θα επιστρέψουν στο 2ο σκέλος του Σαββάτου. Περίπου 2,5 λεπτά, στο μεταξύ, έχασε ο Paulo Nobre, «θύμα» των ολισθηρών συνθηκών που συναντούσε εκκινώντας πρώτος.
Στην κατηγορία ERC2 την πρωτοπορία της γενικής κατάταξης πήρε στη Θήβα ο Tibor Erdi Junior, με χρόνο 19” ταχύτερο του Sergei Remennik. Ο τελευταίος είχε επίσης ένα κλατάρισμα στην Υπερειδική του Ιπποδρόμου, ενώ στη Θήβα ανέβηκε δεύτερος στη γενική της κατηγορίας ο Αργεντινός Juan Carlos Alonso.

Ο Χρυσόστομος Καρέλλης έδωσε στους αρκετούς θεατές που βρέθηκαν στις κερκίδες του Ιππόδρομου του Μαρκόπουλου την ικανοποίηση του πρώτου χρόνου στην κατηγορία ERC του ευρωπαϊκού αγώνα. Ωστόσο, στους ολισθηρούς δρόμους της Θήβας έπεσε 10,3” πίσω από τον Artur Muradian. O Ρώσος, μετά τη χθεσινή ανατροπή του Peugeot 208 R2 στην Κατατακτήρια Διαδρομή, ξήλωσε τον εμπρός προφυλακτήρα του αυτοκινήτου στη Θήβα. Όμως αυτό αποδείχθηκε εντέλει χρήσιμο, για να αντιμετωπίσει τα προβλήματα ψύξης του κινητήρα.

Ο Θέμης Χαλκιάς και ο συνοδηγός του Λεωνίδας Μαχαίρας, με το νέο τους Skoda Fabia R5, είναι εκείνοι που διανυκτέρευσαν πρώτοι μεταξύ των ελληνικών πληρωμάτων του ERC, στην 19η θέση - τέσσερις θέσεις εμπρός από τους Χρυσόστομο Καρέλλη και Ηλία Παναγιωτούνη.

Kehagias Rally Acropolis

Πανελλήνιο Πρωτάθλημα: Ο Κεχαγιάς στην κορυφή
Το ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις 2018 προσμετρά εξ ολοκλήρου -ως ένας αγώνας- στο Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Ράλλυ Χώματος. Kαι η διανυκτέρευση βρήκε επικεφαλής τους Γιώργο Κεχαγιά και Βασίλη Μπασιούκα. Το πλήρωμα του Mitsubishi Lancer Evo ΙX ήταν ταχύτερο κατά 9,8” των Μπαντούνα-Σούκουλη στη Θήβα, κι έτσι κάλυψε τη διαφορά με την οποία οι δεύτεροι είχαν κερδίσει την Υπερειδική.
Οι Χαλκιάς-Μαχαίρας κλείνουν την πρώτη τριάδα, εμπρός από τους Παναγιώτη Ρουστέμη και Γιώργο Καπέλλα, ενώ οι πέμπτοι Έλληνες Καρέλλης-Παναγιωτούνης είναι και οι επικεφαλής της κατηγορίας F2, καθώς αγωνίζονται παράλληλα με ιδιαίτερες αξιώσεις και στην ERC3 του Ευρωπαϊκού Πρωταθλήματος.
Το φετινό Ακρόπολις είναι και ο αγώνας που ανοίγει, επίσης, το φετινό Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Ράλλυ Χώματος Ιστορικών αυτοκινήτων. Σ’ αυτή την κατηγορία επικεφαλής τέθηκαν κινούμενοι ταχύτητα στην Ειδική της Θήβας οι Ανδρέας και Γιώργος Παπαγεωργίου με το Volvo 142. Οι Γεωργακόπουλος-Κόντος και Κασιδόπουλος-Αγγελής ακολουθούν σε επίπεδο γενικής, ενώ οι Παντελής Αντωνόπουλος και Μάιρα Καλλίτση, ενώ σημείωσαν τον τρίτο χρόνο στη Θήβα, δεν παρουσιάστηκαν στο Service Park λόγω μηχανικού προβλήματος - όμως θα επιστρέψουν στο 2ο σκέλος.

Η δεύτερη ημέρα του ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις 2018 περιλαμβάνει δύο κύκλους των Ειδικών Διαδρομών της Νέας Άμφισσας, του Δροσοχωρίου και της ΕΔ Παλαιοχώρι-Μενδενίτσα, συνολικού αγωνιστικού μήκους 123,76 km.

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube