Porsche 911 GT1 ντριφτάρει στον πάγο με χάρη
Στημένη για την απόλυτη ταχύτητα στον πιο φημισμένο αγώνα του κόσμου, η Porsche 911 GT1 δεν θα πει όχι σε μερικές πλαγιολισθήσεις στον πάγο.
Κάθε αγωνιστικό έχει σχεδιαστεί για να κυριαρχήσει σε ένα συγκεκριμένο τερέν.
Τα αγωνιστικά του Le Mans πρέπει να κινούνται με υψηλότατες ταχύτητες για ένα 24ώρο, οπότε να συνδυάζουν ταχύτητα κι αντοχή. Ποιος όμως θα περίμενε ότι η Porsche 911 GT1 που νίκησε στις 24 Ώρες, θα αρεσκόταν σε πλαγιολισθήσεις;
Ένας θρύλος των αγώνων αντοχής της δεκαετίας του 1990, όπως η Porsche 911 GT1, δεν είναι τόσο οικείο θέαμα σε μια παγωμένη επιφάνεια.
Κάποτε νίκησε στις 24 Ώρες του Le Mans. Τώρα το ρίχνει έξω σε παγωμένες επιφάνειες
Κάτι που όμως δεν εμπόδισε την Porsche να φορέσει χειμερινά ελαστικά στον νικητή του Le Mans του 1998 και να τον στείλει στο Aspen των ΗΠΑ.
Η Porsche παραβρέθηκε στον διεθνή αγώνα F.A.T. στο Κολοράντο το περασμένο Σαββατοκύριακο κι έφερε μαζί της το εντυπωσιακό Mobil 1 αγωνιστικό από το μουσείο της στο Zuffenhausen.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Porsche Le Mans, μια Cayman με επίπεδο 8κύλινδρο 750 PS
Έβαλε επίσης πίσω από το τιμόνι τον Stéphane Ortelli, έναν από τους τρεις πιλότους που έφεραν την Porsche 911 GT1 στο πρώτο σκαλί του βάθρου πριν από 26 χρόνια.
Οι μηχανικοί της Porsche ανύψωσαν λίγο την ανάρτηση του αυτοκινήτου, προκειμένου να χωρέσουν τα πιο ογκώδη ελαστικά. Δεν έμενε πια τίποτα άλλο παρά να στρωθεί ο Ortelli στη δουλειά.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Σπέσιαλ Porsche 911 GTS Le Mans Centenary Edition [video]
«Πρέπει να ξεχάσεις κάθετι που ήξερες. Εδώ μοιάζει περισσότερο με μπαλέτο παρά με αγωνιστική οδήγηση».
«Τα ελαστικά παρέχουν πρόσφυση στο συμπαγές χιόνι, αλλά πρέπει να χρησιμοποιήσεις τη μεταφορά βάρους για να στρίψεις. Εν μέρει επειδή το αυτοκίνητο είναι τόσο άκαμπτο , αλλά κι επειδή η κρεμαγιέρα είναι τόσο γρήγορη».
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ To Mazda 787B επιστρέφει στο Le Mans για την 100ή επέτειο του θρυλικού αγώνα
Οδηγώντας στην πίστα, οι ελάχιστες μοίρες από άκρη σε άκρη επιτρέπουν στον πιλότο να κρατάει μόνιμα τα χέρια του πάνω στο τιμόνι χωρίς να τα σταυρώνει. Το ακριβώς ανάποδο δηλαδή από αυτό που χρειάζεται η οδήγηση σε μια επιφάνεια με μηδενική πρόσφυση.
«Η GT1 έχει τόσο κοντή κρεμαγιέρα, που την τερματίζεις αμέσως και πρέπει να ζυγίσεις το αυτοκίνητο με το γκάζι και το αριστερό πόδι στο φρένο. Δεν ήταν εύκολο, αλλά αυτό το αυτοκίνητο μπορεί πραγματικά να χορέψει αν ξέρεις τι κάνεις».