Πόσο εμπορικό νόημα θα είχε μια ανοιχτή Lancia Ypsilon;

Πόσο εμπορικό νόημα θα είχε μια ανοιχτή Lancia Ypsilon;

Μην κάνετε όρεξη! Ο Όμιλος Stellantis δεν πρόκειται να λανσάρει μια Lancia Ypsilon που να μοιάζει με αυτή την ψηφιακή εκδοχή που έφτιαξε η X-Tomi Design.

Lancia Ypsilon Cabriolet by X-Tomi Design

Η ιταλική φίρμα μόλις αποκάλυψε την ολοκαίνουργια Lancia Ypsilon. Ένα σημαντικό λανσάρισμα για τον Ιταλό κατασκευαστή που τον βγάζει από τον λήθαργο δεκαετιών.

Η Lancia Ypsilon είναι το πρώτο από τα τρία νέα μοντέλα που έχει προγραμματίσει να λανσάρει μέχρι το 2028 ο Τορινέζος κατασκευαστής. Και που στόχο έχουν να επανατοποθετήσουν τη φίρμα στο premium κομμάτι της αγοράς.

Το πρόγραμμα της Lancia Ypsilon περιορίζεται μόνο σε 5θυρο αμάξωμα, αλλά και μια σπορ έκδοση HF

Η νέα Lancia Ypsilon αποτελεί μια εκκίνηση ανακόλουθη της παράδοσης της φίρμας, καθώς πρόκειται για ένα 5θυρο σουπερμίνι. Που κατά την πλέον πάγια πρακτική του Ομίλου Stellantis με κοινές πλατφόρμες, υποσυστήματα και μηχανικά (ή ηλεκτρικά) μέρη βασίζεται στενά στο τεχνικό πακέτο που ήδη εξυπηρετεί το Peugeot 208 και το Opel Corsa.

Στο κομμάτι του αυτοκινήτου που όμως είναι το φανερό, η Lancia έχει καταβάλλει μεγάλες προσπάθειες για να επιδείξει ένα ξεχωριστό και σαγηνευτικό στιλ. Με γραμμές που σε κάποιες περιπτώσεις είναι αρκετά μπερδεμένες, δημιουργώντας τελικά ένα αισθητικό σύνολο που δεν απολαμβάνει καθολικής αποδοχής.

Το πρόγραμμα του μοντέλου περιορίζεται μόνο σε 5θυρο αμάξωμα, αλλά και μια σπορ έκδοση HF (μπρρρ!), ως αντίπαλο «δέος» στην πιο σπορ φίρμα του Groupe Renault, την Alpine, με το Α290. Σαφώς δεν υπάρχει στο πρόγραμμα κάποια έκδοση κάμπριο, κάτι που όμως δεν φαίνεται να εμπόδισε την X-Tomi να κάνει τα δικά της. Και να φανταστεί (ή να προτείνει) πώς θα ήταν μια Lancia Ypsilon Cabriolet.

lancia Ypsilon, FIAT Punto Cabrio
Το αλήστου μνήμης, χαμηλής ποιότητας και ελαστικότητας σασί FIAT Punto Cabrio ήταν το τελευταίο ανοιχτό σουπερμίνι που λανσάρισε το Gruppo, τον Απρίλιο του '94. Και μέχρι το τέλος της παραγωγής του το 1999, κατασκευάστηκε περίπου σε 55.000 κομμάτια. Όχι, το 500 δεν ήταν (είναι) κάμπριο...

H εμπορική διάσταση ενός τέτοιου αυτοκινήτου, προφανώς και προσκρούει στην κατηγορία, μιας και τα δείγματα ανοιχτών σουπερμίνι είναι το εξής ένα. Το MINI. Η βρετανική κατασκευάστρια που τελεί υπό την εποπτεία της BMW, μιας και ανήκει κατά 100% στο γερμανικό γκρουπ, είναι η μόνη φίρμα που έχει κάμπριο σουπερμίνι. Και αναμφίβολα αναμένουμε να αποκαλύψει σύντομα τη νέα έκδοση του κονβέρτιμπλ MINI, μονοπωλώντας στην κατηγορία το είδος αυτό.

Η ψηφιακή εικόνα της κάμπριο Lancia Ypsilon από την X-Tomi Design όμως, μας κάνει να αναπολούμε με νοσταλγία τη δεκαετία του ’90 και λιγότερο αυτή του ’00 που υπήρχαν σουπερμίνι κάμπριο. Έστω κι αν τότε μας φαίνονταν και τα χαρακτηρίζαμε… φλώρικα αυτοκίνητα. Χώρια που, επειδή όλα τους ήταν chop top, είχαν σασί λάστιχο…

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube