FIAT: Και γιατί να μην φτιάξει ένα 500 Coupé;
Εάν υπάρχει κάτι για το οποίο η FIAT μπορεί να κομπορρημονεί και να συγχαίρει τον εαυτό της είναι η αναβίωση του 500.
Η αναβίωση του cinquecento αποτελεί κάτω σαν την εκπλήρωση ενός καθήκοντος μνήμης που έστεψε και συνεχίζει να στέφει με επιτυχία το παρόν και ποντάρει δυνατά και στο μέλλον της ιταλικής εταιρείας.
Από 2007 που η FIAT αναβίωσε ύστερα από 50 χρόνια το Nuova 500, τo σύγχρονο μοντέλο έχει λανσαριστεί σε (σχεδόν) κάθε δυνατή παραλλαγή: Από μίνι σε σπορ και τελικά σε κάμπριο και MPV. Και να μην ξεχνάμε εντός ολίγου και σε παγκόσμιο ηλεκτρικό. Δεν είναι λίγοι αυτοί που λένε ότι αυτή η «μονομανία» ίσως θέτει το μέλλον της τορινέζικης εταιρείας εν κινδύνω. Αλλά υπάρχουν κι άλλοι τόσοι που είναι πεπεισμένοι ότι η ιταλική εταιρεία είναι απαραίτητο να εκμεταλλευτεί λίγο περισσότερο τη φλέβα χρυσού και έχει χτυπήσει εδώ και 12 χρόνια. Και γιατί όχι με ένα κουπέ;
Μια προσέγγιση που θα είχε μάλιστα τη ρετρό νομιμοποίηση, καθώς θα ανακαλούσε στη μνήμη το FIAT 850 Coupé και 850 Sport Coupé. Το σημαντικότερο όμως είναι οι Ιταλοί να μην χάσουν το σχεδιαστικό μπούσουλα και να το υλοποιήσουν με βάση τους αισθητικούς κανόνες που έχουν οδηγήσει στη σημερινή επιτυχία. Ένα ζήτημα που έχει κατανοήσει σαφώς ο σχεδιαστής David Obendorfer, αν κρίνουμε από το δημιούργημά του.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ FΙΑΤ 850 Spider 1965-1972 [video]
Το πώς υπέθεσε ο Obendorfer πως πρέπει να είναι το αυτοκίνητο είναι επιτυχές. Κάνει χρήση των στρογγυλεμένων γραμμών του 500, σε δυναμικές και σπορ φόρμες, και σε συμφωνία φάσης με την εποχή μας. Η καροσερί του, καμπυλωτή και εκλεπτυσμένα διαμορφωμένη, αλά fastback, έχει τραβηγμένο τον κλωβό των επιβατών προς τα πίσω και πιο μακρύ καπό από το σύνηθες του 500, δημιουργώντας ένα αυτοκίνητο με νέες αναλογίες.
Στο εμπρός μέρος υπάρχουν τα εμβληματικά πια στρογγυλά φανάρια που υλοποιούνται σε δύο επίπεδα, με καθαρό στυλ «500». Μια όμορφη μάσκα με γενναιόδωρες διαστάσεις περιλαμβάνει επίσης τα φώτα ομίχλης, επίσης στρογγυλά, που θυμίζουν τον κόσμο της Abarth.
Το καπό διαθέτει δύο μικρά εξογκώματα, ενώ μια ελαφριά σπορ αύρα που δίνει στο αυτοκίνητο επιθετική εμφάνιση. Από το πλάι μπορείς να δεις τις κομψές και σπορ αλουμινένιες ζάντες αλουμινίου, πιθανότατα σε 17 ή 18 ίντσες.
Από τη μηχανολογικής πλευράς είναι μάλλον προφανές -και θα στοιχηματίζαμε σε αυτό- ότι η τράπεζα δεδομένων της Abarth θα πιστώσει το 500 Coupe με ό,τι χρειάζεται για να είναι όσο πιο hot γίνεται στο δρόμο.