Η επιστροφή του Abarth 1000 SP
Ένα κεντρομήχανο πρωτότυπο της Abarth βασισμένο στην Alfa Romeo 4C με αισθητικές αναφορές στο αγωνιστικό 1000 SP.
Η Abarth παρουσίασε το πρωτότυπο 1000 SP (Sport Prototipo), ένα κεντρομήχανο σπάιντερ που αποτελεί φόρο τιμής στο ομώνυμο αγωνιστικό του 1966.
Παρά τις κόμπακτ διαστάσεις, το σύγχρονο 1000 SP δείχνει τεράστιο σε σύγκριση με τον προκάτοχό του. Δεν γινόταν και διαφορετικά βέβαια καθώς το 1000 SP του 1966 είχε μήκος 3.445 mm, πλάτος 1.605 mm και ύψος 930 mm ενώ ζύγιζε μόλις 480 kg!
Για την ιστορία, το αγωνιστικό Abarth που εξελίχθηκε από τον μηχανικό Mario Colucci και σχεδιάστηκε από τον Franco Scaglione, χρησιμοποιούσε τον κινητήρα 982 cc του FIAT 600 που είχε δεχθεί μια σειρά από βελτιώσεις ανεβάζοντας την απόδοση στους 105 PS. Το ισχυρότερο μοτέρ σε συνδυασμό με το πολύ χαμηλό βάρος και το αεροδυυναμικό αμάξωμα του επέτρεπαν τελική ταχύτητα πάνω από 220 km/h. Ανάμεσα στις αγωνιστικές του επιτυχίες ήταν η νίκη στην κατηγορία του στο Nürburgring 500km (3η θέση γενικής), στα 1000km της Monza και σε αρκετές αναβάσεις.
Η ιδέα για την αναβίωση του μοντέλου ξεκίνησε το 2009 από το σχεδιαστικό τμήμα της ιταλικής φίρμας, με την υλοποίηση να ολοκληρώνεται το 2021. Το Abarth 1000 SP του σήμερα βασίζεται στα μηχανικά μέρη της Alfa Romeo 4C. Αυτό σημαίνει πως χρησιμοποιεί monocoque σασί από ανθρακονήματα, αλουμινένιο υποπλαίσιο, κεντρικά τοποθετημένο κινητήρα 1.742 cc με απόδοση 240 PS, και πίσω ανάρτηση MacPherson.
Σχεδιαστικά ακολουθεί πιστά τις γραμμές του αγωνιστικού μοντέλου με παρόμοιες εισαγωγές αέρα στο καπό, μικρά και στρογγυλά φώτα πάνω στα φουσκωμένα φτερά, διθέσια ανοιχτή καμπίνα με προστατευτικό ρολ κέιτζ και σύνθετες εσοχές στην ουρά με στρογγυλά φώτα, κοντό πρόβολο και ενσωματωμένη αεροτομή.
Το Abarth 1000 SP δεν είναι ένα project που προορίζεται για την παραγωγή, καθώς σχεδιάστηκε ως όχημα επίδειξης. Το μοναδικό πρωτότυπο θα κάνει την εμφάνισή του σε εκδηλώσεις κλασικών αυτοκινήτων το φθινόπωρο του 2021.
[Πηγή: Heritage / Stellantis