Hyundai HDC-6 Neptune: Υδρογονοκίνητος τράκτορας από το μέλλον
Φουτουριστικό πρωτότυπο με σχεδιαστικές αναφορές Art Deco και προηγμένη τεχνολογία.
Η Hyundai, γνωστή για την τεχνογνωσία της στα οχήματα με κυψέλες υδρογόνου, παρουσίασε το πρωτότυπο HDC-6 Neptune, έναν υδρογονοκίνητο τράκτορα με εντυπωσιακό σχεδιασμό.
Σύμφωνα με τη Hyundai, το υδρογόνο είναι η καλύτερη λύση για τα επαγγελματικά οχήματα που θα μεταφέρουν βαριά φορτία για μεγάλες αποστάσεις, καθώς προσφέρει χαμηλότερο κόστος σε σχέση με τα συμβατικά θερμικά μοτέρ και σημαντικά μικρότερο χρόνο ανεφοδιασμού σε σύγκριση με τα αμιγώς ηλεκτρικά. Παράλληλα, όπως δήλωσε ο υπεύθυνος σχεδιασμού του Hyundai Motor Group, Luc Donckerwolke, η αρχιτεκτονική τους επέτρεψε να ξεκινήσουν από λευκό χαρτί και να επικεντρωθούν στη λειτουργικότητα των επαγγελματικών οχημάτων του μέλλοντος.
Ο σχεδιασμός του HDC-6 Neptune ενσωματώνει Art Deco στοιχεία και παραπέμπει στις αεροδυναμικές αμαξοστοιχίες που λειτουργούσαν μεταξύ 1936-1959, (όπως το New York Central Railroad του Henry Dreyfuss) αλλά και στα οχήματα επίδειξης GM Futurliner του Harley Earl. Οι οριζόντιες γρίλιες στον προφυλακτήρα που εκτείνονται και στο προφίλ, κρύβουν μέσα τους τα λεπτά φωτιστικά σώματα, τη μεγάλη εισαγωγή αέρα και ανακλινόμενα σκαλοπάτια. Το ασημί χρώμα έρχεται σε αντίθεση με το γυαλιστερό μαύρο του άνω τμήματος που ενσωματώνει το παρμπρίζ, τα πλευρικά παράθυρα, την ηλιοροφή και φωτιζόμενες μπάρες LED. Το όνομα Neptune επιλέχθηκε ως αναφορά στον Ποσειδώνα, μιας και η θάλασσα θεωρείται ως η μεγαλύτερη πηγή υδρογόνου για το μέλλον.
Στην ευρύχωρη καμπίνα, το παρμπρίζ πλαισιώνεται από οθόνες που ενσωματώνουν τους ψηφιακούς καθρέπτες, τον πίνακα οργάνων και το σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας, ενώ οι επιφάνειες μπροστά από οδηγό και συνοδηγό διαθέτουν προηγμένο heads-up display. Πίσω από το cockpit φαίνεται πως υπάρχει αρκετός χώρος για ένα ολόκληρο δωμάτιο που θα μπορούσε να προσφέρει στους επιβάτες για ύπνο, φαγητό και ξεκούραση σε ταξίδια μεγάλων αποστάσεων.
Μαζί με το HDC-6 Neptune η κορεάτικη εταιρεία παρουσίασε και το HT Nitron ThermoTech, ένα τρέιλερ-ψυγείο που χάρη στην "κρυογονική τεχνολογία ψύξης με άζωτο" μειώνει το αποτύπωμα ρύπων κατά 90% ενώ έχει εντελώς αθόρυβη λειτουργία. Παράλληλα, η κατασκευή των πλευρικών τοιχωμάτων, της οροφής και της πρόσοψης του τρέιλερ είναι κατασκευασμένα από ειδικό αφρώδες υλικό με αποτέλεσμα χαμηλότερο βάρος, μεγαλύτερη ακαμψία και καλύτερη ηχομόνωση.
Στόχος της Hyundai είναι να παράγει 500.000 υδρογονοκίνητα οχήματα ανά έτος μέχρι το 2030, κάτι που φυσικά προϋποθέτει και την αντίστοιχη επέκταση του δικτύου πρατηρίων ανεφοδιασμού. Επιπλέον, η εταιρεία θα παρέχει 1.600 υδρογονοκίνητα φορτηγά στην αγορά της Ελβετίας, σε συνεργασία με την εταιρεία H H2 Energy, μεταξύ 2019 και 2023.