Porsche Le Mans, μια Cayman με επίπεδο 8κύλινδρο 750 PS

Porsche Le Mans, μια Cayman με επίπεδο 8κύλινδρο 750 PS

Η Cayman άλλαξε προσανατολισμό κι από εύχρηστο καθημερινό σπόρτσκαρ έγινε το απόλυτο θηρίο. Τι σου κάνει ένας 8κύλινδρος με 750 PS...

Porsche Le Mans Living Legend

Στο μουσείο της Porsche υπάρχει μια 8κύλινδρη Cayman/Boxster με 750 PS, που θα μπορούσε να γίνει το απόλυτο καθημερινό σούπερκαρ, αλλά το εγχείρημα δεν προχώρησε. Το πρωτότυπο ονομαζόταν Porsche Le Mans Living Legend και δημιουργήθηκε το 2016.

Σκοπός του ήταν να αποτίσει φόρο τιμής στην Porsche 550 που νίκησε στην κατηγορία της στις 24 Ώρες του Le Mans του 1953.

Θα ήταν ο υπέρτατος φόρος τιμής στην 550 που κέρδισε το Le Mans, το Nürburgring και την Carrera Panamericana το 1953. Δυστυχώς, η Porsche Le Mans Living Legend ήταν ένα ακόμα θύμα του Dieselgate

Η εμφάνιση της Living Legend θυμίζει περισσότερο την 911 παρά την 718, αφού είναι πολύ φαρδιά και χαμηλή, με επιμηκυσμένο το πίσω μέρος για να χωρέσει ο τεράστιος κινητήρας. Ξεχωρίζουμε την πλήρωση του καυσίμου στη μέση του μπροστινού καπό και το πίσω κάλυμμα, που ανοίγει προς τα πίσω και πάνω.

Porsche Le Mans

Με τέτοια εμφάνιση, η Porsche δεν μπορούσε να του φορέσει ένα συνηθισμένο μοτέρ. Και δεν το έκανε. 

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Porsche 718 Cayman GT4 RS: Αυτός είναι ο χρόνος της στο Nürburgring

Εξέλιξε ένα επίπεδο 8κύλινδρο θηρίο 5,0 lt με δύο τούρμπο, που απέδιδε 750 PS και 1.000 Nm. Ο κόφτης ήταν ασυνήθιστα ψηλά για μη ατμοσφαιρικό μοτέρ, στις 9.000 rpm.

Porsche Le Mans

Ίσως πιο εντυπωσιακό ήταν ότι είχε χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων. Όποιος οδήγησε την Porsche Le Mans Living Legend, περιέγραψε την εμπειρία ως κάτι το πρωτόγνωρο. 

Επρόκειτο δηλαδή για μια Cayman που είχε αλλάξει τελείως χαρακτήρα κι από φιλικό κεντρομήχανο σπόρτσκαρ, είχε γίνει ένα πραγματικό hypercar.

Porsche Le Mans

Με το συγκεκριμένο πρωτότυπο, η γερμανική εταιρεία βολιδοσκοπούσε δύο ξεχωριστές προοπτικές. Αφενός τη δημιουργία μιας πολύ ισχυρής Cayman, κάτι που δεν προχώρησε. Ίσως γιατί θα κανιβάλιζε την 911. Κυρίως όμως, εξέλισσε τον κινητήρα που θεωρούσε ότι θα έμπαινε στον αντικαταστάτη της Carrera GT και της 918 Spyder

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Τι δουλειά έχει μια Porsche 550 Spyder στο μουσείο της Mercedes-Benz;

Εξέτασε ακόμα και μια έκδοση με τέσσερα τούρμπο, μια μικρή Veyron δηλαδή. Με το σκάνδαλο Dieselgate να κυριαρχεί στα πρωτοσέλιδα όμως εκείνη την εποχή, η Porsche έβαλε ταφόπλακα σε όλα τα φιλόδοξα σχέδια κι απέσυρε τον κινητήρα και το πρωτότυπο.

Porsche Le Mans

Τελικά, ο φόρος τιμής στην 550 Coupe ήρθε με την Porsche 718 GT4 RS Panamericana Special, μια επετειακή έκδοση για τον αγώνα Carrera Panamericana που έγινε στο Μεξικό το 1953.

Δυστυχώς, επρόκειτο για απλώς μερικά πρόσθετα εμφανισιακά αξεσουάρ κι όχι για έναν πανίσχυρο κινητήρα ή ένα ιδιαίτερο αμάξωμα, όπως είχε προβλεφθεί αρχικά.

Porsche Le Mans

Η εταιρεία από τη Στουτγάρδη ανέκαθεν καινοτομούσε στους κινητήρες και τώρα σκοπεύει να κάνει το ίδιο με τον ηλεκτρισμό. To αντίστοιχο της Porsche Le Mans Living Legend σήμερα είναι το πρωτότυπο Mission X, που μας δείχνει πώς θα είναι το hypercar του μέλλοντος.

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube